is het ZO slecht??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaim

Re: is het ZO slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:06

een shet schijnt de helft van zijn eigen lichaams gewicht te kunnen dragen, en het dubbele te kunnen trekken... maar ik zou boven de 50 à 60 kilo er niet meer op rijden.
Een shet is in verhouding wel het sterkste paard, dus heb je een shet, vooral lekker af en toe een ritje maken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:09

ik denk niet dat het echt heel erg is. vooral niet als ze niet heel groot en breed zijn. dan moet het voor een shet makkelijk haalbaar zijn. en voor even een stap ritje kan het sowieso wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:45

Jaim schreef:
een shet schijnt de helft van zijn eigen lichaams gewicht te kunnen dragen, en het dubbele te kunnen trekken... maar ik zou boven de 50 à 60 kilo er niet meer op rijden.
Een shet is in verhouding wel het sterkste paard, dus heb je een shet, vooral lekker af en toe een ritje maken!

Da's niet waar hoor. Een shet kan 20% van zijn lichaamsgewicht dragen, da's wel het meeste van alle paarden, maar nog niet de helft :n

Jaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:48

Yamcha schreef:
Da's niet waar hoor. Een shet kan 20% van zijn lichaamsgewicht dragen, da's wel het meeste van alle paarden, maar nog niet de helft :n

Echt waar?
een fokker heeft mij dat ooit verteld xD ik vond het al zo vreemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:52

Zie je, luisteren naar je gevoel joh ;) als iets gek of vreemd of raar voelt, dan ís het dat vaak ook :j

Veel mensen beweren zulke dingen omdat ze goed willen praten dat ze er zelf nog op zitten. Dat maakt het niet waar.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:54

Maar wat is nu te groot ? ik ben bv lang niet te zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:57

Je kan bij een shet zeggen dat als je zwaarder dan 45 kg bent, ben je wel te zwaar. Ik vind te lang als je voeten tegen de voorbenen aankomen (of op de grond natuurlijk :+ ). Dan heeft de pony gewoon last van je.
Nog anders: zit me net te bedenken dat je te lang bent als je niet meer gewoon kunt zitten, zonder dat de pony last heeft.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:07

45 weeg ik nog niet en ben 150 dan moet het toch mogelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:13

Lijkt me wel hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:06

Ligt maar net aan de shet. Op een gemiddelde shet ben je dan echt te groot, maar mss dat het op een shet van boven de 1,05 wel zou kunnen.

Op mijn shetten komen iig geen mensen die te groot zijn en 40 kg is voor hun echt de max, dit is inclusief tuig. Ik wil langer van mijn pony's genieten en het rijden moet ook voor hen leuk zijn. Mensen van 160 op een shet vind ik echt not done. Maar goed, dat moet iedere eigenaar voor zichzelf uitmaken.