Waarom moet je zo oud zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:41

Ik heb altijd verzorgpony's kunnen vinden. En ik was 10/11 toen ik begon. Jij kan ook makkelijk op gewoon een pony rijden. Ik ben 1,66 en rijd ook nog zo vaak op een paard.

AmberHeijmanJarig

Re: Waarom moet je zo oud zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:09

Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. := Ik heb dan ook nooit hoeven zoeken naar een verzorgpony. Toen de ene verkocht werd, kreeg ik alweer een andere aangeboden. Ik denk dat het er aan lag dat ik sowieso al veel volwassener was dan een gemiddeld kind van 11 (toen die tijd), ik heel veel rijervaring had en totaal niet bang was. Kijk ik kon geen Z proef rijden, maar de basis zat er toch duidelijk in. En ik merk dat ik van al die verzorgpony's wel veel geleerd heb. Want zonder die pony's had ik nu niet op mijn paardje kunnen rijden denk ik, al heeft het alleen al te maken met verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik zou gewoon een grote C of D zoeken om op te rijden. :j Daarvoor zoeken ze al sneller kinderen. 1.60m is helemaal niet groot namelijk.

Veel succes.

rimini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:16

Idd voor de verantwoordelijkheden. En de risico's, kinderen zien minder gevaar. Ik zou ook geen kind onder de 18 mijn paarden laten doen (uitzonderingen weggelaten).

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:45

Omdat iemand van die leeftijd over het algemeen meer verantwoordelijkheid op zich kan nemen.

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:25

Ik snap dit zeker wel ! :j

Ik hoef geen meisje van 10 of wat dan ook, bij mij trekpaard _O-

Ik heb nu ook een verzorger, mij eisen waren toen minimaal 14 !! Aangezien ik hen/haar ook alleen moet kunnen laten, alleen op buitenrit kunnen laten gaan en ook alleen naarponyclub/les/wedstrijden moet kunnen gaan !

Ik heb hier ook ooit wel eens 2 hele leuke meisje aan de duur gehad, ( was toen niet op zoek naar een verzorger ) Harstike leuk, maar nee. Ze moet wel een stukje verantwoordlijkheid met zich mee dragen.

Ik heb nu een verzorger van 30, daarmee gaat het prima het is harstike gezellig, en neemt af en toe ook haar stiefdochter mee ! Zij woonde een half uur bij mij vandaan ( is inmiddels wel dichterbij komen wonen ) Maar zij droeg gelijk de verantwoordelijk heid mee, daar moet je echt van op aan kunnen.

Snap dat het niet leuk is, maar ik denk dat je beter op een manege kan beginnen, wel op een goede manege. Ik denk dat je daar wat ervaring op kan doen, en als je 14/15 of iets dergelijks bent dat je dan een goede verzorgpony kan vinden. Ze nemen je dan gelijk een stuk sireuser als je aan de deur komt !

Succes ! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:33

Toen ik 13 was ben ik begonnen met vrijwillig stallen uitmesten (met de kruiwagen door een halve meter diepe modder paddock) en paardjes over het hek aaien. Pas toen de eigenaar na een jaartje zag dat ik echt sereius was en ook kwam als het hagelde, stormde en ijzelde en bovendien altijd op tijd alarm sloeg bij ongelukken en mijn eigen fouten uit mezelf eerlijk kwam vertellen vertrouwden ze mij ook OP hun paarden. En terecht!
Ik heb namelijk een paar jaar later een vervanger gezocht omdat ik ging studeren en 98% van de kinderen op die leeftijd had geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Zorg dus dat je kan bewijzen dat je bij de goede 2% hoort!

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:37

Omdat jonge meisjes meestal nog niet zoveel verantwoording hebben en meestal vertrouwen ze het meer als hun paard/pony in handen is van een ouder iemand ik zou voor mijn pony ook al is ie klein ook pas iemand van 15 aannemen ofzo

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:40

@Sizzle
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Het is meestal ook een oudere persoon een paard niet aan een jongere durft te vertrouwen omdat de eigenaar(res) er ook een deel verantwoordelijk voor is mocht er wat gebeuren voornamelijk op jongere leeftijd van het kind.(want ouders zal die dan ook op zen nek krijgen)

Verantwoordelijkheid nemen is ook het moeilijkst dat er is voornamelijk je ergens mee begint. Maar met echte passie komt die verantwoordelijkheid dus ook veiligheid er snel naar boven.

TheIndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:11

ik snap het wel aan de ene kant ,,
maar aan de ene kant is het wel stom want ik zoek ook een verzorgpaard :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:12

Oud topic,daarom hier een slotje.