Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Circel schreef:Heeft dit paard nog wel een paardwaardig bestaan?
En waarom zou ze allang dood zijn als ze op een pensionstal had gestaan?
femkesofie schreef:Mindim, misschien is het beter om voor jou een ander forum te zoeken!
Het is wel mijn vriendin!
riekie15 schreef:hmm 26jaar?ik zou niet meer reden zeker niet als er nog een ziekte bovenopkomt gun haar de vrijendagen =D
blijf haar wel longeren maar niet meer rijden poets haar veel en verwend haar maar ns lekker![]()
Geef haar de beste dagen van haar leven
riekie15 schreef:hmm 26jaar?ik zou niet meer reden zeker niet als er nog een ziekte bovenopkomt gun haar de vrijendagen =D
blijf haar wel longeren maar niet meer rijden poets haar veel en verwend haar maar ns lekker![]()
Geef haar de beste dagen van haar leven
gipsyboy schreef:ik zou zowieso stoppen met rijden.
een paard van 26 jaar oud met atrose heeft een welverdiende pensioen verdient.
zowel je moeder als jij en je zusje moeten niet meer gaan rijden.
kun haar de laatste tijd rust en verwen haar met poetsen en wandelen.
en als ze teveel pijn heeft moet je toch een keus maken al is dat voor jullie als eigenaar niet leuk.
denk ook aan het paard.
je hoeft niet perse te rijden om beweging te geven.
ga lekker met haar wandelen. en los in de bak.
korte rondjes met longeren lijkt me ook niet fijn voor haar.
je moet haar der eigen gang laten gaan.
ze weet zelf het beste wat ze wel en niet aankan.
en dan laat ze dan ook wel merken.
Mindim schreef:Ik heb een paard van 25 met artrose, dus ik snap het prima. Ga er mee wandelen, niet meer rijden en al helemaal niet op een volte longeren.
Helemaal niet omhoog laten schoppen door de boer, wat zijn dat voor wanpraktijken.
Vrijheidsdressuur ook in beperkte maten, want als ze bijv het compliment moeten maken, is dat niet handig met een paard van 26 met artrose die op pijnstillers staat.
Op een pensioenstal komen ze dagelijks buiten op de weide, dat is een stuk beter voor haar dan longeren, rijden, omhoog schoppen en vallen.
Arm beest.