waar hebben jullie leren rijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:27

Thuis & op manege de Paardenhof :)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:27

Vanaf m'n 8ste op een manege ;)

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:28

bij kainda hier op bokt :+ toen ik een jaar of 7 was
later op hippisch centrum exloo

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:28

Bij mn opa :) Haha zat al van kleins af aan op een paard. Op mn 6de ben ik begonnen met lessen op manege blauwendraad in veenendaal. Achteraf gezien een lichtelijke flut manege maar toen vond ik het het einde.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:33

Ik ben niet in een omgeving met paarden opgegroeid en mijn ouders hadden er ook echt weinig mee. Ik mocht toch op mijn 11e/12e gaan lessen op een manege. Daarvoor was ik al een aantal jaren helemaal dol op paarden. Op die manege was volgens mij toen overigens niet echt sprake van gediplomeerd personeel en ik heb er voor mijn gevoel alleen de basis 'geleerd'.

Veel over de verzorging heb ik in die tussentijd geleerd van de pony van een vriendinnetje van mij; daar mocht ik vaak voor zorgen.

Ik heb een aantal jaren niks met paarden gedaan voordat het tòch weer begon te kriebelen. Ik heb eerst even op een manege gereden, waar ik voor mijn gevoel bveel meer leerde dan vroeger op die andere manege.

En toen kwam mijn huidige paardje op mijn pad. Ik was eigenlijk aan het rondkijken/oriënteren voor een eigen paardje toen deze kans zich aanbood; dat ging eigenlijk sneller dan ik gedacht had. Nu leer ik meer dan ooit tevoren; wat zowel rijden als verzorging betreft. Het is wel anders dan op de manege, waar je vooral jezelf leert te verbeteren; nu ben ik meer bezig om een team te vormen met mijn eigen beessie.

FaberSmid

Re: waar hebben jullie leren rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:36

Militair, bereden politie en stoeterij.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:40

Op de manege. :+
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 24-07-20 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd op verzoek

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:42

ik zou moeten zeggen ik heb leren rijden op de manege, maar nee. ja natuurlijk ben ik wel begonnen op een manege maar daar leerden ik alleen paardje hobbelen,
toen ik 2 jaar geleden mijn verzorg paardje welsy(zie profiel) leerde kennen,leerde ik ook paardrijden,

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:43

Ik heb toen ik 10 was een maandje op een manege gereden, toen bleek dat ik het echt leuk vond kreeg ik mijn eigen pony en heb ik daar op leren 'rijden' met behulp van mij tante (Instructrice)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:44

Op vakantie op manege Elzenhof zat ik voor het eerst op een pony :)
Toen was ik 8.
Verder heb ik tot mijn tiende op verschillende manege's gereden, maar tja wat versta je onder 'echt' leren paardrijden he ;)
(daarna verzorgpony en nu eigen paard, dus nu kan ik wel zeggen dat ik echt kan paardrijden haha)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:49

Ik heb de echte basisdingen op de manege geleerd: zoals stap, draf en galop.
Verder heb ik het meest geleerd op mijn verzorgshet.
Zoals, wijken in galop en je pony iets aanleren enz.

loveflira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:55

op het paardje van mijn moeder toen ik 6 was :)

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:56

Nu precies 1 jaar geleden (dus op mijn 35e), op een leuke friese merrie (Taat) van een kennis van mij. Ik kreeg om de week een priveles van haar en de andere week oefende ik er zelf flink op los!! Dit heeft ongeveer een half jaar geduurd. Sinds die tijd krijg ik zo af en toe een lesje van haar en alle ander keren ga ik lekker het bos in met Taat.

Sinds oktober rij ik ook nog 2 keer in de week op een Hannovaraanse merrie (Odesha), op een pensionstal. Heel veel zelf geoefend en vooral goed gekenen naar anderen die aan het rijden waren. Sinds afgelopen week heb ik ook met haar mijn eerste priveles gehad en ben van plan dat voorlopig om de week te doen, extra bovenop de 2 keer vrij rijden!!

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:59

thuis op een shetlandertje, toen ik 4-5 jaar was kreeg ik pas 'echt' les
heb nog nooit op een manege gelest alleen een paar keer met stage ;)

Bakkebaaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:39

Ik ben op mijn 6e op een manege begonnen, daarna van mensen in de buurt shets en pony's gereden.
Daarna nog eens op een arabische stoeterij terecht gekomen, tussentijds nog een eigen pony gehad en dus
verder gegaan op de rijvereniging.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:32

Op een manege :)

suuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:52

Ik ben begonnen op een manege, maar pas toen ik met mijn eigen pony bij een vereniging ging rijden heb ik pas echt rijden geleerd.
Ik had op die eerste manege niet eens geleerd hoe ik moest aangalopperen en dat terwijl ik daar al een jaar gelest had! Ik heb op de vereniging en van mijn eigen pony, heel veel geleerd.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:57

Bij iemand die een pony had. Keer geprobeerd voor de grap en toen nog maar eens en ik heb daarna de snelle LOI cursus paardrijden voor beginners gekregen :). Pas jaren later heb ik ook echt les genomen.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:00

altijd op een manege, tot ik een verzorgpony kreeg, die nu mijn eigen is, en toen bij een club

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:06

in mijn peuter tijd kreeg ik les van mijn mama :+
mijn opa en mijn moeder (vooral m;n opa) hadden een fokkerij.
een haflinger fokkerij, en had ik ook een soort van eigen haflinger.
agnes is helaas al overleden een tijdje... :')
maar daar heb ik op leren paardrijden, ook heb ik heel lang op manege's gereden.
vond het nooit echt leuk was altijd zo simpel... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:50

Toen ik 8 was ben ik op de manege begonnen met rondjes de bak door rijden :+ De laatste tijd begin ik eigenlijk pas écht te rijden en wil ik ook echt beter worden.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:54

Op de manege ben ik begonnen maar van mijn eigen pony heb ik in een jaar meer geleerd dan in 5 jaar op een manege.

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:54

Manege Spijkerboor. Dressuur matige heb ik daar niet heel veel geleerd, maar wel om paarden aan te leren kunnen(als je een beetje begrijpt wat ik bedoel ;) )
Daarna op een ponyclub, met vz ponys erbij enzo, en toen mijn eigen pony.
Maar daar heb ik nu al veeeel meer van geleerd, dan van alle maneges en vz ponys

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 07:37

RT--> YRT

Sophietje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:05

Ik heb op mijn 8ste leren paardrijden bij een manege. 4 jaar heb ik daar gereden ondertussen had ik een verzorg pony gekregen samen met mijn zusje we mochten hem toen 4 dagen in de week verzorgen en later werd het zelfs mijn eigen pony !! :o en van hem heb ik veel meer geleerd dan op de manege!