moeite met zweepje verwisselen bij het rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:15

_Bitje_ schreef:
pharagirlke schreef:
Nee, op wedstrijd is het al helemaal niet handig, zeker als je het niet gewend bent. :x Maar goed jury's wil is wet en ik gebruik mijn zweep toch niet in de proeven, maar het was ontzettend onhandig om het zo vast te houden. Ik vind dat je de teugelhulpen minder vloeiend kan geven, omdat je zweep dan dus "achter" je wrongen blijft haken gezien ik hem niet recht naar beneden "kon" houden (ben het niet gewend) dus iets schuin naar achter en dat was énorm irritant :=

kan me heel goed voorstellen :j
nou ts, denk dat je een kortere zweep moet nemen :')

hihi
ik heb een kortere zweep gehand , heb er nu nog steeds 1tje thuis liggen maar ik vind het niet fijn, want al ik dan een tije voor oplettendheid ofieys moet geven dan moet ik mijn teugels in 1 hand nemen en dat ik niet echt fijn voor mij en voor het paard ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:56

pharagirlke schreef:
Dat of hem eerst "in het midden" vast nemen en dan pas wisselen :j Dan heb je hetzelfde effect als met een korte zweep.

Dat doe ik dus ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:01

Zweepje wisselen gaat mij altijd vrij goed af...
Als ik in de binnenbak rijd, wissel ik altijd zodat zweepje aan de binnenkant zit anders zit ik steeds met de bakrand in de knoop. In de buitenbak laat ik zweepje gewoon aan 1 kant zitten.

Tanja

Re: moeite met zweepje verwisselen bij het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:49

HAR-->YRT

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:56

Storm76 schreef:
Hou je zweepje altijd standaard in je linkerhand houden.
Wisselen is nergens voor nodig, het zweepje hoor je toch alleen ter ondersteuning bij je te hebben.

(dit staat trouwens verkeerd, hoort bij subforum 'ruiter', ik tem even)

Ik heb een lange zweep en die blijft in het hek hangen als ik hem niet wissel, touwtje is er al af gegaan door dat hek :( .

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:13

Je kan 'm gewoon in dezelfde hand houden, of je kan het gewoon rustig doen, misschien dat het dan na een paar keer wel lukt.