Als je er mee kan rijden en je been stil is kan dat best.
Mijn pony is gevoelig maar soms haalt hij zo uit.
dan kan heb ik even wat meer 'kracht' in mijn benen.
Zegmaar.
Alleen heb ik maar kleine
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
orsini schreef:sporen zijn zielig als de persoon die op het paard zit ze niet correct kan gebruiken. Sporen zijn niet om mee te prikken maar om verfijnde kleine hulpen mee te geven. Al ben ik zelf van mening dat je ze echt niet nodig hebt. Ze zijn net als zweep e.d een hulpmiddel. Idealiter heb je helemaal geen hulpmiddelen nodig!!
Amaretto27 schreef:Cookie2222 schreef:soms hebben ze een harde prik wel nodig maar dan is het ook hun verdiende loon, zolang je niet de heletijd prikt gaat het wel goed
Zijn verdiende loon??![]()
![]()
![]()
![]()
JIJ mag bij JEZELF dan wel eens gaan afvragen wat je op een paard doet!
Het probleem ligt dan echt bij jou, niet bij het paard!!! Een paard zit niet zo in elkaar om mensen
tegen te zitten, ze weten niet eens wat dat is! Dus als hij wat doet, is dat een signaal dat jij iets doet
wat voor hem niet fijn is!
x,,kelly,,x schreef:stel je paard is helemaal niet voorwaarts en je moet de heletijd schoppen dan vind ik dat zieliger dan een kleine aanraking met een bot spoortje als hij daar beter op reageert. Ik rijd zelf ook met sporen maar niet omdat mijn paard niet voorwaarts is ze is zelfs te voorwaarts maar om de hulpen te verfijnen en het makkelijker te maken. Het geldt voor alle hulpdingen als je er goed mee om kan gaan is er niks aan de hand.