Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

RobbyK schreef:petroushka schreef:Ik heb ook een hele tijd een pony gereden die gewoon op de balken ging staan ipv er overheen. Ik weet nog steeds niet of hij het expres deed of niet, maar in ieder geval is hij naar een springstal geweest om beleerd te worden voor het springen en daar heeft hij het geleerd. Anyway het kan dus best dat hij het niet snapt of dat hij je een beetje in de maling neemt. Die van mij bleef het doen, dus ik snap je vraag heel goed alleen heb ik dus geen oplossing.
ahumm , jij vindt het dus niet erg dat een paar na 4 weken OHZ al gaat springen.
petroushka schreef:Ik had het niet over springen, maar over balkjes lopen. Wat is er tegen om met een jong paard/pony balkjes te lopen in stap en draf? Ze zegt dat ze het ook heeft geprobeerd als ze er naast liep en dat ging ook niet.
. Je maakt het zo ongelofelijk moeilijk voor zo'n groen dier...Hierdoor krijgt hij alleen maar een hekel aan balkjes e.d. 
xTweetyx schreef:heb niet alles hiervan gelezen.
maar 1.
dat beestje is 4 weken onder het zadel, dan ga je toch niet balkjes lopen?? leer dat beestje eerst stap draf en galop.
2. iemand van 13 op een 4 weken onder het zadel pony??? klopt ook al niet.
3. Hier krijg je echt niet je antwoord die je wilt hebben,
Geef dat beestej wat rust en ga NIET. springen balkjes lopen of wat dan ook.

Janedieene schreef:Dat snap ik ook wel, maar ik heb eerst geprobeerd aan de hand en aan het longeer touw. Maar dat werkte niet, dus toen ben ik het pas gaan proberen erop. Maar ze heeft er ook geen rede voor om aan de hand bijv, haar benen niet optetillen?
Xx
Niet doen, laat het paard nog een paar maanden op eigen benen lopen en dan kan je een balkje neer leggen!
)
RobbyK schreef:Denk jij dan ook eens even na over het geen dat je moet stoppen waarmee je bezig bent
dus springen met een paard dat nog maar 4 weken OHZ is.
ik rijd toch ook geen veulen in omdat hij alles zo goed oppikt.
dat slaat gewoon nergens op.