Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RikLoverr schreef:De eigenaar vindt het goed, ze vindt het juist leuk, en ze heeft zelf ook een groot paard dus ze heeft er wel verstand van
capopjekop schreef:RikLoverr schreef:De eigenaar vindt het goed, ze vindt het juist leuk, en ze heeft zelf ook een groot paard dus ze heeft er wel verstand van
Dus iemand met een klein paard heeft geen verstand? Heeft niks met een groot of klein paard te maken, maar met ervaring, gevoel voor paarden en opleiding. Maar goed, uiteindelijk beslist de eigenaar of je wel of niet op de pony mag. Ik hoop alleen dat je onze meningen wel meeneemt in de beslissing of je wel of niet gaat inrijden. Zorg iig voor goede begeleiding.
RikLoverr schreef:De eigenaar vindt het goed, ze vindt het juist leuk, en ze heeft zelf ook een groot paard dus ze heeft er wel verstand van
aerdenhout1 schreef:RikLoverr schreef:De eigenaar vindt het goed, ze vindt het juist leuk, en ze heeft zelf ook een groot paard dus ze heeft er wel verstand van
AAAAAH...dus als je een groot paard hebt, dan heb je er verstand van??
Nee als het zo eenvoudig was, maar een paard beleren en een Shetlander is ook een paard/pony is niet zo makkelijk.
Aangezien jij heel veel vragen hebt over het beleren denk ik dat er iemand naast zal moeten staan die je helpt.
Dus ofwel de eigenares als die er verstand van heeft moet helpen of je moet iemand anders zoeken.
capopjekop schreef:Hoeft niet, ik heb mijn shetten ook ingereden. Maar ik heb er nooit opgezeten. Vanaf de grond kun je ze vrijwel alles leren. Ik heb gewoon veel gelongeerd met enkele en dubbele longe, daarna veel met de lange lijnen gelopen zodat ze de teugelhulpen onder de knie hebben. Daarna laten wennen aan zadel en gewicht (voorzichtig hangen zonder het hele gewicht erop) en dan een klein ruitertje erop. De stem- en teugelhulpen kennen ze dan al, ruitertje geeft de beenhulpen en ik de stemhulp en dan snappen ze heel snel de beenhulpen.
@ Riklover: Je weet niet hoe zwaar ze was op haar 16e. Leeftijd zegt niet alles.
Celiien schreef:Jaa dan nog vind ik je te groot.. sorry maar imo hoor je niet meer op een shetje te rijden
en ja ; te groot is te groot, te is nooit goed. Dus niet voor een uurtje, niet voor 10 uurtjes en niet voor 1 minuutje
maar ga je gang, als jij t paard wil verpesten
_Dune_ schreef:RikLoverr schreef:Nog tipzz?
Ja ik heb nog tips (dat schrijf je met één "s" op het eind). Ga je verdiepen in longeren, werken aan lange lijnen, gymnastiseren aan de hand, vrijheidsdressuur. Ga lekker wandelen en leer de shet meelopen aan de fiets.
_baxter_ schreef:Gefeliciteerd! Maar je hoeft niet gelijk zo te reageren hoor.![]()
Jij vraagt om tips, _Dune_ geeft je tips, en dan reageer jij zo. Lijkt me niet bepaald leuk voor _Dune_ .
En zoals ik al zei, mennen en vrijheidsdressuur etc. is ook heel leuk!