Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roxxiejj schreef:Denk niet dat het talkpoeder zich laat mengen met het water. Maar je kan het wel proberen. Goed mixen, erop smeren, in laten trekken en een beetje het ergste eraf halen (anders krijg je opeens een hele witte vlek, dat staat ook niet, geloof me). Met talkpoeder krijg je niet de vlekken eruit, je kan het er alleen mee camoufleren..
Cadanzax schreef:wij hebben een spray waar je met een doek over heen moet gaan bij die van mij werkt het
Roxxiejj schreef:Cadanzax schreef:wij hebben een spray waar je met een doek over heen moet gaan bij die van mij werkt het
Van welk merk heb je die? Want ik heb er al 4 geprobeerd en niets hielp. Vlekken werden alleen maar erger leek het...
Over dat dat camoufleren not done is, sommige mensen hebben geen mogelijkheid tot wassen, maar willen toch hun paard mooi schoon krijgen. Sommige mensen hebben geen warmte lampen waar ze lekker onder kunnen staan. Benen wassen moet kunnen, mits je er de mogelijkheid voor hebt..
En die babypoeder begint echt niet te irriteren. Het is voor baby's gemaakt, daar wordt het rijkelijk opgedaan en dat is juist tegen irritaties... Of ben ik nu gek?
SnuitjeLove schreef:@ bulck: Je hebt denk ik wel gelijk, maar de manege eigenaren (waar ik mijn paard dus stal) zeiden dat het niet verstandig was om met water te gaan wassen, maar ik kan nog even na vragen.
bulck schreef:Camoufleren is gewoon niet goed. poeder op een babykont is nog wel net wat anders dan gewoon op je paard gooien. Bij baby's wordt dat ook gebruikt voor billen die licht geirriteerd zijn, zodat de billen beter drogen.
Maar spuiten (volgens mij toch ook nat maken) en er maar wat opdoen, omdat je niet ff de moeite neemt van een spons te gebruiken, is gewoon belachelijk voor woorden. En dat van die lampen is idd niet iedereen gegeven, maar je kan ook per plek poetsen e en altijd laten drogen e. of hebben ze daar geen handdoeken en dekens?
En als het water op de wei bevrozen is, moet je mijn inziens nu zowieso met bidons water dagelijks over en weer, dus een emmertje (of 2 of 3) voor vlekken te verwijderen is dan toch ook niet zo onhaaldbaar.
Die beesten zijn niet van suiker e, en als je het een beetje voorbereid aanpakt is die gewoon veel sneller en echt wit. Denk dat het evenveel moeite kost en wat is nu beter, een echte propere witte of eentje die je met trukken gepimped hebt?
Roxxiejj schreef:bulck schreef:Camoufleren is gewoon niet goed. poeder op een babykont is nog wel net wat anders dan gewoon op je paard gooien. Bij baby's wordt dat ook gebruikt voor billen die licht geirriteerd zijn, zodat de billen beter drogen.
Maar spuiten (volgens mij toch ook nat maken) en er maar wat opdoen, omdat je niet ff de moeite neemt van een spons te gebruiken, is gewoon belachelijk voor woorden. En dat van die lampen is idd niet iedereen gegeven, maar je kan ook per plek poetsen e en altijd laten drogen e. of hebben ze daar geen handdoeken en dekens?
En als het water op de wei bevrozen is, moet je mijn inziens nu zowieso met bidons water dagelijks over en weer, dus een emmertje (of 2 of 3) voor vlekken te verwijderen is dan toch ook niet zo onhaaldbaar.
Die beesten zijn niet van suiker e, en als je het een beetje voorbereid aanpakt is die gewoon veel sneller en echt wit. Denk dat het evenveel moeite kost en wat is nu beter, een echte propere witte of eentje die je met trukken gepimped hebt?
Ik vind het erg knap van je als jij zonder trukken je paard stralend wit krijgt. Die van mij heeft gele knieën en hakken, ik heb werkelijk alles al geprobeerd (heb 1 nu bijna 8 jaar, de ander nu een jaar), die gele vlekken krijg je echt niet met wassen alleen weg.... Daar moet je toch echt een paar trucjes voor gebruiken.. Kijk maar naar de foto's in mijn profiel: mijn paarden zijn stralend wit, maar heb wel zo mijn trucjes daarvoor..
En daarbij: De jury kijkt alleen naar OF het wit is, niet HOE je hebt gedaan. En daarbij, de jury geeft 9 van de 10 keer alle deelnemers hetzelfde verzorgingscijfer.