Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fjordpower schreef:@BlueStar, dankje.
Ja, ik zal het er met me ouders over hebben. Over de uitvaartverzekering. Maar ik ben nu eerst zelf op 'zoektocht'. Mijn ouders denken namelijk dat ik het niet aan kan om alles elke dag te regelen. Ondertussen regel ik de hele boel...
Ik heb trouwens mailtjes gestuurd naar verschillende verzekeringen. Die ik liet zien is van Hippo paardenverzekeringen.
Is die betrouwbaar?
De pony die ik dan misschien krijg is 13. Dus wat vind jij? Wel uitvaart of niet? Kan zeker nog 15 jaar mee als er niks mee gebeurd qua ongeval.
(niet vervelend bedoeld naar mensen met een uitvaartverzekering. Ik wil alleen aangeven dat het erg luxe is.)
. Daarbij komt ook je krachtvoer en het hooi natuurlijk! En vergeet je niet je lessen? Dat is ook heel belangrijk natuurlijk!Fjordpower schreef:Ik ga een van m'n ouders ook meenemen.
Van alles is gewoon de verzekering het duurst en die is 30,-.
Maar het hoeft niet te betekenen dat we dat niet kunnen betalen.
En eigenlijk wil ik het onderwerp van kosten nu even stoppen want dat was niet mijn vraag.
Over de kosten heb ik zelf al nagedacht.
beantsje schreef:Graag een béétje mild, TS is pas 12 en als haar ouders het goed vinden dat ze een pony krijgt als ze een stalling heeft gevonden, zullen die zich vast wel realiseren dat een pony geld kost.
TS gewoon gaan vragen hoor! Beleefd vragen vindt niemand erg.
BlueStar schreef:Misschien is het een idee om eerst eens een tijdje een verzorgpony of bijrijpaard te nemen. Op die manier kan jij zien of je het allemaal red, en kan je aan je ouders bewijzen dat je het red.
Je bent nu 12 jaar, je gaat straks naar voorgezet onderwijs, jongens komen om het hoekje kijken. Wat vindt je dan nog van paarden? Ik heb aardig wat dames in die leeftijd binnen gehad voor verzorging, en of de jongens werden belangrijker of ze raakte in de knoop met school (ze kwamen meestal 2 dagen door de week en in het weekend). Een eigen pony doe je niet zomaar meer weg lijkt mij.
Achteraf gezien had ik mss beter een paar jaar kunnen wachten, ik dacht er veel vanaf te weten, maar een eigen pony houden is toch net weer wat anders. Maar goed met goede begeleiding is het toch helemaal goed gekomen. Ik heb haar ook nog steeds
Want een pony moeten verkopen omdat het tegenvalt is natuurlijk heel treurig.