Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Twilight1 schreef:Zorg dat je een punt neemt waar je naar kijkt als je bijvoorbeeld over de hindernis gaat.
Maar ook met dressuren kan dat; op de lange lijnen kies je een punt zodat je vooruit kijkt en op de korte zeide ook,
je zal merken dat je paard/pony er ook rechter door gaat lopen omdat je onbewust de druk beter verdeelt houd.
Maartje1990 schreef:is niet dat als jij beter zit (en voor je kijkt, want dan is je gewicht anders verdeelt) je pony ook beter loopt?
behalve de tip die al gegeven is (kijken waar je naartoe gaat) kan ik je helaas niet veel tips geven. Tja misschien een stok aan je kop vastlijmen die tot je bips doorloopt dat je niet meer naar beneden kan kijken met je hoofd?
ferropaard schreef:teken 2 kruisje op je handen iedere keer als je dan naar beneden kijkt wordt je er aan herinnerd![]()
als je met handschoenen rijdt is het wel lastig..
Princesspres schreef:ik merk dat als mijn pony fijn loopt ik meer oplet op mijn houding.
de laatste tijd loopt mijn pony beter , ik zit beter ( dat hangt echt met elkaar samen) en daardoor kijk ik beter vooruit
ben ik heeeeeeeeeeel erg concentreerd bezig dan wil ik het ook nog weleens vergeten hoor hihihi (a)

hihi..amber2202 schreef:Princesspres schreef:ik merk dat als mijn pony fijn loopt ik meer oplet op mijn houding.
de laatste tijd loopt mijn pony beter , ik zit beter ( dat hangt echt met elkaar samen) en daardoor kijk ik beter vooruit
ben ik heeeeeeeeeeel erg concentreerd bezig dan wil ik het ook nog weleens vergeten hoor hihihi (a)
hej jij ook hier gereageerd?
heel goed op proberen te concentreren.. heb ik ook moeten doen en soms hb ik nog steeds de neiging.. maar ik kijk niet echt naar beneden maar meer naar zn oren waardoor ik alles nog wel overziehihi..
probeer anders iets van een touwtje aan de achterkant van je cap vast te maken dat als je naar voren gaat je niet kan ofzo??
hihi..
[/quote]