Schimmel wit krijgen zonder water??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Re: Schimmel wit krijgen zonder water??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:12

@ Roxxiejj: Ik heb wel talkpoeder bij de hand (ook wit poeder), als je daar een brei van maakt en dan op de vieze plekken smeert kan je het er later zo met het vuil tegelijk afborstelen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:16

Denk niet dat het talkpoeder zich laat mengen met het water. Maar je kan het wel proberen. Goed mixen, erop smeren, in laten trekken en een beetje het ergste eraf halen (anders krijg je opeens een hele witte vlek, dat staat ook niet, geloof me :') ). Met talkpoeder krijg je niet de vlekken eruit, je kan het er alleen mee camoufleren..

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 10:04

Roxxiejj schreef:
Denk niet dat het talkpoeder zich laat mengen met het water. Maar je kan het wel proberen. Goed mixen, erop smeren, in laten trekken en een beetje het ergste eraf halen (anders krijg je opeens een hele witte vlek, dat staat ook niet, geloof me :') ). Met talkpoeder krijg je niet de vlekken eruit, je kan het er alleen mee camoufleren..

Als ze maar wit is, dus dan maakt het me niet uit of de vlekken en nog zitten, als ze maar niet zichtbaar zijn. (:)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:10

of met maizena camoufleren. Deed ik altijd op mijn schimmeltje.
Moeten ze niet langslopen en hem op z'n kont kloppen............ :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:11

ik vind het een beetje dubbel, kan je ze niet gewoon ergens wassen?

Ik vind smeren en dingen erop doen, om vlekken te camoufleren not done, je legt er enkel maar een film over en bovendien kan dat beginnen irriteren.

Dus als je ze echt wit wil hebben zal je toch minstens een spons, een emmer of bidon water moeten meenemen, en de vlekken uitwassen. Je kan toch afdrogen en een zweetdeken erover doen.

Wij wassen onze paarden het hele jaar door, we hebben wel lampen waar ze dan onder kunnen drogen.

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:12

wij hebben een spray waar je met een doek over heen moet gaan bij die van mij werkt het ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:53

Cadanzax schreef:
wij hebben een spray waar je met een doek over heen moet gaan bij die van mij werkt het ;)

Van welk merk heb je die? Want ik heb er al 4 geprobeerd en niets hielp. Vlekken werden alleen maar erger leek het...

Over dat dat camoufleren not done is, sommige mensen hebben geen mogelijkheid tot wassen, maar willen toch hun paard mooi schoon krijgen. Sommige mensen hebben geen warmte lampen waar ze lekker onder kunnen staan. Benen wassen moet kunnen, mits je er de mogelijkheid voor hebt..

En die babypoeder begint echt niet te irriteren. Het is voor baby's gemaakt, daar wordt het rijkelijk opgedaan en dat is juist tegen irritaties... Of ben ik nu gek? :o?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:04

Roxxiejj schreef:
Cadanzax schreef:

Van welk merk heb je die? Want ik heb er al 4 geprobeerd en niets hielp. Vlekken werden alleen maar erger leek het...

Over dat dat camoufleren not done is, sommige mensen hebben geen mogelijkheid tot wassen, maar willen toch hun paard mooi schoon krijgen. Sommige mensen hebben geen warmte lampen waar ze lekker onder kunnen staan. Benen wassen moet kunnen, mits je er de mogelijkheid voor hebt..

En die babypoeder begint echt niet te irriteren. Het is voor baby's gemaakt, daar wordt het rijkelijk opgedaan en dat is juist tegen irritaties... Of ben ik nu gek? :o?

Camoufleren is gewoon niet goed. poeder op een babykont is nog wel net wat anders dan gewoon op je paard gooien. Bij baby's wordt dat ook gebruikt voor billen die licht geirriteerd zijn, zodat de billen beter drogen.
Maar spuiten (volgens mij toch ook nat maken) en er maar wat opdoen, omdat je niet ff de moeite neemt van een spons te gebruiken, is gewoon belachelijk voor woorden. En dat van die lampen is idd niet iedereen gegeven, maar je kan ook per plek poetsen e en altijd laten drogen e. of hebben ze daar geen handdoeken en dekens?
En als het water op de wei bevrozen is, moet je mijn inziens nu zowieso met bidons water dagelijks over en weer, dus een emmertje (of 2 of 3) voor vlekken te verwijderen is dan toch ook niet zo onhaaldbaar.

Die beesten zijn niet van suiker e, en als je het een beetje voorbereid aanpakt is die gewoon veel sneller en echt wit. Denk dat het evenveel moeite kost en wat is nu beter, een echte propere witte of eentje die je met trukken gepimped hebt?

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:10

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 11:42

@ bulck: Je hebt denk ik wel gelijk, maar de manege eigenaren (waar ik mijn paard dus stal) zeiden dat het niet verstandig was om met water te gaan wassen, maar ik kan nog even na vragen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:48

als er bij je nog veel sneeuw lig laat hem erin rollen

sneeuw trek heel veel vuil eruit

babydoekjes werken bij mij super

de paarden bij ons met witten sokken of voetjes even door de

sneeuw en zijn weer prachtig wit geworden

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:58

SnuitjeLove schreef:
@ bulck: Je hebt denk ik wel gelijk, maar de manege eigenaren (waar ik mijn paard dus stal) zeiden dat het niet verstandig was om met water te gaan wassen, maar ik kan nog even na vragen.

Maar je staat op manege dus. kijk als je geen lampen hebt, zal ik je uiteraard niet aanraden om je paard eff kletsnat te maken met dit weer.

Echter kan je wel gedeeltes beginnen afsponsen, beginnen in de nek en zo langszaam aan heel het lichaam. iedere keer goed afdrogen en afdekken met deken. Benen afspuiten en inzepen geeft echt geen probleem. Paarden hebben een ander koud-warm ervaring dan wij.
En ik neem aan dat dit geen dagelijkse gewoonte is.
Evenals de staart kan je gewoonwassen met een emmer vol water, inzepen, uitspoelen in de emmer etc.
Dus de probleemzones die dan overblijven zijn wss de billen. Hoewel je een groot stuk ook tijdens het benen wassen kan meenenem.

Kijk,was de benen, billen en staart, leg er enkele zwaatdekens op en ga wat aan de hand wandelen. Staart vlecht je in, en de beweging en dekens zorgen ervoor dat ie warm blijft.

Heb zelf ook een schimmel en ken het probleem, en ze mag van mij best smerig zijn, maar ze gaat toch regelmatig de douche in hoor.
Laatst bijgewerkt door bulck op 22-12-09 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:59

sporten schreef:
als er bij je nog veel sneeuw lig laat hem erin rollen

sneeuw trek heel veel vuil eruit

babydoekjes werken bij mij super

de paarden bij ons met witten sokken of voetjes even door de

sneeuw en zijn weer prachtig wit geworden

dat is ook zo

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:05

met dit weer wassen wij met warm water, dikke deken op, van te voren goed afdrogen natuurlijk!

maar goed, je hebt alleen de beschikking over koud water, en dat is lastig, maar volgens mij kun je prima alleen de voeten en staart wassen hoor! zorg ervoor dat ze lekker ingepakt staat, en goed afdrogen! geen probleem

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:41

bulck schreef:
Camoufleren is gewoon niet goed. poeder op een babykont is nog wel net wat anders dan gewoon op je paard gooien. Bij baby's wordt dat ook gebruikt voor billen die licht geirriteerd zijn, zodat de billen beter drogen.
Maar spuiten (volgens mij toch ook nat maken) en er maar wat opdoen, omdat je niet ff de moeite neemt van een spons te gebruiken, is gewoon belachelijk voor woorden. En dat van die lampen is idd niet iedereen gegeven, maar je kan ook per plek poetsen e en altijd laten drogen e. of hebben ze daar geen handdoeken en dekens?
En als het water op de wei bevrozen is, moet je mijn inziens nu zowieso met bidons water dagelijks over en weer, dus een emmertje (of 2 of 3) voor vlekken te verwijderen is dan toch ook niet zo onhaaldbaar.

Die beesten zijn niet van suiker e, en als je het een beetje voorbereid aanpakt is die gewoon veel sneller en echt wit. Denk dat het evenveel moeite kost en wat is nu beter, een echte propere witte of eentje die je met trukken gepimped hebt?

Ik vind het erg knap van je als jij zonder trukken je paard stralend wit krijgt. Die van mij heeft gele knieën en hakken, ik heb werkelijk alles al geprobeerd (heb 1 nu bijna 8 jaar, de ander nu een jaar), die gele vlekken krijg je echt niet met wassen alleen weg.... Daar moet je toch echt een paar trucjes voor gebruiken.. Kijk maar naar de foto's in mijn profiel: mijn paarden zijn stralend wit, maar heb wel zo mijn trucjes daarvoor..
En daarbij: De jury kijkt alleen naar OF het wit is, niet HOE je hebt gedaan. En daarbij, de jury geeft 9 van de 10 keer alle deelnemers hetzelfde verzorgingscijfer.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:56

Roxxiejj schreef:
bulck schreef:

Ik vind het erg knap van je als jij zonder trukken je paard stralend wit krijgt. Die van mij heeft gele knieën en hakken, ik heb werkelijk alles al geprobeerd (heb 1 nu bijna 8 jaar, de ander nu een jaar), die gele vlekken krijg je echt niet met wassen alleen weg.... Daar moet je toch echt een paar trucjes voor gebruiken.. Kijk maar naar de foto's in mijn profiel: mijn paarden zijn stralend wit, maar heb wel zo mijn trucjes daarvoor..
En daarbij: De jury kijkt alleen naar OF het wit is, niet HOE je hebt gedaan. En daarbij, de jury geeft 9 van de 10 keer alle deelnemers hetzelfde verzorgingscijfer.

Je moet wel lezen e, mijn paarden kunnen wel onder de douche en als het nodig is onder de lampen staan tot ze droog zijn. Als mijn merrie buitenkomt is ze wit.
Maar je kan ook met minder je paard wit krijgen. hakken en knieen kan je best gewoon wassen, benen drogen megasnel op. een beetje dreft bij je zeep doet ook wonderen en dan glanspray.

Ik heb vele schimmels gehad en thuis met trainen deert me die mestplekken niet, maar als we uit trainen gaan of op wedstrijd, dan zal ze wit zijn. En dat lukt me aardig?

Verder is je laatste zin wel een dogma e, want ik geef wel degelijk punten op dat onderdeel en heus niet standaard. En ook op verschillende protocols zie ik verschillende punten en rijd vaak meerder jonge dieren in eenzelfde proef

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:02

Hier in de buurt is een 8 standaart. Of je dan een paard zonder aftekeningen hebt die 1 borstel nogig heeft of een witte die je MOET wassen, standaart een 8 (kijk altijd ook naar de concurrenten, wat zij hebben op dat onderdeel). Tenzij de jury iets echt goed vind (veel vrouwelijke juryleden vinden mijn frontriem erg mooi).
Laat het van die juryleden een dogma zijn, het is het niet voor niets, het komt vaak genoeg voor..

Ik was mijn paarden ook altijd (nu alleen de benen met dit weer, maar komt ook omdat ze nu staan onder een halsdeken en ze nu gewoon schoon blijven *\o/* ), maar die gele vlekken willen niet weg met wassen. Dan kan ik zo hard boenen dat het vel loslaat.... :(:) Dan liever een likje vloeibaar krijt of talkpoeder dan een kapotte huid...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:28

Misschien een rare tip maar bij onze showhonden deden we altijd haarlak en talkpoeder. Niet dat je daar je hele paard in onder moet gaan dompelen maar een vieze gele urinevlek misschien? I

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:34

Ik gebruik cowboy magic green spot remover en dat is wonderspul! :j Tot nu toe alle gore vlekken uit poown zijn vacht gekregen :D

sarah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:12

Eowyn3003 schreef:
Of met zo'n steentje? Ik weet niet precies hoe het noemt.

poetsblok :D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:44

werken babydoekjes ook voor de staart?
lisa's staart is namelijk helemaal geel aan het worden

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:49

Met sneeuw!! Laat haar in de sneeuw rollen of met een sneeuwbal over haar lijf heen (hoeft niet nat te worden).
Mijn schimmel is stralend wit als ie in de sneeuw heeft geravot. En de haflingers hebben schitterend witte manen en staart nu.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:53

Mijn dochter moest eigenlijk afgelopen zondag ook op concours. Helaas, maar goed ook vanwege het weer, werd het afgelast.
Ik heb zaterdag deze pony ook niet gewassen, ik had een tip gekregen dat ik een spray met de merknaam ECOLUX (of zoiets, staat achter in de stal, het sneeuwt nu dus ik ga er nu niet heen). Je sprayt de vlekken in met dit spul, dan ga je er met een spons over en daarna gebruik je een doek, met deze doek 'droog' je het gesprayde en komt het vuil in de doek. Het werkt echt, dit spul kost bij ons 12,95 euro. misschien iets te duur, maar het werkt en dat is het belangrijkste want ook ik ga mijn paarden niet wassen met zo'n weer!! (:)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:13

dat is een goede tip!