Bokkende pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:05

dit ken ik. Toen wij onze pony kochten bokte hij ook. Er was niks te vinden en vreemd genoeg ging het na lang rijden, rijden en rijden... na heel wat oefeningen ging het daarna goed. Ook heel veel oefeneningen vaak doen. Niks moeilijks en gewoon rijden en alleen oefeningen doen die hij kent. Dit gewoon bevestign en niks moeilijks vragen. Dit zorgt voor spanning en dat kan leiden tot bokken.
bokt jou pony gewoon altijd of alleen als je gaat galopperen? Dit kan betekenen dat het galopperen (wat wel vaker zo is bij pony's/ paarden) moeilijker is.. Hierdoor bokt hij om of er van af te komen en dus niet meer te galopperen, of om het galopperen makkelijker te maken. Onze pony bokte veel als hij onder spanning stond (onder druk dus..) probeer eerst veel dingen te doen die hij kent en de druk te verlagen. Als dit goed gaat.. kun je de druk langzaam verhogen. Dit gaat om weken, niet dagen. Als de druk langzaam hoger wordt en je die oefeningen die meer vereisen en lastiger zijn af wisseld met makkelijkere dingen, zo kun je spanning vermijden en bokken dus ook.
Heel veel succes en ik hoop dat je een oplossing vind!
Mijn pb box is altijd open, dus als je vragen hebt.. ik heb ook een lastige bokpony, dus vraag maar raak ;)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:20

Is dit de bijtende pony, de slome pony, de pony die buiten druk is, de schimmel of je new forest even voor het idee zodat ik een beeld erbij heb

horse51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 08:45

Hij bijt ook ..

Linda_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:09

Heb je ook naar het zadel gekeken of die wel mooi op zijn rug ligt? het kan namelijk er pijnlijk zijn!

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:26

Heeft hij niet ergens pijn?
Misschien het zadel of hoofdstel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:29

horse51 schreef:
Hij kan echt geen rondje lopen ! je kan het proberen maar het is niet best !

Als hij niet eens een rondje kan lopen, waarom kruip je dan in hemelsnaam nog op zijn rug?
Lijkt me dat een pony die dat niet eens kan totaal niet gezond is in zijn lijf...

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:31

lovesFIRE schreef:
hoe vaakt komt je pony buiten ? misschien heeft hij gewoon veelste veel energie ??
en misschien eerst lekker laten longeren voor dat je gaat rijden ?
werkt bij mij goed ! :)

bij mij ook en is echt wel nodig :°) maar op de duur weet ze het dat ik ze eerst longeer en dan mij erop zet en ben nu dat stilletjes aan aan het aflassen altijd dat longeren ze mag het eens leren om kalm te zijn als ik er direct op zit (heb het al gedaan , was goed maar was bijna het zand ingeduikt :o)

horse51

Re: Bokkende pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:13

Jaa, Hij is erg wild ook !
Ik zou het proberen of ie een rondje kan lopen , en anders leert hj het maar ! ik ben de baas..

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:02

misschien moet je iedere dag....
zijn halster omdoen en dan hem ff lekker laten rennen en laten rollen!
als hij moe is dan ben je klaar.
dat doe ik ook met mijn pony! hij heeft heel veel energie en vindt het helemaal leuk als hij hard mag rennen!
ik gebruik wel een zweep.

groetjes Shanna

Beckydevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:12

Vroeger bokte mijn pony ook, en daar was ook niks mis mee, geen las van zijn rug of iets degelijks. Ik begon net met rijden, dus besloten we weer om aan de longeer lijn te rijden. Nu rij ik weer gewoon los en bokt ze niet meer. Ik denk dat het komt omdat ik eerst nog niet echt de baas over haar was, en nu ik een tijdje rij op haar dat ik de baas over haar ben.

Het kan er aan liggen dat ze je gewoon uitprobeert.

optimized

Re: Bokkende pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:50

mijn pony bokte oook voor in de galop , nu niet dus zet hij aan als ik wil opstijgen en mijn singel was nog niet goed aangespannen ik wou dat juist doen wat doet madam ze zet weer aan (krossen ) mijn zadel draaide naar haar buik en ja paf ik er af , kon er nog mee lachen , maar toch .. ze moet dat afleren !!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:53

optimized schreef:
mijn pony bokte oook voor in de galop , nu niet dus zet hij aan als ik wil opstijgen en mijn singel was nog niet goed aangespannen ik wou dat juist doen wat doet madam ze zet weer aan (krossen ) mijn zadel draaide naar haar buik en ja paf ik er af , kon er nog mee lachen , maar toch .. ze moet dat afleren !!

wil je alsjeblieft even normaal Nederland praten :)

en TS,ik zou de zoekmachine even gebruiken

Daar staat veel nuttige informatie en ook informatie van mij

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:26

[/quote]

wil je alsjeblieft even normaal Nederland praten :)

en TS,ik zou de zoekmachine even gebruiken

Daar staat veel nuttige informatie en ook informatie van mij[/quote]

dat is nederlands .. kijk hier op bokt aaaallltttiijjjd commentaar van iemand , thaha !! *\o/*