mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:25

Meranti kan weleens heel sterk zijn (als ze aan paard wil snuffelen , Voerbak)
En ik ben al niet zo sterk (A)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:32

bedankt allemaal voor de reacties !

ik ( en hoop ook jullie ) trek me lekker niks aan van wat anderen zeggen ; strenger voor je paard zijn , pak hem aan ! van plaats dure lessen te gaan betalen en me in 't zweet te werken laat ik mijn paard lekker zoals ie is , en lach gewoon als ie weer eens de kolder in de kop heeft :).

laat je niet gek maken hoor ! laat em lekker zoals ie is , ( tot op zekere hoogte natuurlijk )

liefs

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:19

isis_karel schreef:
mijn verzorgpony karel is een echt shetlander hengstje en heeft vele trucjes ik zal ze wel ff opnoemen :
kopstoten van boven (dan komt hij heel hard met zn hoofd neer op de mijne van het stijgeren :( )
bijten
bokken
stijgeren
op je springen als je ff niet oplet
op je teen trappen
nep poepen
weg rennen
ik kan beter zeggen wat niet nadelen zijn maar als ik in ze lieve oogjes kijk met zn mooie lange wimpers maakt dat het weer helemaal goed en natuurlijk hou ik van je omdat je zo een gekkerd bent he kareltje http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK

euhm, ik vind dit geen nadelen, maar eerder een slecht opgevoede, levensgevaarlijke, zogenaamde 'kinderpony' ...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:21

als me tinker eten wil gaat ze heel hard tegen t hek aantrappen
resultaat
oorpijn en al 2x de deur moeten vervangen
en nadeel 2 ze kan niet achter lint staan
dat ziet ze als een leuke hindernis
dus alles is hier 2 m hoog hekwerk ;)

ach en heb er nog 6 rondlopen die ook wel iets hebben!

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:22

kehdra schreef:
isis_karel schreef:
mijn verzorgpony karel is een echt shetlander hengstje en heeft vele trucjes ik zal ze wel ff opnoemen :
kopstoten van boven (dan komt hij heel hard met zn hoofd neer op de mijne van het stijgeren :( )
bijten
bokken
stijgeren
op je teen trappen
nep poepen
weg rennen
ik kan beter zeggen wat niet nadelen zijn maar als ik in ze lieve oogjes kijk met zn mooie lange wimpers maakt dat het weer helemaal goed en natuurlijk hou ik van je omdat je zo een gekkerd bent he kareltje http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK

euhm, ik vind dit geen nadelen, maar eerder een slecht opgevoede, levensgevaarlijke, zogenaamde 'kinderpony' ...

ze vraagt niet wat jij vind ze vraagt of jouw paard nadelen heeft :o

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:24

hmm interessant. Ik draai het om: mijn paard is perfect. Alles wat hij doet wat ik eigenlijk niet goed zou vinden heeft hij op de een of andere manier toch via mij aangeleerd.
Hij is perfect omdat hij mij confronteert met die dingen waar ik beter op kan zijn.............paarden zijn 100% puur wat zegt dat over ons....moeten we misschien niet zo snel de verantwoording bij onze paarden leggen misschien??? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:27

Pretty:
*Ze lust énkel appelsnoepjes, en niet zomaar appelsnoepjes, nee alleen het merk dat ik altijd koop. Als ik een ander merk koop dan trekt ze haar lipje eens op en spuugt ze het zo weer uit om me vervolgens aan te kijken alsof ik haar heb proberen te vergiftigen. :x
*Eenmaal een snoepje gekregen gaat ze er van uit dat elk aaitje een snoepje in houd en de eerste drie keer moet je dus opletten met je vingers. Ze bijt niet overigens maar ze gaat met haar lippen vrij ruw er over. :') Als je dan "Pret houd op!" bromt dan stopt ze overigens wel. :')

Explo heeft eigenlijk geen nadelen :o Misschien dat hij een enorm heethoofd is onder het rijden en daardoor moeilijk naar rust en ontspanning te krijgen.

Phara staat doodsangsten uit bij de smid en deelt die graag met iedereen die rond hem staat :(:) voor hem maar ook een :(:) voor ons en een dikke +:)+ voor de smid die zo super met hem omgaat dat hij hem steeds weer zo ver krijgt dat ie alsnog op het einde ontspannen staat! En die ezel kan zo verrekte goed uit breken dat ie haast niet in de weide te houden is :roll: Gelukkig kan ie sowieso niet van het erf af maar het zou niet de eerste keer zijn dat hij via de achterdeur rustig de keuken in wandelt. :o

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:35

kehdra schreef:
isis_karel schreef:
bijten
bokken
stijgeren
op je teen trappen
nep poepen
weg rennen

ze vraagt niet wat jij vind ze vraagt of jouw paard nadelen heeft :o[/quote]

Ik heb al verteld dat mijn paard geen nadelen heeft, enkel een paar glitches in zijn opvoeding :s
Gelukkig nietzo erg als de jouwe.

Ik denk dat de meeste paarden geen nadelen hebben, enkel aangeleerde fouten/trucjes ;)

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:44

Citaat:
Ik heb al verteld dat mijn paard geen nadelen heeft, enkel een paar glitches in zijn opvoeding :s

srry hoor alleen ik heb me verzorgpony niet opgevoed deze pony is nog steeds een hengst iedereen die een beetje mars in ze hoofd heeft weet dat hengsten lastig zijn bovendien ik heb hartstikke veel met hem bereikt ik pas 11 en bij mij moet ie het proberen en is heel bang voor me bedankt dacht ik net iets te kunnen in me leven mot jij het zo nodig verpesten ;(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:45

Mijn paard heeft chronisch mok.. Mijn andere paard mag nooit meer 24/7 op het gras... mijn falabella is langzaam en mijn shet laat zich niet altijd vangen.

Maaar wat ben ik gek op ze.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:46

Zucht, ga wel per PB verder. kinderachtig hoor. mijjn paard heb ik als hengst opgevoed :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:46

isis_karel schreef:
Citaat:

srry hoor alleen ik heb me verzorgpony niet opgevoed deze pony is nog steeds een hengst iedereen die een beetje mars in ze hoofd heeft weet dat hengsten lastig zijn bovendien ik heb hartstikke veel met hem bereikt ik pas 11 en bij mij moet ie het proberen en is heel bang voor me bedankt dacht ik net iets te kunnen in me leven mot jij het zo nodig verpesten ;(

Zo extra lastig zijn hengsten niet als ze degelijk opgevoed worden. :) áls.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:47

Hij vind het leuk om WOESJ een sprongetje naar rechts te doen als ik erop zit, waardoor ik er niet op reken en er direct naast lig voor ik er erg in heb :7

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 20:47

isis_karel schreef:
Citaat:

ik begrijp je verhaal niet helemaal ;') je typt erg snel achter elkaar zonder punten en comma's , alles in een zin , kun je het misschien nog een keer opschrijven of wijzigen ?

liefs.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:23

Ik kan er zo even 2 bedenken,
hij is heel sterk en weet zijn krachten te gebruiken als die iets wilt.
Onder het zadel in de bak is die heel sloom en dat vind die ook niet leuk maar daar valt aan te werken allebei dus eigenlijk wel:p
Maar verder zo betrouwbaar als wat, gister in het bos zonder zadel gesprongen:D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:31

ik verzorg momenteel 2 paarden, ervoor al menig paard in handen gehad..helaas nog geen echt eigen paard.

kwpn ruin is perfect...bomproof, bijt/schopt/bokt niet Doet zich onder het rijden jonger voor dan hij is ;) en is alleen soms wat sterk als hij wilt rennen onder het rijden of onder het wandelen groen ziet...prima in toom te houden en dus ook alles behalve een nadeel!

kwpn merrie, is voor mijn gevoel bijna perfect.. Ik houd van dr en bromproof is ze dan niet (maar heeft van nature een soms wat nerveuse karaktereigenschap) met de aller eerste x opstappen is ze altijd lastig. Ze wilt ervandoor sprinten zodra je van de grond bent met je andere been, en stilstaan kan ze de eerste 1 a 2 min niet (je moet lopen met dr) omdat ze anders licht stijgert.. ik vind het wel een nadeel MAAR het diertje kan er ook niks aan doen..er is gewoon ergens iets verkeerd gedaan in de opvoeding voor de hier was.

ik heb 1 echt nadeel gehad bij 1 van mn vorige bijrijdpaarden en dit was dat hij door een blessure van vroeger rechtsom niet echt wou lopen, tevens liep hij wat onregelmatig en scheef...hij ondervind er zo geen last van mits hij buiten rijd(omdat dit vooral rechtuit lopen is..ik reed in het begin in de wei en je had dus echt het gevoel in een bocht dat je ervanaf viel..en verloor dan ook je evenwicht een beetje..zelfs een super ruiter erop gezet en ook zij had hetzelfde probleem, dus het lag niet aan mij :D
verder mijn grote schat ondanks dat het een echte draver was hihi

verder heb ik eigenlijk tot nu toe nooit iets als echt nadeel gezien..(alleen de draver dus) elk paard heeft wel eens zn keuren of zn dag niet..ook ik niet ;)
En eigenlijk kreeg ik alles van nukjes wel opgelost :)
Tevens moet ik ook inderdaad zeggen dat het voor 95% voor de opvoeding komt (daar reken ik niet alleen de eerste jaren bij) De andere 5 % zijn karaktereigenschappen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:54

Pikeur schreef:
Hij vind het leuk om WOESJ een sprongetje naar rechts te doen als ik erop zit, waardoor ik er niet op reken en er direct naast lig voor ik er erg in heb :7

haha zo ben ik dr de aller eerste x vanaf gevallen toen ik 2de x in de groep mocht rijden na de loge :P

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:57

nadeel : hengst....te veel voorwaards...en al laat ik hem 6 uur lopen hij blijft voorwaards hete peper in zijn kontje....lol
maar niet altijd nadeel zeker niet.
verder niks op of aan te merken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:17

Pikeur schreef:

Zo ben ik er ook al zo vaak afgegaan :') Dat zijn echt zo'n idiote momenten... Da's echt een egodeuk dan :')

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:18

Nadelen?

Ik heb verschillende pony's gehad die vervelende gewoontes/ verschillende angsten hadden.
Het nadeel was de mensen die de paarden voor mij in handen hebben gehad...
Ik was toen jong en begreep het niet, ik dacht wat een vervelend paard, luister eens een keer!

Ik heb veel paarden in handen gehad.
Vorig jaar begon ik aan een jonge groene hengst (nu 1 maand ruin, niet ggk als dekhengst, maar een super gedrag), iedereen verklaarde me voor gek!
En ik durf het te zeggen: Ik heb nog nooit zo een goed opgevoed paard met karakter gehad, het voordeel is dat ik hem zelf zo heb gemaakt.

Uiteindelijk lijkt een paard met verleden, "nadelen", mij moeilijker dan een jong groen paard. Het is makkelijker om iets aan te leren dan af te leren. ;(
Helaas lopen er heel veel paarden rond met problemen, vaak met problemen die ze van de mens hebben gekregen.

@Orsini, ik sluit me erbij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:21

Mijn paard heeft één groot (letterlijk en figuurlijk) nadeel en dat is haar grootte..
Lijkt me zo gaaf om een setje voor haar te kopen met peesjes en een bijpassend halster, maar er is amper wat in haar maat te vinden, laat staan iets bijpassends.

Verder heeft ze hele erge voernijd en ik baal er wel van dat ik dat niet kan verhelpen.
Ze is aardig dominant, dat zit in haar karakter.. ik weet hoe ik daarmee om moet gaan, maar voor anderen is ze toch vaak een 'rotpaard'.. :o

Maar voor mij is ze één van de allerbeste 'dingen' die mij ooit is overkomen. :j

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:23

ik heb een geweldige shetland merrie precies zo een die ik altijd al wilde..

nu jaagt ze mn fries steeds op...ze moet haar gewoon niet.beetje jammer!

miss worden ze ooit nog vrienden en dan is het helemaal perfekt!!

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:24

Een paard dat niet goed wil luisteren op stem en zit heeft niet goed meegekregen dat dit gewenst wordt. Dat zijn dus niet de nadelen van het paard maar het nadeel van niet goed opvoeden,trainen.

Het enige nadeel dat ik weet te verzinnen is dat hij weinig zin had om het weiland uit te komen maar ook dat heeft te maken met opvoeding, en is dus het nadeel van niet goed trainen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:41

De 'nadelen' van mijn paard hebben niks met opvoeding te maken. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:43

Mijn paard heeft maar 1 nadeel: Dat hij mij als ruiter heeft :D