hoe vaak rij jij je pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:43

Ik rij zo'n 5 a 6 keer in de week, waarvan 2x 1u privéles. Als ik gewoon thuis train varieert dat van een halfuur tot een uur, hangt er ee nbeetje vanaf hoe het gaat! Verder rij ik niet altijd serieus, ik ga heel regelmatig op buitenrit :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:58

Ik rij meestal 3/4 in de week 1 keer buiten voor de ontspanning.
en voor de rest lekker trainen ongeveer 3 kwartier

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:56

Elke dag , behalve als het keihard regent , onweert en op dinsdag heeft hij meestal rust !. :D

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:25

ik rij ongeveer 4x per week, waarvan 1 uurtje les en 3 uur gewoon vrij rijden. Als ik geen zin heb om te rijden dan ga ik even naar stal en rij ik even zonder zadel of longeer ik gewoon even. En that's it

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:44

5x per week meestal.
dit zijn allemaal dressuur trainingen, waarvan ik er een misschien lang laag rijd, en de andere gewoon een korte inspannende training.
verder rijd ik dan soms nog een ander paardje, maar dat verschilt.
Wijzig: 1x in de 2 weken dressuurles van lorraine vd brink

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

Verschilt héel erg.. soms 3x in de week, de andere keer een week rust. :)

Evianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:21

Lanita schreef:
4 tot 5 x.
soms 6x.

En dan is het buitenrijden,dressuur of longeren.
Heel af en toe een sprongetje.

Ze heeft wel altijd 1dagje vrij in de week, mag ze lekker in de wei met haar vriendjes.

Bij mij hetzelfde :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:51

Het verschilt heel erg per week. Als het een beetje goed weer is (ivm buitenbak), rijd ik meestal wel elke dag. Maar het komt ook wel eens voor dat ik maar 2 keer in een week rijd.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:22

Ik rij meestal 5/6 keer per week.
1x Springles, 1x Clubles, 1x priveles. Verder train ik gewoon voor mezelf en maken we ook regelmatig een buitenritje of een keer longeren.
Doe expres veel afwisseling zodat het voor hem ook leuk blijft ;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:41

Als hij niet kreupel is 7 keer in de week, zo ongeveer 1,5 uur. Een dag niet rijden betekent een drukke Ricky, ookal staat hij op een lange uitloop stal, en af en toe op een enorme wei. :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:00

casperzot: Rijd je echt elke dag dik 1.5 uur? Vind ik best veel, is dat omdat die zo druk is dan??

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:02

3/4x (verzorgpony) Als ik 3x rij, dan meestal nog 1 keer aan de longe of wandelen ofzo. ;)
Ongeveer 40 minuten tot een uur.
1x per week dressuur/springles.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:37

Pfoeh. Ben inmiddels vrij van school, maar in schoolweken loopt mijn merrie zo'n vijf keer per week.
Nu loopt ze meer, 6 of 7 keer. Het werk is wel wisselend, minstens één keer per week springles. De rest van de week wel dressuurmatig werk, maar daarvan minstens twee keer wat langer en lager, zodat ze eventuele spierpijn wat wegwerkt. Af en toe ook aan de longe.

Ik ken inderdaad ook paarden die iedere dag lopen en dan nog megadruk zijn, dat zit gewoon in het karakter. Eén voordeel, lopen willen ze dan altijd wel :D .

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:31

Fijn zeg als je zoveel les krijgt!
Dan zal je wel snel vooruit gaan!
Ik rijd mijn Z dressuurpaard 5 x in de week waarvan 1 x les, en 1 keer longeren en 1 dag vrij.
Tenzij het slecht weer is, dan kan ik soms niet rijden omdat mijn bak te nat is, dus dan heeft hij meer vrij. Wel elke dag - zomer en winter - in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrisjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:32

5 dagen in de week

4 x rijden 1 x aan de longe

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:31

ik rij 5-6x per week
om de week dressuurles 30 min
en elke week springles 60 min
meestal doe ik 1x per week buitenrit, 1x springen, 3-4x dressuur en heel soms longeer ik ze als ik geen zin heb om nog te rijden of weinig tijd heb

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:07

ik rij 5 dagen , longeer er 1 en a dag rust. in deze 5 dagen zitten ook ontspannende bosritjes maar zeker ook zware trainingen voor ons beide.

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:04

die van mij reed ik gemiddeld 7 dagen per week een uur en soms even half uur aan de lijn om haar ei kwijt te kunnen

blackbeauty5

Re: hoe vaak rij jij je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:49

ik denk dat het verschilt per paard, mijn oude pony reed gewoon 7 keer per week dik een uur. als je een dag niet had gereden werd het een bommetje, maar ze vond rijden ook heel leuk. op jongere paarden zou ik wel minder rijden, maar als je eenmaal een goede conditie hebt opgebouwd, zou je elke dag wel lang kunnen rijden vind ik

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:09

Ik doe dagelijks iets met mijn wedstrijdpaard. Ik heb 1x per week privéles, in de zomer heb ik 2x achttaltraining en in de winter 1x groepsles. Verder train ik altijd alleen. Ik probeer regelmatig eens te longeren (1x per week ongeveer) en minimum 1x per week te gaan buitenrijden (dan train ik wel eerst een half uurtje in de bak, om het risico op ongelukken te beperken :+).
Hij werkt dus minstens 7x per week. Ik zeg minstens, want ik heb op vrijdag achttaltraining. Daar komt hij altijd zo ongelooflijk vervelend van terug (tempo veel te laag) dat ik meestal op zaterdagochtend nog een kort ritje maak om hem weer op de goeie lijn te krijgen. Dit omdat ik op zaterdagavond privéles heb, en ik vind het zonde van mijn geld om dan eerst een half uur met mijn paard te moeten vechten :+ Dus zorg ik dat het "vervelende" er 's ochtends weer uit is zodat ik mijn hele uur les nuttig kan besteden.

De andere 2 (Arabje van 28 en Brabander-merrie) probeer ik 3 à 4 x per week iets te laten doen. De Arab loopt buitenritjes (soms alleen maar stap, soms meer, hangt er vanaf - ze heeft artrose) en de Brabander rijd ik mee onder het zadel en in een karretje.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:54

casperzot schreef:
Als hij niet kreupel is 7 keer in de week, zo ongeveer 1,5 uur. Een dag niet rijden betekent een drukke Ricky, ookal staat hij op een lange uitloop stal, en af en toe op een enorme wei. :)

zelf vind ik dit echt teveel.
topsporters nemen zelfs nog een dagje rust.
en waar haal je de tijd vandaan :+ (heb ik echt niet!)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:56

5 a 6 dagen in de week. Waarvan 1 x in de 2 weken spring/dressuurles (wisselt af). Ook probeer ik zowiezo 1 x in de week een buitenrit te maken ;)

Pony is trouwens 7 jaar..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:58

Ik rijd met bijrijdpaard 2x in de week, en zijn eigenaar rijdt hem ook 2 of 3 keer. Verder komt ze 2x per dag om te voeren en hij staat op de wei, dus aandacht en beweging genoeg :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:01

LadyGrace schreef:
lily201 schreef:
haai, hoe vaak rijden jullie? bij ons op stal verschilt het heel erg, het ene paardje rijd maar 2x in de week, de andere word iedere dag vd week gereden.

in de winter rij ik 5 lessen (4 dressuurlessen, 1 springles), 1x in de week longeren, met of zonder pessoa, en 1 dag vrij.

in de zomer rij ik 3 lessen (2 dressuurlessen, 1 springles), 1 dag rij ik voor mezelf of longeer ik met pessoa, en 1 dag gewoon longeren , en 2 dagen vrij.

in de winter rij ik meer lessen want de buitenbak is dan bevroren dus dan kan je niet rijden en dan moet je in een kleine binnebak rijden waar dan meestal ook nog mensen aan het longeren zijn, en dat is echt zwaar irritant want dan kan je alleen maar voltes rijden.

:D

bedoel je dat je 4 dressuurlessen en 1 springles in 1 week hebt :oo
Dat is echt wel heel erg veel zeg! Ik ben al bij dat ik 1 les in de week kan betalen :D

Ik weet niet waar ze staat met haar paard. Maar bij ons op de manege is het het 1e jaar verplicht om ik geloof 5 keer per week les te hebben. 1 dag kun je je paard dan vrijgeven, en de andere dag kun je dan vrijrijden/wedstrijd. Hier zit dan 1 keer per week groepsles bij de stalling meegerekend.

Ik heb geen eigen paard hoor, weet dit alleen van mensen die op de manege een paard hebben staan.
Zou het alleen zelf niet zo fijn vinden, maar dat even achterwegen latend.. :)