Hoe Kan Ik Er Voor Zorgen Dat Ik Een Eigen Pony Krijg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Hoe Kan Ik Er Voor Zorgen Dat Ik Een Eigen Pony Krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:42

Ja zoveel. Ik zat er ook van de kijken hoor... Van de 235 wist ik het en k dacht ook dat het niet veel meer was. Maar ja, iedere maand een zak voer, kistjes appellen, zakken wortelen, wormenkuren, hoefsmid, dierenarts etc, telt toch aardig op...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:19

Want heeft dat rijtjeshuis met die 'normale tuin' ermee te maken?
Wacht inderdaad gewoon tot je zelf oud genoeg bent, hard sparen!
Je ouders hebben een heleboel vaste lasten die ze moeten betalen en als daar geen paardje tussen past dan is het jammer.. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:19

Braaf sparen?

Als je ouders aangeven dat het niet kan, kan het niet. Tsja, daar kan je niets aan veranderen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:21

Ik ga mee met bovenstaande berichten

En stel dat je pony ziek wordt en een behandeling van de dierenarts nodig heeft..
Dat is heel erg duur, en het zou heel erg vervelend zijn als je pony te lang met pijn zou moeten lopen of zelfs ingeslapen moeten worden omdat je de behandeling niet kunt betalen

Geniet maar gewoon lekker van je leasepaardje! :D

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:23

Bij de berekening van Vjestagirl kom ik bij lange na al niet n de buurt :p qua stalling en d.a kosten! standaard enten kost 45, daarnaast moet die van mij 2x per jaar naar de tandarts, en ik heb dit jaar buiten dit om al meer dan 1300 aan kolieken en andere nare dingen! En ik betaald 295,00 per maand, daarbij komt in de zomer nog een kleine bijdrage voor het land onderhoud, mest e.d.

Heel erg vervelend, ik snap dat je het graag wil, ik heb ook 11 jaar lang moeten zeuren, wachten, hopen, smeken ect ect. toen ik 15 was ben ik zelf gaan werken om alles te bekostigen, daarbij moest ik heeeel erg veel dingen laten, die andere meiden van mijn leeftijd wel deden. MAar dat is een keus die je maakt, tot op de dag van vandaag, (24 jaar) moet ik nog steeds veel dingen laten.

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:58

Gedult wordt egt wel beloond :j Ik krijg ook niet 1,2,3 een pony maaaar mijn gedult wordt binnen 2 jaar beloond :j

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:02

upendo schreef:
Braaf sparen?

Als je ouders aangeven dat het niet kan, kan het niet. Tsja, daar kan je niets aan veranderen.

Da's waar :z Als er geen geld is zou ik zeggen geniet van je lease shet en w8 tot je zelf kan verdienden :j

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:36

Ik zou dolgraag ook een eigen ros hebben om voor te zorgen en plezier mee te hebben..., alleen dat geld én de tijd heb ik niet, zeker niet nu ik studeer.. Ideale uitkomst: een paardje bijrijden... Ik heb het plezier van het paard, gemak van niet elke dag hoeven komen... En de kosten voor deze 'fun' vallen ook reuze mee, zeker als je het vergelijkt met het sommetje van Vjestagirl... :)
Ik zou zeggen, veel geluk, zeker met je lease-shet en ik zou daar gewoon lekker van genieten :)

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:39

Je least een shet ?
van 89 cm?
hoe oud ben je?

want 89 cm is wel een beetje klein hé.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:24

nou , als ik jou was zou ik eerst maar eens de titel veranderen,
ipv. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een pony KRIJG. > hoe kan ik ervoor zorgen dat ik over een paar jaar een pony kan kopen en onderhouden (met hulp van ouders.)
Begin eerst maar eens met sparen, en als je écht een rijpony wilt, zou ik ( ik weet niet hoe groot je bent?) een c of d pony leasen.;)

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:36

Tja soms zit het er gewoon niet in. Het is niet zomaar iets om een eigen paard aan te schaffen he :o .
Ik weet niet hoe oud je bent maar het brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee, het kost veel geld en tijd.
Als je het echt heel graag wilt, het komt ooit nog wel. Als je zelf geld verdient, niet meer op school zit etc.
Het is natuurlijk geweldig, een eigen paard, maar je moet niet alleen naar de leuke, onbezorgde kant kijken. Succes voor in de toekomst iig!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:26

Als er geen geld is, dan is er geen geld voor een paard toch? En dat rijtjeshuis vind ik een beetje belachelijk eerlijk gezegt, woon zelf ook in een rijtjeshuis.
Maar tis toch simpel, als je ouders zeggen dat er geen geld is voor een paard dan is het toch duidelijk of ligt dat aan mij? Ik heb zelf jarenlang lopen zeuren voor een paard en toen zeiden ze precies hetzelfde en ben ik er maar mee gestopt en tege mezelf gezegt dat ik later zelf een paard zou kopen ALS ik het geld ervoor heb. :)
En leasen is toch net zo leuk? Heb zelf heel veel met me oude leaseponytje beleeft! Mis die tijden nog steeds.. En als het rijden niet goed ga kan je toch altijd nog lessen of een andere pony zoeken, weet niet of je op een manege lease of bij iemand..

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:25

Ik denk dat je al best blij mag zijn dat je een paard mag leasen.
Kost volgens mij ook best veel geld.
Je kan ook een verzorgpony zoeken, want als het geld er niet is dan is het er gewoon niet. :)

Sharrkaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:32

Ik heb er zelf jááren om moeten zeuren.
Om precies te zijn van mij 3e (ja, echt waar) tot mijn 11e.
Maar het kost echt heel veel! Dat heb ik wel gemerkt. Vorig jaar hadden we er vier, en nu nog maar 2.
Gewoon puur uit geld nood. En waarschijnlijk moeten we de shetlander die we hebben ook nog verkopen.
Gelukkig heeft mijn moeder beloofd dat Angel (mijn eerste pony) nooit verkocht zou worden.
Desnoods laten we iemand rijden op haar en ervoor betalen ofzo..
Gelukkig maar. (:

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:36

ik snap dat je ook graag een paard wil! maar mja je ouders hebben wel gelijk! een paard houden is nou eenmaal heel duur! wij zijn ongeveer 3.000 euro per jaar kwijt aan onze pony en dat is nog ongeveer.
ik zal gewoon gedult hebben en sparen! en veel ervaring op doen over een paard onder houden.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:44

dondertje2 schreef:
me shetje is wel lieff hoor
maar als ik in galop aanspring probeert ze me der af te bokken.
en in draf gaat ze steeds harder.
dat beestje heb geen rem xD
en ik hou heel veel van der hoor
maar ik wil super graag een eigen met me moeder :P
want zij rijd ook

xxx

Fyne Kerstfagen Gelukkig New Year (:) trouwens

Meisje, problemen zijn er om op te lossen, niet om als het even niet lekker gaat meteen een eigen paard te willen! Ik zou investeren in een paar lessen met je shetje, zodat je gewoon nog even lekker kunt rijden met dat beestje. Wanneer er geen geld is, is er geen geld en daar kun je weinig aan veranderen.

Je hebt er in elk geval al geluk mee dat je moeder zelf rijdt! Hoeveel meisjes zijn er wel niet die alles zelf moeten regelen omdat hun ouders helemaal niks met paarden hebben...

Als je echt toe bent aan iets anders (wat ik me wel kan voorstellen, shetjes zijn sterk maar wel heel klein), kun je misschien in de buurt rondkijken en vragen, of er nog ergens een laese- bijrijd- of verzorgpaardje te vinden is. Je moeder heeft zelf misschien ook nog wel wat contacten in de paardenwereld, toch?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:40

Ik wou ook altijd een eigenpony.
Maar ik wist er toen nog niks van, en nu kom je er dan achter van..

Maar goed dat ik hem niet gekregen heb, dat arme paardje. Ik wist er nog niks van.

En nu heb ik ook geen eigenpaard.

Nou en"? Ik vermaak me prima met mijn verzorgpony. En ben daar ook super blij mee. Dus nee, mij hoor je niet klagen!;)

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:34

ik wou ook altijd heel erg graag een eigen paard.
heb er 8 jaar op gewacht
ik ben nu 18 en kan nu bijna alles zelf betalen.
en heb een schat van een eigen paard:D
heb geduld en dan komt een eigen paard vanzelf wel op je pad.
ga lkkr sparen en doe ervaring op en wees blij dat je een lease paardje hebt.
echt het is veel leuker om nog even te wachten en straks je eigen paard zelf te betalen
dan altijd op de kosten van je ouders ( die het geld er ook nog eens niet voor hebben .. )

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:41

wat je kunt doen?
*sparen
*dromen
*lezen over de verzorging van paarden
*stukje anatomie leren
*een paardencursus doen (ook leuk :D)
*onder tussen info opdoen bij verzorgpaarden/manegepaarden
*een idee krijgen of je het aankunt en of je het kunt betalen

uhmm...je hebt wat te doen :D

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:40

ik kan me heel goed voorstellen dat je een paard zou willen hebben
maar het is nou eenmaal niet voor iedereen weg gelecht
ook al is het soms nog zo oneerlijk want er zijn genoeg mensen met een paard die hem niet of nauwelijks waarderen
en ook genoeg mensen die een paard hebben en het eigelijk ook niet kunnen betalen en zo dus geen dierenarts bellen enz enz met ale gevolgen van dien
nee ik snap je heel goed
kijk naar mezelf ik heb 2 hele leuke paarden en rij zelf niet eens
dit vanwege een hernia maar maak er wel heel wat ruiters blij mee die geen eigen paard hebben en ik deel nou eenmaal graag mijn liefde voor paarden en ook mijn eigen paarden
ga eens op zoek naar een leuk paardje wat je mag verzorgen
dit kan net zo leuk zijn als een eigen paard
en geef je droom nooit op wie weet wat je toekomst je berengt
groetjes liefs sabrina

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:46

sparen :P

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:59

Wwet je wat vaak het ergste vind, is dat de kinderen de ouders er scheef op aankijken, een gezin onderhouden kost enorm veel geld, en ja ik snap heel goed dat iinderen graag een pony willen , totdat ze een stap scheef zetten dan zijn die stomme ponys niet meer leuk, ook dat is een reden dat ouders het te duur vinden, vaak zodra er een oudere leeftijd word bereikt stemmen ze al eerder toe, maar vaak is het zo dat ouders dan wel een bijdrage willen betalen .

Heb lekker geduld hoe moeilijk het ook lijkt, jhe ouders doen het niet om jou te pesten, in tegendeel zelfs , over een paar jaar ben je ze dankbaar.
Kijk voor een verzorgpony waar je op kunt rijden, geen shet, maar waar je echt mee aan de slag kunt , daar kun je een helehoop van leren
hou de moed erin

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:29

Neem les met je verzorgshetje, en spaar zelf ook wat :) . Wie weet over een paar jaar! Ohja, drammen werkt averechts. Ik zeurde 5 jaar om een pony, toen een jaar niet & nu heb ik er 1tje :D .

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:32

Dit dilemma had ik vroeger ook, ik wou zó graag een eigen pony. Maar toen ging ik naar de middelbare en kwam ik erachter dat ik daar dus écht geen tijd voor zou hebben. Ik zou het nu natuurlijk nog steeds wel willen, maar ik weet geowon dat ik het niet kan en als ik eenmaal ouder ben en er een kan kopen, dan komt er zeker wel een.

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, en je zegt zelf al dat je ouders denken dat het te duur is dus ik denk dat je ouders ook wel even rond hebben gekeken naar de kosten van een eigen paard/pony
Laatst bijgewerkt door GEEN_ZIN op 26-12-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:38

ik wilde vroeger ook altijd een pony
maar kreeg het nooit op mijn 14 ongeveer kreeg ik er 1 aangeboden een veulentje,
ik had genoeg ervaring daar lag het niet aan, maar me ouders die wilden het niet betalen
en was de keus dus voor mijn,

ik heb het toen niet gedaan waarom niet

TE DUUR, ik werkte wel maar dan zou dat gelijk naar me pony gaan eni k dus niet van de rest van het leven kunnen genieten,
zoals uitgaan, bioscoop, shoppen en noem maar op.

nu ben ik 20 heb werk wat goed betaald, en heb dit jaar weer een veulen aangeboden gekregen en jaaa dat is nu de mijne,
waarom ! omdat mijn salaris dat toelaat.

oftewel ik denk dat je gewoon moet wachten en moet genieten van dat shetje, en de manege lessen etc.

plus je hoeft nergens naar te kijken niet alleen qua kosten maar ook verantwoordelijkheid, voeren, mesten en net wat dan ook

geen pony heeft veel voordelen,.