Oranje pionnen waar hij aan moest ruiken, langs op lopen, ermee over zijn lichaam wrijven en op zijn kont zetten. Grote stukken zeil waar hij overheen moest stappen en draven, erop moest staan terwijl iemand met een punt ervan wapperde. Ermee langs zijn lichaam wrijven en uiteindelijk tussen de oren leggen (dit hielp heel erg tegen bijv. het wapperen van stukken zeil over hooibalen heen). Ook paraplu's, wreef ermee langs zijn lichaam, open en dicht doen, snel en langzaam, langzaam omhoog bewegen en omlaag, boven mijn hoofd houden, steeds dichter bij het paard staan, een open paraplu boven zijn hoofd houden. Een grote skippybal in een paddock naar hem toerollen, een hond meenemen naar stal, samen met een hond gaan wandelen (ik had dan in mijn ene hand de hond en in de andere het paard haha). Ook deed ik heel erg vaak een rondje erf waarop grote hooibalen met zeil er omheen, andere paarden, schapen, auto's en stilstaande tractors stonden. Dit hielp ook veel
Ook wat elementen van vrijheidsdressuur, zoals mij volgen en achter mij aanlopen zonder dat ik hem vast had. Erg leuk en het verbetert je band met je paard aanzienlijk 
Heb het al jaren niet meer gedaan, maar het heeft wel geholpen. Hij kan aardig goed over straat (alleen groot verkeer als vrachtwagens en tractors vindt hij eng (ach ja, welk paard niet, niet waar?
))

Hieronder ook een link naar een filmpje van mij en mijn paard van alweer een tijd geleden (dik een jaar :p). Hierin zijn wat elementen te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=dllAWyad2O4