Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[/quote]
je wilt natuurlijk het allerliefst dat je lievelingspony gelukkig van zijn pensioen kan genieten
) 
Amber7777 schreef:Miss_Malfoy schreef:Zou je niet liever een vzpony zoeken?
Een eigen pony is niet niks, je zou niet de eerste zijn die hem na twee jaar al weer wegdoet.
Ik heb al een vp![]()
Maar omdat de pony waarover het gaat echt alles voor me betekend en omdat hij al 20 jaar is waardoor je je wel kan indenken dat hij het beu is om als manegepaard te lopen etc... Zou ik hem een mooi pensioen kunnen bieden er is namenlijk bij die reusachtige wei een reuze stal en dichtbij een reuze bosEn ik weet dat de pony erg graag wandelt dus beter kunnen we niet wensen
mimeslosydy schreef:Wat denk je...
Die worden dan geslacht...
Maar voor dat ook maar kàn gebeuren is hij daar weg en komt hij bij mij wonen!
je wilt natuurlijk het allerliefst dat je lievelingspony gelukkig van zijn pensioen kan genieten[/quote]
Ik doe dit voor hem omdat ik van hem hou omdat hij mij heeft laten openbloeien en nog veel meer! Ik twijfel er geen moment over voor wat hij voor mij betekend en iedereen die mij kent weet dat
MarlindeRooz schreef:he pipo, je kan met 14 jaar ook al bij de AH werken denk eens na:
AH, Kranten, Oppassen.. dan kan je alvast een aardig bedragje opbouwen..
en in de vakantie vakantiewerk
Tjahh wat moet ik dan tegen jou zeggen? Snotaap? Oké is goed, Hé Snotaap, dat kan wel best zo zijn in Nederland maar hier in België denk ik niet dat je bij één of andere AH kan werken! En opassen doe ik al!
_Dominique schreef:Malfoy heeft wel gelijk.
Er komt écht heel veel kijken bij een eigen pony.
Vooral de verantwoordelijkheid.
De smid eens in de zoveel weken.
Dierenarts als je pony zich niet goed voelt.
En je hebt nog zoveel jaren te gaan joh.
Leef eerst je leven.
En denk dan aan derest.
Je kan natuurlijk wel nu al een pony nemen.
Maar je hebt wel weinig tijd voor andere dingen.
Zoals je vrienden/vriendje
Denk er eerst echt goed over na
aerdenhout1 schreef:Ach meid..je bent pas 13 en dan is 2 jaar lang, erg lang! School en vooral vriendjes komen zodirekt in beeld. Wie weet hoe je er over 2 jaar over denkt, waar je dan woont en of je niet een ander heel fijn paard hebt om te rijden.
Mijn advies, geniet van hem zolang hij op de manege staat en je er op kan rijden.
Kijk of je hem misschien in 1/2 pension kan krijgen en dan na 2 jaar als je een baantje hebt kijk je nog eens verder.
Ga je nu niet 2 jaar lang blind staren op een pony die heel misschien tegen die tijd wel dood is. KLinkt banketstaaf, maar het zou zo maar kunnen natuurlijk.
Blijf open staan voor andere paarden!
Als je na die 2 jaar nog steeds helemaal blind bent van deze pony, dan komt hij vanzelf naar je toe!
AMarijn schreef:Ik en het met Miss_Malfoy eens. Je kan het nu misschien goed hebben. Maar straks met je eindexamen en als je gaat studeren dat eist veel meer tijd dan je nu zal denken, en dan zal je nog moeten werken, en naar je pony toe. Daarnaast krijg je vriendjes, en je vriendinnetjes willen ook wel aandacht van jou hebben. Ik zou ook zeggen Zoek een leuk verzorgpaard, of ga hem desnoods leasen voor een paar dagen in de week dat kan vaak ook bij maneges.

Anthea schreef:haha, toen ik 14 was ofzo, kreeg ik een shetlander. keeei leuk, kon er natuurlijk niet op rijden, maar who cares.
na een paar maanden was ik het echt zat hoor. saai beest.
als je elke dag naar je paard moet, alleen maar om ff te borstelen of te wandelen.. Dat ben je zo snel zat.
Yaraa_ schreef:meisje elke week weer mag ik aan horen hoe veel jij van hem houd
dus waarom niet
als je vader je kan steunen
en jij er echt veel voor wil opgeven en iedere dag er tijd aan kunt besteden zeg ik ook waarom niet
maar het zal wel heel veel tijd en energie kosten
en je zit ook nog op school
maar ik denk wel dat je het wel aan kunt hoor
Amber7777 schreef:Vriendje die me bij mijn pony zou weghouden?
Euhh, DOEI!![]()
Zo'n mensen zijn egoïstisch en daar moet ik niets van weten!