Loopt mijn shet aan de teugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:47

als je die hulpteugels nodig hebt omdat je pony anders wil eten weet ik ook nog wel wat anders voor je :)
dit ding kun je aan je kopstuk en aan het zadel vastmaken. als je het gewoon normaal vastmaakt, trekt het niet als je pony niks doet, maar als hij zijn hoofd omlaag wil doen gaat dat niet. werkt echt heel goed!
en als je interesse hebt heb ik er nog wel een liggen die je over mag nemen :P
verder om antwoord op je vraag te geven.. ik denk ook niet dat de pony echt aan de teugel loopt.... wel een beetje moeilijk te zien door de foto!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:48

Irmy schreef:
De shet is +- 9 jaar. Hij wordt niet gedwongen.
Hulpteugels zijn voor zijn eigen bestwil. Ik rijd in een weiland, en zonder hulpteugels gaat hij gras eten. Dan trekt hij de teugels uit mijn handen, en om nou de hele tijd aan de teugels terug te trekken is ook niet fijn. Met zweep rijden helpt ook niet. Hij gaat steigeren als hij geen gras kan eten.
Zo gaat het prima, en nogmaals, er staat geen spanning op.

hmm, deze reactie zegt toch wat anders :roll:

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:49

Leinearthur schreef:
overgens jij zegt dat je er niet op rijd maar dan snap ik deze dikgedrukte worden niet! :

Hulpteugels zijn voor zijn eigen bestwil. Ik rijd in een weiland, en zonder hulpteugels gaat hij gras eten. Dan trekt hij de teugels uit mijn handen, en om nou de hele tijd aan de teugels terug te trekken is ook niet fijn. Met zweep rijden helpt ook niet. Hij gaat steigeren als hij geen gras kan eten.
Zo gaat het prima, en nogmaals, er staat geen spanning op.

jezelf tegenspreken gaat makkelijker als dat je de waarheid verteld.

We weten dat je er zelf op rijdt, maar je pony loopt niet aan de teugel.
Ik zou als ik jou was les nemen.

En aan alle andere bokkers verzoeken niet dit meisje de grond in te boren met opmerkingen, ze is pas 12 :)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:50

Voordat de kleine kinderen erop gingen rijden moest ik eerst kijken of het wel goed ging. Dit was dus een probleem, daarom postte ik het, maar jullie kunnen blijkbaar geen antwoord geven op mijn vraag.

Waarom ik het interessant vind om te weten of mijn pony aan de teugel loopt, terwijl ik er niet op rijd?
De kleinkinderen willen mee doen met dressuur-wedstrijden, dus wil ik eerst weten of dit goed ging.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:51

12 met een goed stel hersens denk ik zo? Alleen moet er even een knopje omgaan gok ik O:)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:51

gabjj8 schreef:
En aan alle andere bokkers verzoeken niet dit meisje de grond in te boren met opmerkingen, ze is pas 12 :)

Met 12 weet je ook al dat je niet moet liegen én als je al vaker is verteld dat je te groot bent voor de pony, dan is dat ook geen onwetendheid meer.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:52

superwoman schreef:
gabjj8 schreef:

Met 12 weet je ook al dat je niet moet liegen én als je al vaker is verteld dat je te groot bent voor de pony, dan is dat ook geen onwetendheid meer.

Hoe bedoel je, ik heb het nog niet eens vaak gehoord?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:53

Irmy schreef:
De kleinkinderen willen mee doen met dressuur-wedstrijden, dus wil ik eerst weten of dit goed ging.

Dan moeten ze dit doen zonder hulpteugels, dus dat heeft geen nut.

Myca

TS, waarom maak je dan geen foto's van die kinderen op de pony? Een totaalplaatje waarop de hele pony met berijder te zien is, hoe hij in rug is en hoe het harnachement zit. Dan voorkom je een hoop verwarring.

Verosjaak

wat maakt het uit of die pony aan de teugel loopt of niet? Dat de kleinkinderen (hoe oud zijn deze dan wel niet?) er dressuur mee willen rijden hoeft de pony nog steeds niet aan de teugel te lopen. Zeker niet met de eerste 20 wedstrijden (mochten ze meteen telkens een winst halen en tot aan het M komen). Daarnaast zou ik ze dan lekker laten lessen bij een gediplomeerd instructrice.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:54

Irmy schreef:
Hoe bedoel je, ik heb het nog niet eens vaak gehoord?

Ik ben je vaker tegengekomen en weet zeker dat het je verteld is. En mocht ik mij dan toch vergist hebben, dan bij deze moet het heel duidelijk zijn ;)

Somebitch

Re: Loopt mijn shet aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:58

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:59

Dat is dan al een poos geleden, ik rijd er nu echt niet meer op.
Maar ik weet dat de kleinkinderen erop rijden. Dit was overigens helemaal niet mijn vraag van mijn topic.
Tevens staat daar óók bij:
Ik weet dat ik te groot ben, maar ik rijd er ook NIET meer op. Dit was een paar maanden geleden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:01

Ja en het leuke is een bericht erna zeg je dat je er weer wel op rijdt. :+ Het is je vraag niet nee maar geloof dat je daar ook al antwoord op hebt gehad. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:02

Somebitch schreef:
Irmy @ [SMP] [Verzameltopic]Je eigen Shetlander ITP. (max 2 foto's) Hier zit je er anders wel op. :\ Vreemd hoor in alle topics van je staat dat je er nog op rijdt en nu ineens niet?

Somebitch:als je goed leest staat hier ook al bij dat ze er niet meer op rijd. Lezen is ook moeilijk he... :+

Edit: verderop in het topic staatok geen reactie van haar meer dat ze er wel op rijd....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:03

okee je rijdt niet maar gisteren reed je wel want je moest het even uitproberen.

Joh, je komt echt totaal niet meer geloofwaardig over. En ja we gaven je antwoord op de vraag: je pony loopt niet aan de teugel.

T arme bessie

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:04

T.S..als je liegt doe het dan goed...in je eigen berichten staan foto's van jou op de shetlander.
M.A.W je rijd er wel op!
Geeft niets, maar lieg er niet om.....vertel eens...wat zijn de hulpteugels die je nu aan die shet hebt hangen op de foto?? Ik herken ze niet n.l!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:04

Ja heel moeilijk ts geeft in dit topic toch aan dat ze er wel op rijd?

Citaat:
overgens jij zegt dat je er niet op rijd maar dan snap ik deze dikgedrukte worden niet! :

Zo gaat het prima, en nogmaals, er staat geen spanning op.p

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:05

Als je een vraag stelt, lees dan eerst het forum goed door. Ik heb geen zin om alles 10 keer te vertellen.
Maar het is goed geweest zo, ik weet jullie mening nu wel.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:05

In elk geval: Nee, je shet loopt niet aan de teugel. Maar wat geeft het? :D Als die kinderen dressuur willen rijden, laat ze lekker rijden. Aan de teugel is dan nergens voor nodig en bezorgt je shet alleen maar ongemak. Weg met die hulpteugels, die heb je in een bak ook niet nodig. Dan komt het helemaal goed :)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:07

@ marit. Ja . de kleine kinderen kunnen er nog op rijden :D maar ik raad jou aan het niet meer te doen..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:08

je rijd er gewoon op punt uit, en je moet openstaan voor meningen!

er staat;
Dan trekt hij de teugels uit mijn handen, en om nou de hele tijd aan de teugels terug te trekken is ook niet fijn.

Als jij er 1x op heb gezeten, hoe heb je dan al moeten weten dat die heel de tijd gaat steigeren en gras gaat eten als je geen hulpteugels heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:08

Maar zo kan hij toch ook nog steeds gras eten? Als ze los hangen....

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:09

@ gabjj: Ik heb al een aantal keren gezegd: LEES het topic door voordat je met reacties komt. Daar staat mijn antwoord al.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:09

nou lieve Irmy ik heb heel je topic al gelezen..
En je zegt zelf dat je er 1x op gereden heb...