Wat kan dit zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 17:02

moonshine88 schreef:
Mijn paard had dit ook begin van de winter. En die stond alleen overdag buiten.

Ik denk dat het komt door sneeuw. Met eten krijgt je pony sneeuw binnen en daar kunnen de darmen niet goed tegen als het veel is.
Misschien wat meer ruwvoer geven en niet op de grond maar in bijv. hooinet.

Kan natuurlijk ook infectie ofzo zijn maar nu met dit weer zou je eerder denken dat het door het weer komt.

Succes.

ps. ik poets de vieze plekken er altijd voorzichtig af of emmetje warm water en spons erbij.

jaa het hooi van haar ligt gewoon in een soort corf dat aan de kant hangt, er licht ook een deel op de grond maar daar zit niet echt veel sneeuw bij, wel zit ze in het weiland wel eens te eten van het gras+sneeuw, dus tsja grote kan door het sneeuw dan.
ik zal het nog wel even paar dagen aanzien, niet in de wei laten, en als het er dan nog is DA.
dat lijkt mij het beste?

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 17:05

freespirit schreef:
Onze oude merrie van 28 jaar heeft al 2 achtereenvolgende jaren last van vreselijke diaree in de winter, bruin water gewoon, bevroren staart, vreselijk ! Dierenartsen bij gehad, allerlei verschillende medicijnen, veranderd van hooi, voordroog, noem maar op...niks hielp. In het voorjaar verdween de diaree weer.

Twee maanden geleden zijn we per ongeluk erachter gekomen wat nou die diaree veroorzaakt: structuurmix (Lucerne) !!!
Omdat ze wat ouder is en een slecht gebit heeft kreeg ze van ons altijd extra structuurmix (lucerne) in de winter. En dat prikkelt natuurlijk de darmen, met als gevolg: diaree.

Belachelijk natuurlijk dat we hier niet eerder achter zijn gekomen, maar...ook de DA niet. We dachten er altijd goed aan te doen haar wat extra's te geven, niet dus.

'T vrouwtje staat nu weer gewoon op hooi en muesli en geen diaree meer !!!!!

ik geef niks extra's, heel soms even wat mueslie of snoepjes, maar dat lijkt mij niet echt een oorzaak?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:05

Als je een grote drinkbak hebt, kan je er een bal ( voetbal) in leggen. Door de wind blijft die bewegen en daardoor bevriest het water minder snel.
Hou wel een beetje in de gaten dat door de diaree niet haar benen en staart bevriezen!. Dat kan lelijke wonden veroorzaken.