een wit paard=Amerigo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:49

Moontje1991 schreef:
duChambre schreef:
ik verstop mn schimmel gewoon rond december :=

Verf hem zwart!
Onee dan krijg je de Black Beauty

Ik spreek uit ervaring dat dat ook niet echt werkt..
Mijn zwarte werd pas om een of andere vage reden 'uitgescholden' voor het paard van sinterklaas :=

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:51

nee dat niet, maar wel een keer bij een kinderfeestje waar ze gingen paardrijden: Ooh die witte pony lijkt wel op Amika, toen vroegen ze aan mij: hoe heet jij? Ik zei: Merel. MEREL ohohohoo okal van Amika! :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:26

Bij Paard & Koets doen ze nu de Amerigo verkiezing en Sinterklaas gaat dan zijn paard uitkiezen... moet niet gekker worden! http://www.paardenkoets.nl

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:30

Ja, heb het ook wel eens gehoord en dan moet je toevallig ook nog een rood dekje er onder hebben..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:37

Wij hebben op stal een kleine witte pony. ooit vroeg een kindje of dat het paard van sinterklaas was. Een bijdehante opa vertelde dat dat het paardje was voor hulpsinterklaasje in opleiding. Dat was wel grappig. Zo rond december houden we die er in. We hebben ook een knots van een schimmel op stal. Het hele jaar door horen we dus dat DAT het paard van sinterklaas is. Ook deze is daar niet echt geschikt voor, denk ik.
O ja, we hebben die grote schimmel laatst welgebruikt voor een huwelijksaanzoek. je weet wel, de prins op het witte paard. De aanstaande kreeg een priveles aangeboden. En manlief werd ondertussen buiten op de schimmel gehezen. En de prins is via de buitendeur de bak in komen rijden (kon voor geen meter rijden), met een mega bos rode rozen. Hij is de bak ingereden,heeft zijn toespraakje gehouden (nog steeds met de bos rozen in knisperpapier), is van het paard gestapt en is echt op zijn knieën gegaan voor haar. Zij ook van paard af. Nou dit was wel even slikken hoor. Maar het meest verbazende was nog dat die 2 paarden erg braaf bleven en amper reageerden op de grote bos rozen-in-knisperfolie. Hij zwaaide op een gegeven moment wel met de bos en toen had onze schimmetjte even iets van: ho, wat is dat?
Al met al duurde deze scene hooguit 15 minuten, maar was wel erg leuk!

Vithou

Re: een wit paard=Amerigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:42

Ik ging heel vaak te paard mijn vriendin van de basisschool ophalen (3 straten verder) en wat ik daar toch niet allemaal heb gehoord.. hilaaaarisch _O-.
Pony was geschoren en had gelpad vorm op de rug.
"wat is dat? :oo Is dat niet zielig? Is dat een ziekte ofzo?" "nee dat is der haar :') "
En ook tig keer: "MAMA! Paard van sinterklaas :D"
Gelukkig is Goldie als het om aandacht gaat bomproof :D Als ze serieus meot werken of mag crossen ineens nietmeer :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:19

Dat niet, er was wel is ooit een shetlander in een of andere film die Saartje heette. Laat mij vz shet nou ook Saartje heten én ziet/zag er hetzelfde uit :+. Dan kun je het al raden :Y) .

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:20

aagje26 schreef:
echt apart, ik zit er wel eens over te denken om een hartje op haar voorhoofd te scherenXD

hahahahha echt he?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:14

nu met sinterklaas komt dat zeker veel voor! :+

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:19

Ik heb gelukkig nergens last van met mijn schimmel, maar ze is ook niet wit. Ze is best donker.
Ik heb ook nog een andere schimmel, maar die is pas 2,5 en dus nog niet wit :). Dus tot nu toe nog nergens last van gehad :P.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:26

haha bij ons wordt de schimmel op de manege wel eens gebruikt als amerigo :D
wordt vaak herkent: Huh mama dat was toch het paard van sinterklaas??
waarom staat hij dan hier?? zooo schattig :D :D
Laatst bijgewerkt door _lieff_ op 15-11-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:29

Ja, mijn dochtertje, die helemaal in de ban is van Sinterklaas natuurlijk, noemt ook elke schimmel 'Amerigo' of het 'paard van Sinterklaas'. Tja, dat hoort erbij, he..... :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 15:47

mwa, met scheren krijgt ze zo'n koud koppie, misschien verf ik dr wel eens een keerXD