mijn oude lieve paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femkesofie

Re: mijn oude lieve paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:35

Sorry maar ik word hier een beetje gek van,
mensen reageer gewoon even niet als je weet dat ze niks aan je stukje heeft!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:38

femkesofie schreef:
Sorry maar ik word hier een beetje gek van,
mensen reageer gewoon even niet als je weet dat ze niks aan je stukje heeft!

Aan welke reacties heeft TS niets dan?
Of zijn dat reacties die ze eigenlijk niet wil lezen (dat is nl. wat anders).

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:12

Er stond niet meer reageren!!!!!!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:13

Femke,.. ik had volgens mij een best aardig berichtje gepost met wat tips ...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:16

Circel schreef:
Heeft dit paard nog wel een paardwaardig bestaan?

En waarom zou ze allang dood zijn als ze op een pensionstal had gestaan?

heeft het paard niet idd.

Op een Pension stal zou het paard het BETER hebben vaak worden daar dingen beter geregeld en komt een paard er altijd uit. Sommige hebben zelfs een binnenbak waardoor beweging wat belangrijkis bij een atrose paard wel gewoon door kan gaan.
Juist op de meest luxe stallen kan er nu wel gewoon gereden, weiland, paddocks gedaan worden de kleine boeren hebben vaak een probleem.

Ik zou mijn diep schamen en je paard verhuizen naar een stal wat wel ijsvrij wordt gehouden.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:20

Ts is 11 jaar oud , komt op bokt tips vragen, en haar verhaal doen en ja hoor wat doen wij volwassenen , we gaan haar even volle bak overdonderen!

fooeee, we kunnen haar toch ook op een normale manier tips geven!
Indd hier en daar zullen wij meer verstand hebben dan zij, we zijn een stukje ouder, maar voorlopig vind ik jullie hier grotendeels op 8 jarige lijken!

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:25

@_filipa_
Jij begint te roepen dat iedereen 'eens wat rustiger aan moet doen' maar om te beginnen ben JIJ degene die een heel stuk schrijft met achter iedere zin een uitroepteken.

Verder is het niet mijn gewoonte (en van een heleboel bokkers niet denk ik) om altijd eerst in een profiel een leeftijd te checken.

En als derde zie ik niet in wat voor schokkende reakties hier gegeven worden. Iedereen geeft alleen maar tips of stelt een terechte vraag. Dus jouw uitroep (alweer een uitroepteken) over het feit dat 'wij' op 8-jarigen lijken.... slaat natuurlijk helemaal nergens op.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:28

De uitropetekens gebruik ik standaard ipv punt, sorry komt misschien hard over ... niet zo bedoeld in mijn eerste post!
Maar de post boven mij wordt wel fel gereageerd, niemand kan vanaf hier zien of het paard wel of niet paard waardig leeft, en TS zou zich moeten schamen ,.. jeetej is een meisje ,.. schrikt zich hier helemaal de ronde

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:42

Sorry _Pilipa_ niet zo bedoeld voor jou en de andere met een aardig berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:47

Femkesofie, misschien is het goed om te weten dat op een forum niet alleen maar aardige berichtjes worden geschreven. Vind je dat niet leuk, dan is het misschien beter een ander forum te zoeken. Er zijn genoeg mensen met een paard met artrose en die geven gewoon hun mening of jij of je vriendin dat nu leuk vinden en willen horen of niet. Misschien is het dan ook beter geen topic te openen.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:54

Mindim, misschien is het beter om voor jou een ander forum te zoeken!
Het is wel mijn vriendin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:56

femkesofie schreef:
Mindim, misschien is het beter om voor jou een ander forum te zoeken!
Het is wel mijn vriendin!

Ik heb geen probleem op dit forum, jij geloof ik wel.
Ja en? Dat is niet het probleem van de mensen op een forum. Wanneer je dat vervelend vind, moet je niet een vraag op een forum zetten.
Verder ben je behoorlijk bijdehand voor een meiske van 11.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:15

Ik bijdehand?
Niet dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:30

Ik heb geprobeerd om vriendelijk tegen je te blijven omdat je nog zo jong bent, maar aangezien jij niet vriendelijk kunt zijn ga ik een temmetje sturen.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:37

Wat is dat?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:23

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten geplaatst die offtopic zijn. Ik wil jullie vragen ontopic te blijven en respectvol op elkaar te reageren. Vanaf een beeldscherm is het lastiger om elkaars berichten te interpreteren. Hou daar alsjeblieft rekening mee. Alvast bedankt

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:26

hmm 26jaar? :(:) ik zou niet meer reden zeker niet als er nog een ziekte bovenopkomt gun haar de vrijendagen =D
blijf haar wel longeren maar niet meer rijden poets haar veel en verwend haar maar ns lekker :D

Geef haar de beste dagen van haar leven

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:53

Ik zie alleen maar reacties om de TS verder te helpen, niemand valt haar aan.
Voorlopig legt de TS nergens uit wat wij dan niet zouden snappen.
En haar vriendinnetje gilt alleen maar dat we niks mogen zeggen.
Naar mijn lees ervaring vraagt de TS om tips etc. dit is ook wat wij doen met goede bedoelingen.
Zou fijn zijn als de TS dat ook inziet. Maar je moet het wel willen zien :Y)
Ik wens de TS sterkte met haar beslissingen in de toekomst!

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:27

riekie15 schreef:
hmm 26jaar? :(:) ik zou niet meer reden zeker niet als er nog een ziekte bovenopkomt gun haar de vrijendagen =D
blijf haar wel longeren maar niet meer rijden poets haar veel en verwend haar maar ns lekker :D

riekie je moet een paard met artrose juist niet longeren. Constant op de volte laten lopen is veel te belastend. Lange rechte stukken is veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:35

riekie15 schreef:

Longeren is wel het foutste wat je met een paard met behoorlijke artrose moet doen. Als je er geen verstand van hebt, kun je er beter niets zeggen, want dit is een wel heel fout advies en daar help je het paard alleen maar verder mee in de vernieling.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:31

hallo iedereen!

ik vind de tips voor de Ts heel goed van
jullie maar wat me opvalt is dat sommige van jullie soms erg hard reageren op diegene
wat pas 11 jaar oud is. dat kunnen we ook op een nettere manier zeggen tegen zo'n jong iemand..
en Ts als ik jou was zou ik gewoon lekker rustig aandoen met je paard lekker lang borstelen en wat stappen
ik zou wel niet meer gaan rijden als ik jou was.
ooww en Femkesofie vind het erg aardig dat je voor je vriendin op komt super!

groetjes!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:33

Meteen dat paard op VOL pensioen zette zou ik zeggen !
26 jaar + artrose, dat verdiend een pensioen !

Ik heb hier ook een 27 jarige merrie met artrose (artrose is niet zeker, maar ze sukkelt iig ook met haar benen en heeft ook stalbenen als ze even stil heeft gestaan, stalbenen zijn niet de ergste zaak van de wereld ! Van zodra ze even buiten heeft gelopen zijn die meteen weg !)

Ookal dénk je dat ze het nog leuk vind om te werken/bereden te worden, het is toch niet zo !
Mijn merrie heeft gewoon zo'n 'hard' karakter dat het ook leek of ze nog graag wou werken/bereden worden, maar ze zijn gewoon zo sterk ed. dat je dit soort paarden juist niet over hun grens mag laten gaan, ze lijken het leuk te vinden, maar het is hun karakter waarop ze lopen, niet hun fysieke toestand ;)

En zéker niet longeren, zo belast je de benen enkel nog meer, gewoon gaan wandelen & haar in de wei lekker haar gang laten gaan !

Zet dit paardje gewoon op pensioen, dat is het beste.
Maar hoe hard het ook is, als ze pijn blijft lijden, moet je eerlijk zijn tegenover je paard & mogelijke, moeilijke keuze's overwegen ;)

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:36

Dank je wel babslovertje!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:43

gipsyboy schreef:
ik zou zowieso stoppen met rijden.
een paard van 26 jaar oud met atrose heeft een welverdiende pensioen verdient.
zowel je moeder als jij en je zusje moeten niet meer gaan rijden.

kun haar de laatste tijd rust en verwen haar met poetsen en wandelen.
en als ze teveel pijn heeft moet je toch een keus maken al is dat voor jullie als eigenaar niet leuk.
denk ook aan het paard.

je hoeft niet perse te rijden om beweging te geven.
ga lekker met haar wandelen. en los in de bak.
korte rondjes met longeren lijkt me ook niet fijn voor haar.
je moet haar der eigen gang laten gaan.
ze weet zelf het beste wat ze wel en niet aankan.
en dan laat ze dan ook wel merken.

Een paard met artrose moet bewegen en als dit paard nog een lichte ruiter kan verdragen en blij wordt om onder
het zadel aan de gang te gaan, moet je dat juist wel doen. Wel met mate en goed in de gaten houden natuurlijk.
Wij hebben een paard van 28 en die wil echt heel graag nog aan de slag. Meestal longeren we hem of wandelen we, maar in ieder geval 2 keer per week proberen we ook onder het zadel met hem aan de slag te zijn. Dat motiveert hem heel erg en je ziet dat hij zich dan nuttig voelt.

me12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:38

Mindim schreef:
Ik heb een paard van 25 met artrose, dus ik snap het prima. Ga er mee wandelen, niet meer rijden en al helemaal niet op een volte longeren.
Helemaal niet omhoog laten schoppen door de boer, wat zijn dat voor wanpraktijken.

Vrijheidsdressuur ook in beperkte maten, want als ze bijv het compliment moeten maken, is dat niet handig met een paard van 26 met artrose die op pijnstillers staat.

Op een pensioenstal komen ze dagelijks buiten op de weide, dat is een stuk beter voor haar dan longeren, rijden, omhoog schoppen en vallen.
Arm beest.

Ik ben het helemaal met je eens. Vooral van het omhoog schoppen dat klopt niet