Rijden in de sneeuw??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Rijden in de sneeuw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:50

Ik rijd niet in de sneeuw, paarden hebben ijzers en dat is dus veel te gevaarlijk!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:04

ik rij ook niet in de sneeuw, ookal wil ik het wel echt supergraag, gewoon stappen enzoo, maar al ga ik er op het pad al op (waar geen sneeuw ligt) lig ik er al naast, hij staat de hele tijd binnen en word daar behoorlijk humeurig van! maar bij ons gaan ze dan wel 1 tot 2 uur per dag de stapmolen in,

er is vandaag weer veel sneeuwgevallen bij ons, dus dat word weer een week niet rijden, het mag van mij best gaan dooien. -,-

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:08

Maken inmiddels al twee weken buitenritten, met allerlei rassen, paard en pony. Niet alleen stap, maar ook draf en galop en knopen als het kan er zelfs een sleetje achter voor de kids.
De rest van de dag zijn ze buiten en denk nou niet dat ze daar stil staan......het sneeuw vliegt je regelmatig om de oren, terwijl het niet sneeuwt!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:44

De 2e dag dat er sneeuw lag heb ik lekker met mijn paardje door het land gestapt,
gewoon lekker rustig, niet echt werken, maar toch wat beweging.
Nu de bak hard is, het weiland te zacht en de weg te hard doe ik ook niks meer OP het paard,
ik doe nu alleen grondwerk, en dat is net zo leuk! :)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:12

mies_dummy schreef:
echt raar hoor in de natuur lopen paarden toch ook in de sneeuw?? en nee de paarden van nu zijn van nature ( als ze geboren worden) niet anders "wij" maken der mietjes van!!

Ja, maar in de natuur lopen ze toch ook niet met ruiters op hun rug?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:19

Ik rij regelmatig in de sneeuw. Mijn paard heeft geen ijzers dat is een enorm voordeel. Maar ik rij alleen op vers sneeuw bv. afgelopen zaterdag heeft het hier in Groningen gesneeuwd, dan zadel ik mijn paard zondagochtend en ga een heerlijke buitenrit maken incl. galop. Ik doe dat al jaren zo en nog nooit problemen met uitglijden gehad o.i.d.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:28

ik vind het eng in de sneeuw te rijden (ben bang dat er wat gebeurd, en dat zit je er dus niet lekker op :P ) me verzorgpaardje staat wel buiten en voor de rest wandel ik een eind af (is ook pas een week dat die dan "niks" heeft gedaan)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:32

Het is hier glad, minstens 10 cm sneeuw. Lopen is een drama, fietsen is een drama, auto rijden is een drama dus paardrijden is ook drama! Begrijp het verschil niet zo eigenlijk.

Als de mussen van het dak vallen van de hitte geef ik mijn paard vrij, nu we vastvriezen geef ik haar ook vrij. Baal wel alleen dat het nu wel erg lang duurt.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:38

Hier rijden we met paarden zonder ijzers in een gesleepte bak die ondergesneeuwd is. De paarden met ijzers doen we een zooltje tussen de ijzers of we doen een sok om de hoeven (bij de ponies). En ik ben het eerlijk gezegd:

helemaal zat, al die sneeuw en vorst!!

En als je dan de verwachting ziet....zucht, nog zéker een week dit gedoe. Bahhh!! :(

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:51

Ik ben net nog weg geweest.
Ben dus lekker met Wacky het bos in geweest (hij heeft geen ijzers).
Wij doen gewoon nog alles ook draven en gallopperen.
Gaat echt heel goed hoor!
Wij hebben geen glijpartijen gehad. ;)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:53

Rachelle_12 schreef:
mies_dummy schreef:
echt raar hoor in de natuur lopen paarden toch ook in de sneeuw?? en nee de paarden van nu zijn van nature ( als ze geboren worden) niet anders "wij" maken der mietjes van!!

Ja, maar in de natuur lopen ze toch ook niet met ruiters op hun rug?

Ik ben van mening dat als je je paard niet in de weg zit, en goed kunt rijden maakt het voor het paard niet uit hoor of er iemand op zit of niet!

en daarbij, het is nu prachtig in het bos
Afbeelding

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:22

Achja, ik weet niet, ik denk dat het wel kan, maar ík zal het niet proberen. ;)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 06:54

Ik denk dat dat nog wel gaat hoor, stappen en mischien wat draven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 07:31

de pony's rijden we gewoon op gras/sneeuw, wetende dat er geen gaten in de grasmat zitten. Stap, draf en galop is mogelijk maar dan wel zonder ijzers.

Mijn paard staat voor op ijzers en die staat in uitloopstal en komt elke dat een paar uur in de wei. Maar die krjgt wel vervelende ijsklompen onder zijn voeten. Die haal ik er dan regelmatig uit.
In een ander topic las ik dat iemand van rubberen schoenzool een zooltje voor haar paard gemaakt heeft. Dit zit dan een beetje klem en voorkomt de ijsklompen.

Dit zijn ook handige oplossingen
http://www.waefler-hufbeschlag.ch/winterbeschlag.html

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:25

Als je rustig aan doet zeg maar alleen stappen ofzo iets gaat het wel goed. Ligt er ook aan hoe goede balans je paard heeft, waar je gaat rijden en hoeveel sneeuw er ligt.
Ik woon zelf in noorwegen en heb nu ook een pony;D
Hier gebruiken ze winterijzers en antislip dingen( dan moet je niet kunnen uitglijden) voor onder de hoeven hoop dat je hier wat aan hebt.

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:30

Ik heb mijn pony ook een vakantie gegeven. Het is niet zozeer de sneeuw die ik gevaarlijk vind maar dat de grond bevroren is. (Mijn pony heeft ook een beetje een sleepbeen dus die blijft nog makkelijker in kuilen hangen)

Lottuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:31

zou het niet doen is echt heeel glad hoor