Rij jij als enigste op jou pony of ook anderen.
Waar en van wie heb je les?
En met wat voor hulpteugel rij je.
Ik denk dat als we dit weten je een stuk beter kunnen helpen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lailapri schreef:Je hebt les en les. Zou je graag eens een andere manier van les willen laten meemaken maar denk dat je wat ver weg woont.
Iemand die goed les geeft kun je alles vragen en legt de dingen duidelijk en op meerdere manieren uit, zeker in een groep omdat iedereen anders leert.
Daarbij hoort het paard centraal te staan en dus een paard vriendelijke methode. Je hoort te leren hoe een paard denkt en wat logische hulpen zijn en niet hoe je een paard kan laten luisteren terwijl jij een niet logische hulp geeft.
Als je dan begint te begrijpen hoe het werkt zul je merken dat nageven ook beter gaat en zeker ook de samenwerking met het paard. En dus ook gaan begrijpen wat de andere bokkers je proberen duidelijk te maken.

S_zanne schreef:Heb je een foto van je pony als je aan het rijden bent?
Rij jij als enigste op jou pony of ook anderen.
Waar en van wie heb je les?
En met wat voor hulpteugel rij je.
Ik denk dat als we dit weten je een stuk beter kunnen helpen.
Lieshorses schreef:Hoi!
Ik doe altijd omdat mijn pony met zn hoofd in de lucht loopt een hulpteugel om.
Ik gebruik een met rubberen ringen, En jullie?
Vroeger gebruikte ik een thiedemanteugel.
Ik was ff benieuwd wat jullie voor n teugeltje om doen![]()
![]()
Of doen jullie geen teugel om?
Gr. Lisa
AnnemiekvM schreef:Deze teugel gaat niet werken. Die dwint af en daarvan wordt het paard niet ontspannen.
Neem een goede instructrice die eventueel je pony ook wat kan bijscholen.
Een martingaat of Thiedeman is al een veel eerlijkere hulpteugel.
Maar natuurlijk liever zonder. Dan maar niet zijn hoofd in een krulletje.
Lieshorses schreef:Ik doe altijd omdat mijn pony met zn hoofd in de lucht loopt een hulpteugel om.
Qimm schreef:zou een paard wat met z'n hoofd omhoog loopt fijn in de rug worden als je z'n hoofd vastzet met een bijzet? Ik ben heus niet anti hulpteugel, maar bijzetten vind ik echt geen bijster goede uitvinding. Waarom geen gogue bijvoorbeeld? Dan heeft het paard ook de ruimte om het hoofd te bewegen en hals te strekken bijvoorbeeld. In onngunstige situatie leert de pony nu te hangen op die bijzet waardoor gewoon rijden in de toekomst helemaal ondoenlijk wordt. Of zie ik nu spoken?
)?
Maar ik vraag me af of ze nu werkelijk op de goede weg is met deze pony.