western paard versieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:39

Ik was pas bij Kraemer in Duitsland en daar kon je die verendingen kant en klaar kopen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:30

amj schreef:
Ik was pas bij Kraemer in Duitsland en daar kon je die verendingen kant en klaar kopen.

heb je mechien een idee hoe die kant en klaar heten dan kan ik ze via internet kopen

Rumpleteaser

Re: western paard versieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:34

Je kunt ze ook bestellen bij diverse online westernshops.
Nog een tip: www.western24.nl Zij verkopen voornamelijk kleding, maar ook accessoires. Daar kun je ze kopen voor in mensenhaar, maar paardenhaar kan natuurlijk ook.
Tenslotte: knip eens een dromenvanger kapot, dan kun je het zelf maken.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:38

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:49

mooney1 schreef:
http://www.rhythmbead.nl/RHYTHMBEADS.html

die " kettingen" zijn ook leuk!!

bedankt voor de tip maar die ben ik al aan het maken ze werken trouwens erg rustgevend op je aard als je en n paar belletjes op doet

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:34

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:03

Ik heb voor speciale gelegenheden een kralenketting voor mijn stoere westerngetrainde halfbloed-arabier. Bij de hobbyshop kun je prachtige kralen kopen in allerlei kleuren, maar ook Xenos heeft een (goedkopere) sortering. Rijg die op een stevige draad (nylon of zo) en doe er af en toe een extra knoop tussen, zodat - mocht 'ie breken - je niet al je kralen in één keer kwijt bent. Onderaan doe je een extra 'kwastje' van kralen. Tussendoor kun je nog belletjes bevestigen. Let op: je hebt wel een flinke lengte nodig om de hele hals van je paard te 'versieren'.
Ik heb een bruin paardje en een glaskralen ketting in bruin-beige tinten. Ik heb er helaas geen foto van, maar als ze 'm draagt, krijg ik heel veel leuke reacties. Je moet met zo'n ketting niet echt in hogere versnellingen gaan rijden ...
En zorg wel dat je altijd een multitool of zakmes bij de hand hebt, mocht je in een situatie komen dat je de ketting door moet snijden of verwonding te voorkomen. Je weet maar nooit.

Verder heb ik ook een leuke versiering van veren gemaakt. Er bestaan van die gordijnringen met klemmetjes (IKEA). Die zijn prima als basis. Je haalt de ring eraf en gebruikt het knijpertje om de versiering aan de manen te bevestigen. Het haakje dat normaalgesproken aan de ring hangt, knijp je uiteindelijk dicht als je versiering eraan bevestigd is. Je moet wel een beetje handig zijn met ijzerdraad en een tangetje. Je kunt verschillende veren gebruiken; in bepaalde seizoenen vind je er genoeg in de natuur. Je kunt er ook een sliertje kralen inhangen. Natuurproducten zoals veren en hout combineren prachtig. Maak er gewoon iets leuks van. Het is wel handig de veren in te spuiten met fixeerspray (hobbyshop). Ik heb w.s. nog wel zo'n klemmetje voor je. Moet je even je gegevens in een pb naar me sturen; dan stuur ik 'm gewoon per post aan je op. Succes!

wildheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:02

Je kunt ook kralen kopen met een iets grotere opening, en deze in de manen of staart vlechten , staat echt onwijs leuk :'')
Daartussen kun je ook verschillende linten enz. gebruiken, :]

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:18

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:25

Dit is een oud topic, dus een slotje.