met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:08

texelse schreef:
aan het rijtje van vjestagirl wil ik graag nog wat toevoegen:

Geen kauwgom in je mond!!

Het idee om kauwgom te eten op je paard was nog niet eens bij me opgekomen

liedje89

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:14

Maar vjestagirl dat zijn niet enkel veiligheidsregels, dat is gewoon etiquette. Ik kan mijn haar namelijk best vast doen met rijden maar het steekt er zoiezo niet ver genoeg onderuit om ergens aan te blijven haken. En zolang mijn broek en schoenen niet uitsteken blijf ik daar ook niet aan hangen hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:18

Ik werd vroeger ook mijn les uit gezet als ik mijn chaps vergeten was. Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.

Ik vind het prima dat manege's hameren op de etiquette, het is tegenwoordig totaal niet meer normaal om daarover na te denken, dat mag van mij best terug komen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:19

zorro13 schreef:
maar kijk je betaalt tog voor de les en als je het dan 1 x vergeet kun je tog niks aan doen

Ik heb altijd van die paarden elastiekjes in me poestkist liggen, misschien is dat een tip? Heb je altijd stiekjes bij je :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:21

daniella74 schreef:
In een staander blijf je niet zo snel hangen maar wel in het bos aan een tak. Bovendien is het voorschrift vanuit de FNRS voor zo ver ik weet.

En de telefoon gaat ook niet mee te paard tenzij je op buitenrit gaat.

Ik kan ook altijd zo pissig worden op mensen die hun Ipod op hun paard op houden. :=

Horloge hou ik wel om, anders weet ik de tijd niet en kom ik altijd weer veels te laat thuis :D

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:21

nouja, wa kan er nou gebeuren met losse haren, desnoods trek je er een pluk uit, maarja da is dan ook zo weer voorbij, eigelijk vindt ik het grote onzin! en tuurlijk, een staart zit gewoon wel fijner, maarja... en dan vindt ik eigelijk dat die regels die er op de vorige pagina bij zijn gezet, er niet echt bijhoren, want dat zijn echte regels.. en ik denk als het zo gevaarlijk was, dat het allang in de rijbaanregels van de knhs was gezet;)

maaaaaar ieder zijn eigen idee van veiligheid! ik denk dan, er zijn al genoeg "verplichte" regels in deze tijd... waarom het jezelf nog moeilijker maken door nog 80 stomme regels te verzinnen...

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:22

Je haar in een staart is zowiezo veiliger. Als je haar voor je gezicht hangt zie je niets. Ook op stal, of als je hoeven uit staat te krabben is het veel verstandiger als je ziet wat er om je heen gebeurt.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:23

Het is toch veel fijner met een staart in?
Rij je lekker, komt er een windvlaag en zit al je haar in je gezicht, dat lijkt me niet fijn..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:23

Vjestagirl schreef:
Ik werd vroeger ook mijn les uit gezet als ik mijn chaps vergeten was. Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.

Ik vind dat zelf dus echt heel erg overdreven - vooral als je eens een keer in een andere hoek geweest bent (western, IJslanders) en het allemaal prima zonder chaps blijkt te kunnen :)

Citaat:
Ik vind het prima dat manege's hameren op de etiquette, het is tegenwoordig totaal niet meer normaal om daarover na te denken, dat mag van mij best terug komen.

Voor mij hoeft het niet zo nodig. Als ze op een fijne manier met hun paarden omgaan ben ik al redelijk tevreden :) Of laat ik het anders stellen: er zijn vele manieren om met paarden bezig te zijn. Iedereen die zich fijn voelt bij de klassieke stijl en kledingeisen moet dat vooral doen, maar ik hoop dat er ook plekken blijven bestaan voor mensen eh, 'als ik', die daar niets mee hebben. Ik heb gewoon normale prima kleding aan die niet flappert en functioneel is - ik hoop dat er plekken blijven waar dat genoeg is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:25

Loechest schreef:
Het is toch veel fijner met een staart in?

Vind ik niet. Ik vind een staart werkelijk waar verschrikkelijk zitten.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:27

Shadow0 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vind dat zelf dus echt heel erg overdreven - vooral als je eens een keer in een andere hoek geweest bent (western, IJslanders) en het allemaal prima zonder chaps blijkt te kunnen :)

Citaat:

Voor mij hoeft het niet zo nodig. Als ze op een fijne manier met hun paarden omgaan ben ik al redelijk tevreden :) Of laat ik het anders stellen: er zijn vele manieren om met paarden bezig te zijn. Iedereen die zich fijn voelt bij de klassieke stijl en kledingeisen moet dat vooral doen, maar ik hoop dat er ook plekken blijven bestaan voor mensen eh, 'als ik', die daar niets mee hebben. Ik heb gewoon normale prima kleding aan die niet flappert en functioneel is - ik hoop dat er plekken blijven waar dat genoeg is.

Dat hoop ik ook!
Op het moment zijn die knhs-regels alleen van toepassing als jij op jou terrein ook wedstrijden wilt organiseren.. an moet je een veiligheidscertificaat hebben :S maarja, hoever willen ze het laten komen ;) denk ik dan weer!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:28

Ik heb ook altijd in een staart, ben wel is een stiekje vergeten maarja zo`n ramp is dat niet lijkt me.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:31

Vind het ook onzin dat ik in het net zou moeten gaan paard rijden, ik word toch vies. Bovendien ik heb momenteel geen passende chaps (ze zijn te hoog dus ik krijg blaren in mijn knie holte (aaauuuuuwwwww). Mijn broek sluit goed aan en mijn schoenen passen goed jammer hoor maar dan rij ik toch een tijdje zonder chaps.

Vond dat met koetsierbewijs ook zo'n onzin allemaal regeltjes die niks bijdragen behalve voor het chique. Terwijl de belangrijke vragen over verkeersregels en verzorging gewoon uit het examen gedrukt worden. Laat ze maar focussen op de belangrijke dingen hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:41

Shadow0 schreef:
Vjestagirl schreef:

Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb zowel engels als western gereden, bij western heb je geen chaps nodig idd, maar bij engels toch echt wel, mijn benen liggen dan veel stiller, ik denk dat dat te maken heeft met de 'smalle' beugelriemen?

JudithhM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:42

Hmm...
Met stiekje zit wel lekkerder en het ziet er verzorgder uit.
Ik denk trouwens niet dat je snel ergens aan blijft haken met een springles?
Maar zonder stiekje wappert alles zo rond je hoofd.
Voor mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
Ik vindt dat je het zelf mag bepalen, niet voor alle mensen is het een gewoonte om een staart in 't haar te hebben.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:58

Ik vind rijden met los haar een ramp..

Maar ehm als je vergeet een elastiekje mee te nemen, is er altijd wel ergens een paardenelastiekje te vinden, werkt ook best.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:10

Vjestagirl schreef:
Met paardrijden:
-Horen je haren vast te zitten,
-Hoort je jas of vest dichtgeritst of uit
-Hoort je cap hoort netjes vast te zitten
-Heb je geen los zittende kleding aan
-Als je jophurs draagt horen daar chaps overheen
-Sieraden doe je voor de les af, alles, ook kettinkjes en horloges

Je hoort er gewoon netjes bij te zitten. Haar wat los zit gaat alleen maar in de weg zitten.

Jeetje mina. In welk tijdperk leven wij?

Cap dicht kan ik uit veiligheidsoverwegingen goed inkomen. Maar komaan, sieraden en een elastiekje in je haar? Wie denken die manege-mensen wel dat ze zijn, de ettiquette politie ofzo?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:16

Mij lijkt het juist dat als ik een elastiekje in heb, dat ik dan eerder ergens achter blijf hangen dan met losse haren.
Dat elastiekje geeft niet mee, en mijn haren zijn klitvrij en blijven dus niet snel hangen.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:18

Met elastiekje paardrijden? Dat doe ik ook niet hoor.. sterker nog, ik ga altijd wel met mijn haar in een staart naar stal, de verzorging doe ik ook met een staart in.
Maar zodra ik mijn cap opzet, gaat dat elastiekje eruit, vind dat vreselijk zitten met je cap erboven.. los zit veel lekkerder!

En zodra ik klaar ben met rijden, gaat me cap af, en direct ook mijn elastiekje in.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:19

nouja, ik denk dan eerder idd aan grote oorbellen ofzo, daat kan ik me dus wel wat bij vorstellen schaps of laarzen is gewoon verplicht in dat certificaat, vindt het nergens over gaan maar toch.. die jas dacht of uit vind ik ook onzin, en die losse kleding staa er ook in, kan ik me ook nog enigzins iets bij voorstellen...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:22

Ik reed eerst altijd zonder mijn haar vast en tegenwoordig doe ik het omdat ik het fijner vind zitten..
Maar dat het er onverzorgd uitziet als je los haar hebt?
Belachelijk.. Ben ik het dus niet mee eens.. Ik snap echt niet wat daar onverzorgd aan is.
En qua veiligheid begrijp ik het ook niet.
Sorry maar ik kan belangrijkere regels verzinnen.
Maar als het verplicht is zou ik het maar gewoon doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:25

Heuj vjestagirl ben blij dat wij mochten doen waar we ons goed bij voelde en niet als een of andere militair moesten verschijnen. Alleen cap en veilig schoeisel was verplicht (en dan waren er nog wat aanraders zoals kleding die niet zou gaan schuren op het zadel enz). Jeetje zeg. Geen losse kleding, wat houd dat in?

En dan zijn er mensen die klagen over setjes :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:32

Vjestagirl schreef:
Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.

Die zou van mij dat paard in zijn handen gedrukt krijgen met de mededeling dat ie er dan zelf maar moet opzitten zonder horloge als hem dat zo belangrijk lijkt.

Veel belachelijker dan dit worden de regels niet meer denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:34

BraveSpots schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.

Die zou van mij dat paard in zijn handen gedrukt krijgen met de mededeling dat ie er dan zelf maar moet opzitten zonder horloge als hem dat zo belangrijk lijkt.

Veel belachelijker dan dit worden de regels niet meer denk ik.

elastiekje snap ik, rij zelf ook nooit zonder... maar horloge?
Ik ben meestal zo met mijn paard bezig dat ik de tijd vergeet, dan is een horloge toch best handig, voor je het weet hobbel je 2 uur rond _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:36

pharagirlke schreef:
Heuj vjestagirl ben blij dat wij mochten doen waar we ons goed bij voelde en niet als een of andere militair moesten verschijnen. Alleen cap en veilig schoeisel was verplicht (en dan waren er nog wat aanraders zoals kleding die niet zou gaan schuren op het zadel enz). Jeetje zeg. Geen losse kleding, wat houd dat in?

En dan zijn er mensen die klagen over setjes :=

Geen losse kleding hield in dat je een rijbroek aan moest, of iets wat erop lijkt. Dus geen jogging broeken. En verder geen fladder vestjes enzo.

En ik hoefde ook niet als militair te verschijnen, wij kregen gewoon etiquette bijgebracht.