waarom blijft mijn paard bokken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:44

Ik zou d'r verkopen als ik jou was, misschien wel beter voor je pony :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:46

ladyjoy schreef:

:D dat bedoelde ik dus ook.
Beter een pony kopen die wat ouder is misschien?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:46

AmySP schreef:
Ach, dat arme kind durft niet meer te reageren na die reacties op d'r manier van schrijven :') je hoeft haar niet verrot te schoppen, maar duidelijk laten weten dat dit niet de bedoeling is. Misschien tik met zweep? Hielp bij mijn vorige pony wel. Sowieso is les nemen een heel goed idee, lijkt mij.

Het arme kind zal wel in bed liggen!

Mijn belangrijkste tip is les nemen en je paardje heel goed laten nakijken door DA en TA.

Succes

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:52

alison_belle schreef:
ladyjoy schreef:

:D dat bedoelde ik dus ook.
Beter een pony kopen die wat ouder is misschien?

Of gewoon geen één? :+

Nicole288

Re: waarom blijft mijn paard bokken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:44

AV -> YRT

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:48

Ik heb de post niet helemaal kunnen begrijpen maar kon er ongeveer uit halen dat de pony het alleen doet als ander paarden weg zijn en dus alleen is in de bak? dan zal ik zeggen dat de pony zelf dan ook weg wilt.

LovesRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:12

Waarscheinlijk heeft jou paard pijn in zn rug, ik zou een osteopaat naar de rug van je paard laten kijken, en naar je zadel laten kijken, waarscheinlijk als alles dan in orde is is het bokken ook over. ;)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:03

Waar is de TS? :O
We hebben al heelveel dingen gezegt, en kunnen zo ook heel lang doorgaan maar het zou makkelijker zijn al de TS ook wat antwoorden geeft

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:12

Citaat:
Maar de pony bokt niet met andere paarden

Het kan best zijn dat de pony het gewoon eng vindt om te galopperen als er andere paarden in de buurt zijn, daar hebben er meer last van. Ik ben het wel met jullie eens dat ze les moet nemen, en een reactie van TS zou ook leuk zijn!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:22

ik denk niet dat het pijn is als het paard alleen bokt wanneer die alleen in de bak is..
TS, ik denk dat je paard gewoon een loopje met je neemt en moet weten wie de baas is..
dus neem les of laat je helpen door een ervaren iemand :)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:48

jah ik denk ook dat ze dan misschien een ruiter moet hebben die haar de ''baas'' is... is het altijd al zo geweest? of....

en waarom reageert TS niet meer???? als ze zelf niks zegt moet ze ook geen nieuwe topic maken..

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:22

Paard aanpakken, d'r is waarschijnlijk niks met d'r aan de hand. Ze is gewoon een beetje lui. Als ze zo doet, gewoon een tik met de zweep.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:27

lovehannah schreef:
Paard aanpakken, d'r is waarschijnlijk niks met d'r aan de hand. Ze is gewoon een beetje lui. Als ze zo doet, gewoon een tik met de zweep.

ik zal jou ook een tik verkopen als je ergens pijn hebt,, ~~}>

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:33

Misschien is je pony stijf, en vind hij het in galop moeilijk om na te geven, en gaat hij daarom bokken. met andere paarden erbij heeft hij misschien wat afleiding, en vind hij het minder erg om te doen. mijn advies: probeer je pony goed soepel te krijgen (als hij dat nog niet is, anders weet ik ook niet waarom hij bokt)
door hem bijv. te longeren met een pessoa, en in draf en stap stelling vragen. de galop moet je misschien nog eventjes mee wachten, het KAN zo zijn dat ze die nog niet echt beheerst... wij hebben ook een fries die de galop nog niet beheerst onder het zadel, en die bokt ook als een gek ;)

SanneRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:22

Hallo,

mijn paard heeft het ook gehad met aangaloperen, vreselijk irritant. Het kwam erop neer dat ik em dus te veel ruimte gaf met aangaloperen. Je moet em dus de ruimte niet geven om te bokken. Vaak heb je dit niet door, maar als je aangalopeerd, doe je je handen iets naar voren, waardoor je paard dus kan bokken. Ik doe dan gewoon mijn handen wijd, en houd ze op de plaats. Waardoor hij dus geen ruimte heeft om te bokken, het werkt super.

Succes ;)

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:58

Tat_jana schreef:
lovehannah schreef:

ik zal jou ook een tik verkopen als je ergens pijn hebt,, ~~}>

Kom maar op. :Y) Nee, tuurlijk je moet er wel bij nadenken of het paard pijn heeft etc. Maar vaak is dat helemaal niet het geval. En deze van de TS doet het alleen als ze alleen in de bak is.

taaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:43

ik heb dprecies het zelfe gehad met me verzorgpaard.
ik heb een xweepje gebruikt met kleine spoortjes derbij, elke keer een beettje aantikken met de zweep
:)

mieneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:03

Bij een paard van een meisje bij mij op de manege zat er een wervel in de rug een beetje scheef, en daarom bleef ze ook bokken door de pijn. Ze hebben een paardenmasseur erbij gehaald, en het zadel opnieuw laten opvullen en zolang ze niet springt heeft ze er geen last meer van ;)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:00

Mijn pony bokt soms ook wanneer hij moet aangalloperen. Meestal is dat bij hem door te veel energie (bv in de winter of als hij lange tijd heeft stilgestaan) of als hij opgewonden is owv een andere reden. Wat dan helpt is hem goed voorwaarts blijven rijden. En als ik al van de eerste 5 minuten dat ik rij merk dat hij erg hevig is en gaat bokken als ik wil galloperen, dan helpt het ook van hem dan echt al goed aan het werk te zetten.
Hij heeft ook een periode gehad dat hij veel vaker bokte dan gewoonlijk. Dat kwam omdat ik toen met een ander (straffer) bit reed. Ik ben dan terug van bit gewisseld en daarna ging het weer een stuk beter.
Zoals al gezegd is, laat je je pony best eens nakijken door een dierenarts / tandarts. En ook een lesgeefster kan je helpen om het bokken te laten verminderen.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:50

hee ,

ik weet niet of dit allang zo is
maar miss moet je eens een tijdje niet galloperen
en af en toe in plaats van te rijden te longeren
bouw een goede band met haar op, maar volgens mij
is dit helemaal niet zo'n verkeerd paardje
wees geduldig en maak je ouders duidelijk dat je ermee
bezig bent . maar alles heeft tijd nodig
zodra je paardje er echt mee doorgaat is het miss niet zo'n raar
idee om haar te verkopen maar als ze voor de kar kan ?
maarjah dat is aan jullie het is jullie paardje :D

groetjes