Galop ...... Hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Re: Galop ...... Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:30

Zelfs DAN word ik heel erg opgegooid :P
Misschien ben i kgewoon te ligt, mwahha.. grapje :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:44

beugels gekruist over de nek heen leggen, probleem van je beugels kwijt heb je dan niet meer :')

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:12

beugels kort en dan ontspannen. Na een tijd kun je je beugels altijd een gaatje langer doen. Zet je vast rond de buik van je pony/paard maar wel ontspannen. Het is vooral een kwestie van oefenen! eens je de juiste techniek te pakken krijgt, zie na enkele oefenbeurten al het verschil! :D *D :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:14

katoo2 schreef:
beugels kort en dan ontspannen. Na een tijd kun je je beugels altijd een gaatje langer doen. Zet je vast rond de buik van je pony/paard maar wel ontspannen. Het is vooral een kwestie van oefenen! eens je de juiste techniek te pakken krijgt, zie na enkele oefenbeurten al het verschil! :D *D :P

Ehm, sorry hoor, maar hoe kun je je vastzetten rond de buik en toch ontspannen? Vastzetten is juist niet goed, dan ga je klemmen, en dat resulteert in stuiteren. Beugels korter is helaas ook niet de oplossing...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:49

Idd..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:52

les nemen?

FantaZazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:14

Suzz14 schreef:
Okeee, ga ik vrijdag proberen, dat met die bovenbenen klemmen! Maar diegene die mij les geeft, die zei je onderbenen moet je wel aanspannen zodat je je beugels niet verliest enzo maar de rest wel ontspannen...

Maar dat helpt niks, dus ik ga die tip wel eens proberen. En ja, oefenenoefenenoefenen.. ik weet het!
;)

Volgens mij bedoelt je instructeur met onderbenen aanspannen je hakken naar beneden drukken en ze stil houden?
Als je je hakken naar beneden drukt dan kan je je stijgbeugels niet kwijtraken.
Om een goeie positie te hebben in galop moet je je schouders naar achteren hebben, handen stil, rug recht, gewoon eigenlijk de basis, en je hakken naar beneden, je voeten parallel (dus dat ze niet naar buiten wijzen), en met je heupen mee bewegen in het zadel. Dat wordt misschien bedoelt met ontspannen, dus niet stijf zitten. Maar je mag ook niet helemaal los op een neer bungelen als een zak aardappelen. DUS ALLEEN JE HEUPEN. Steeds naar voor bewegen ermee bij elke 'stride'. Duw je paard gewoon vooruit met je heupen. En als er wordt gezegd dat je te veel naar voren leunt leun dan iets naar achteren. Ook weer niet te veel, maar net zo dat je goed kunt duwen met je heupen.

FantaZazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:18

Suzz14 schreef:
Zelfs DAN word ik heel erg opgegooid :P
Misschien ben i kgewoon te ligt, mwahha.. grapje :+

Is het een groot paard? Heeft hij een grote pas? Dan moet je misschien ook dieper in het zadel gaan zitten en nóg met je hakken gaan drukken. Zorg er vooral voor dat je niet op de teugels 'leunt'. Of neem voltige les. Dan is er een soort van 'band' met 2 handvaten. Als je dan moet galopperen, hou die handvaten vast en oefen de 'heupbeweging'. Beeld je gewoon in dat je jezelf naar de handvaten toe trekt. Doe het daarna natuurlijk zónder handvaten (armen strekken), anders raak je eraan gewend en kan je het niet 'vanzelf' (oftewel 'natuurlijk' :P).

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:00

Het is geen groot paard, een shetxwelsh...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:49

T'IS ME GELUKTTT :'D
Een paar keer, hooguit 3 seconden maar het is mijn begin, ging ik echt mee! Ik kwam niet uit het zadel, alleen daarna was i kgewoon blij ofzo en toen ging het weer mis... en in de bocht in galop gaat ze opeens scherpe bocht maken verlies ik mn beugels :+..
Ach zo heb ik altijd wel wat :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:52

De truuc is om met je bekken met te blijven bewegen, van voor naar achter mee met de beweging. Zeker met een boomloos zadel kun je dit heel goed leren. ;)

lionne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:44

melissaxx94 schreef:
dan je boven benen aan klemmen, je onderbenen ontspannen en je hakken uitdrukken! ;).

Dat had ik ook gedaan toen ik net begon . maar ki had een hete pony.
toen ik dus ging klemmen ging hij keihard..
Ik zal voor een andere manier kiezen , behalve als het een hele rustige pony is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:47

ik om nu geen mm meer uit het zadel :D
dat heb ik gelaard door...in galop aanspringen, beide teugels in de buitenhand nemen, binnenhand achter je bovenbeen leggen of slap naast je laten hangen, en dan zo een aantal km maken.
Hierdoor ga je iets achterover zitten en als je je helemaal goed ontspant (slap maakt) ga je vanzelf met de beweging van je paard mee.

xPukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:40

Ja idd gewoon goed oefenen zonder zadel, & je beugels dan maar wat korter!

orange11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:20

probeer je bovenbenen te klemmen en misschien je beugels korter doen ! en ontspannen