_Bitje_ schreef:pharagirlke schreef:Nee, op wedstrijd is het al helemaal niet handig, zeker als je het niet gewend bent.Maar goed jury's wil is wet en ik gebruik mijn zweep toch niet in de proeven, maar het was ontzettend onhandig om het zo vast te houden. Ik vind dat je de teugelhulpen minder vloeiend kan geven, omdat je zweep dan dus "achter" je wrongen blijft haken gezien ik hem niet recht naar beneden "kon" houden (ben het niet gewend) dus iets schuin naar achter en dat was énorm irritant
kan me heel goed voorstellen
nou ts, denk dat je een kortere zweep moet nemen
hihi
ik heb een kortere zweep gehand , heb er nu nog steeds 1tje thuis liggen maar ik vind het niet fijn, want al ik dan een tije voor oplettendheid ofieys moet geven dan moet ik mijn teugels in 1 hand nemen en dat ik niet echt fijn voor mij en voor het paard
Maar goed jury's wil is wet en ik gebruik mijn zweep toch niet in de proeven, maar het was ontzettend onhandig om het zo vast te houden. Ik vind dat je de teugelhulpen minder vloeiend kan geven, omdat je zweep dan dus "achter" je wrongen blijft haken gezien ik hem niet recht naar beneden "kon" houden (ben het niet gewend) dus iets schuin naar achter en dat was énorm irritant 

.