texelse schreef:aan het rijtje van vjestagirl wil ik graag nog wat toevoegen:
Geen kauwgom in je mond!!
Het idee om kauwgom te eten op je paard was nog niet eens bij me opgekomen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daniella74 schreef:In een staander blijf je niet zo snel hangen maar wel in het bos aan een tak. Bovendien is het voorschrift vanuit de FNRS voor zo ver ik weet.
En de telefoon gaat ook niet mee te paard tenzij je op buitenrit gaat.

Vjestagirl schreef:Ik werd vroeger ook mijn les uit gezet als ik mijn chaps vergeten was. Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.
Citaat:Ik vind het prima dat manege's hameren op de etiquette, het is tegenwoordig totaal niet meer normaal om daarover na te denken, dat mag van mij best terug komen.
Of laat ik het anders stellen: er zijn vele manieren om met paarden bezig te zijn. Iedereen die zich fijn voelt bij de klassieke stijl en kledingeisen moet dat vooral doen, maar ik hoop dat er ook plekken blijven bestaan voor mensen eh, 'als ik', die daar niets mee hebben. Ik heb gewoon normale prima kleding aan die niet flappert en functioneel is - ik hoop dat er plekken blijven waar dat genoeg is. Shadow0 schreef:Vjestagirl schreef:Ik werd vroeger ook mijn les uit gezet als ik mijn chaps vergeten was. Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.
Ik vind dat zelf dus echt heel erg overdreven - vooral als je eens een keer in een andere hoek geweest bent (western, IJslanders) en het allemaal prima zonder chaps blijkt te kunnen
Citaat:Ik vind het prima dat manege's hameren op de etiquette, het is tegenwoordig totaal niet meer normaal om daarover na te denken, dat mag van mij best terug komen.
Voor mij hoeft het niet zo nodig. Als ze op een fijne manier met hun paarden omgaan ben ik al redelijk tevredenOf laat ik het anders stellen: er zijn vele manieren om met paarden bezig te zijn. Iedereen die zich fijn voelt bij de klassieke stijl en kledingeisen moet dat vooral doen, maar ik hoop dat er ook plekken blijven bestaan voor mensen eh, 'als ik', die daar niets mee hebben. Ik heb gewoon normale prima kleding aan die niet flappert en functioneel is - ik hoop dat er plekken blijven waar dat genoeg is.
denk ik dan weer! Shadow0 schreef:Vjestagirl schreef:Ik werd vroeger ook mijn les uit gezet als ik mijn chaps vergeten was. Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.
Ik vind dat zelf dus echt heel erg overdreven - vooral als je eens een keer in een andere hoek geweest bent (western, IJslanders) en het allemaal prima zonder chaps blijkt te kunnen![]()
Vjestagirl schreef:Met paardrijden:
-Horen je haren vast te zitten,
-Hoort je jas of vest dichtgeritst of uit
-Hoort je cap hoort netjes vast te zitten
-Heb je geen los zittende kleding aan
-Als je jophurs draagt horen daar chaps overheen
-Sieraden doe je voor de les af, alles, ook kettinkjes en horloges
Je hoort er gewoon netjes bij te zitten. Haar wat los zit gaat alleen maar in de weg zitten.
Vjestagirl schreef:Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.
BraveSpots schreef:Vjestagirl schreef:Ik werd er ook uit gezet als halverwege het uur bleek dat ik mijn horloge nog om had.
Die zou van mij dat paard in zijn handen gedrukt krijgen met de mededeling dat ie er dan zelf maar moet opzitten zonder horloge als hem dat zo belangrijk lijkt.
Veel belachelijker dan dit worden de regels niet meer denk ik.
pharagirlke schreef:Heuj vjestagirl ben blij dat wij mochten doen waar we ons goed bij voelde en niet als een of andere militair moesten verschijnen. Alleen cap en veilig schoeisel was verplicht (en dan waren er nog wat aanraders zoals kleding die niet zou gaan schuren op het zadel enz). Jeetje zeg. Geen losse kleding, wat houd dat in?
En dan zijn er mensen die klagen over setjes