Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:02

Bonita veel van wat je aanhaalt is waar en zou niet moeten kunnen, maar er is ook een andere kant. Het merendeel van de mensen die er komen hebben iets met paarden en hebben nu kleine kinderen en vinden het vooral leuk om hun kleine kinderen met pony's in aanraking te laten komen.

De meeste mensen gaan goed met de pony's om en behandelen deze met respect. Maar helaas...er zijn er altijd wel bij die het niet zo nauw nemen en hun kinderen niet in de gaten houden, jammer.Trouwens alleen kinderen tot 12 jaar mogen een pony lenen, en al zou het kind ouder zijn dan kan een shetlander dat gewicht best aan. Zelf ben ik er 7x geweest met mijn 3 kinderen, de laatste x was 2 jaar geleden ik heb het nooit als negatief ervaren op enkele uitzonderingen na, waarbij ik een confrontatie niet uit de weg ging.

Mijn indruk is dat de pony's een goede verzorging krijgen, en goed in de gaten gehouden worden, hoe ze aan rotstraal zouden moeten komen is mij een raadsel, het is overal keurig schoon en droog. Cap is verplicht en galop mag niet er is veel controle. En natuurlijk laat geen ouder zijn kleine kind alleen met een pony, echt geloof mij dat doe je niet als je kinderen hebt!

(ik heb al sinds 1985 paarden, op dit moment 4, en al 12 jaar een pensionstal aan huis) En nog iets 'vroegah' bestond er nog niet eens een paarden tandarts, ik laat ook niet ieder jaar mijn paarden doen als er niets aan de hand is, ik vraag mij af hoe het kan dat bijna alle ppc pony's slechte tanden hebben, ze krijgen daar nl uitstekend ' langstekelig'/grofstengelig hooi!!!

Dus; goed of slecht, zo zwart/wit als jij het schetst is het niet.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:48

Ik ben er zelf jaren met plezier gekomen. Als klein kind vond ik dat natuurlijk helemaal geweldig, elke dag een beetje op een ponytje rondhobbelen, of hem alleen maar te poetsen.

Maar als ik het nu zie, zou ik er niet graag terugkomen.. Te grote kinderen op te kleine paardjes. Word hardhandig met ze omgegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die leuke lieve ponytjes daar gelukkig zijn.
Nee, ik vind het maar niks.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:27

die pony's hebben het daar niet slecht ,
er zijn natuurlijk wel eens mensen die slecht voor ze zijn,maar dat kan je niet voorkomen & die mensen zullen altijd blijven komen.
maar ze hebben het daar echt niet slecht!

LisaD

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:33

Totaal met Bonita_bon eens. Goed geformuleerd meid!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:26

ligt er denk ik net aan bij welke mensen een pony komt . de 1 is er heel gek mee en verwent zo,n pony heerlijk en de ander weet niet wat ie ermee moet doen .

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:31

Ik ben er 1x geweest een paar jaar geleden..
Toen vond ik het allemaal heel leuk, maar aan de andere kant ook verschrikkelijk wat ik soms zag.
Gelukkig hebben sommige er wel verstand van en gaan er lief mee om.
Noujaa hier een lijstje met de erge dingen ( die ik toen zag, misschien zijn er dingen verandert )
- Veelste grote kinderen rijden erop. Ik heb zelfs kinderen van rond de 16 er op zien rijden..echt hoe ze het in hun hoofd halen _-:(
- Pony's waar alleen maar op ''gejakkerd'' wordt, en die dus allemaal moeten galoperen..
- Meiden met meerdere op 1 pony..
- Noujaa halster zijn te groot of te klein, en ze staan de heletijd met bit in.
- en meiden gaan er niet lief mee om.

maar het is wel leuk voor de kinderen dat er zoiets bestaat, maarja ik vindt dat er meer toezicht moet zijn!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:34

als kind zijnde vond ik het fantastisch. Toen hadden ze nog paarden En pony's. alleen halster met halstertouw en rijden zonder zadel. paard/pony lekker borstelen. laten drinken en door de zandweggetjes rijden. helaas gingen er ook mensen niet echt goed om met de paarden, dus wel een beetje zielig, maar dat was een enkeling...

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:37

Ik vind (mijn mening) het daar zooooo slecht. de paarden zijn daar een gebruiksvoorwerp. kinderen die niks van paarden afweten crossen de heledag met zo paard,

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:14

ik ga mee met Bonita_Bon.
als sommige mensen maneges al erg vinden,kunnen ze ff naar ppc gaan kijken.
ik vind het echt niks.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:47

Fidele schreef:
Bonita veel van wat je aanhaalt is waar en zou niet moeten kunnen, maar er is ook een andere kant. Het merendeel van de mensen die er komen hebben iets met paarden en hebben nu kleine kinderen en vinden het vooral leuk om hun kleine kinderen met pony's in aanraking te laten komen.

De meeste mensen gaan goed met de pony's om en behandelen deze met respect. Maar helaas...er zijn er altijd wel bij die het niet zo nauw nemen en hun kinderen niet in de gaten houden, jammer.Trouwens alleen kinderen tot 12 jaar mogen een pony lenen, en al zou het kind ouder zijn dan kan een shetlander dat gewicht best aan. Zelf ben ik er 7x geweest met mijn 3 kinderen, de laatste x was 2 jaar geleden ik heb het nooit als negatief ervaren op enkele uitzonderingen na, waarbij ik een confrontatie niet uit de weg ging.

Mijn indruk is dat de pony's een goede verzorging krijgen, en goed in de gaten gehouden worden, hoe ze aan rotstraal zouden moeten komen is mij een raadsel, het is overal keurig schoon en droog. Cap is verplicht en galop mag niet er is veel controle. En natuurlijk laat geen ouder zijn kleine kind alleen met een pony, echt geloof mij dat doe je niet als je kinderen hebt!

(ik heb al sinds 1985 paarden, op dit moment 4, en al 12 jaar een pensionstal aan huis) En nog iets 'vroegah' bestond er nog niet eens een paarden tandarts, ik laat ook niet ieder jaar mijn paarden doen als er niets aan de hand is, ik vraag mij af hoe het kan dat bijna alle ppc pony's slechte tanden hebben, ze krijgen daar nl uitstekend ' langstekelig'/grofstengelig hooi!!!

Dus; goed of slecht, zo zwart/wit als jij het schetst is het niet.

Ik weet dat er ook goede punten zijn, maar in mijn opzicht wegen die niet op tegen de slechte kanten.
Vroeger was het ook niet belangrijk dat een paard een goed passend zadel had dus denk dat we dat argument mbt de tandarts kunnen schrappen.
Ieder paard kan rotstraal krijgen, ook op een redelijk droge en schone ondergrond. het gaat erom dat het op tijd word gezien en behandeld en daar gaat het mis. Ponies worden met meer dan 250 stuks (varieerd tussen de 200 en 400 stuks) gehouden, die KUN je niet allemaal op gezondheid controleren, alleen ALS een kind/ouder aangeeft dat er wat mis mee is of het springt zo erg in het oog, dan word er wat aan gedaan. 4 paarden ken jij en doorzie je, je raakt ze dagelijks zelf aan en ik neem aan dat je zelf voert, mest, rijd?

Het "met cap rijden is verplicht" en "galop mag niet"... dan raad ik je aan om op youtube voor de grap "Ponyparkcity 2008" eens in te typen, driekwart van de kinders op de filmpjes (en dat zijn er tientallen, misschien wel tegen de 100) galloppeerd, aantal rijd zonder cap. Sommige rijden met bit andere zonder. Ik zie vooral veel kinderen die VEEL te groot zijn. 1 filmpje waar een meisje een pony tegen het hoofd aan slaat met een tak (zelf gemaakte zweep) is er af gehaalt, maar in het vorige topic over PPC kun je lezen hoe dat eraan toe ging....

De leeftijd ligt ook ver boven de 12 (zie topic wie is je lievelingspony uit PPC? paar dames zijn 15 en zelfs 16!!! en gaan dit jaar weer) en zoals al eerder gezegd, een shetlander is een sterk ras, maar de fabel dat een shetlander zijn eigen gewicht ruim kan dragen is onzin. Een shetlander kan zijn eigen gewicht TREKKEN. Maar zou nog steeds rond de 12-15% van zijn eigen gewicht mogen dragen. Shetlander weegt pakweg 200 kilo? Meer dan 30 kilo zou dus niet mogen..... Nou kan ik slechts een paar fotoos vinden waarop ik kinderen zie van onder de 35 kilo (laten e niet moeilijk doen en het ruim nemen). En die hebben inderdaad wat jij zegt, kundige ouders bij zich.
En daar is het park voor bedoelt, voor KLEINE kinderen (onder de 12!!!!!) die dromen van een eigen paardje en dan een hele week hun pony mogen verzorgen, vertroetelen en rijden. Als die pony nou op gezette uren meegenomen zou mogen worden (niet meer dan 4 uur op een dag), de ouders en kinderen de eerste dag verplicht een lesje mee moesten lopen/rijden/kijken en ze niet meer dan 80 ponies zouden hebben, strengere controles (no tolerance beleid) en zich aan hun EIGEN regels zouden houden.. Zou ik er geen probleem mee hebben! Sterker nog, dan zou ik er graag met mijn aanstaande kinders naartoe gaan.. Want de huisvesting is prima en de ponies zelf zijn super schattig voor kinderen! Ze krijgen best voer (overigens toen ik er was absoluut niet grofstengelig, maar wel voldoende ruwvoer) en hebben genoeg sociale omgang.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:09

PonyparkCity, is dat niet zoiets als ponypark slagharen?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:31

Marchador schreef:
PonyparkCity, is dat niet zoiets als ponypark slagharen?

Exact!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:44

Oh..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:46

Hee mevrouw de Moderator, zijn dat geen 'one-liners'? haha!
Welke associatie roept dat op dan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:55

Sorry, helemaal fout. :o
Ik stond met mijn bek vol tanden (en ei :D )
Maarre, ik dacht ze sluiten ponypark Slagharen dat wordt pretpark Slagharen en nu is er weer zo'n park.
In slagharen heb ik ooit eens een ponytje gehuurd, toen ik kleiner was.
maar het kwam zoveel voor, dat mensen een pony huurde voor zoon of dochtertje. Doen wilde dingen met de pony, zetten hem een dag aan een paaltje bij het restaurantje of het huisje, crossen met de pony's over de paarden heen.
Dan had je nog een gedeelte waar de pony's de hele dag rondjes moesten lopen in een uitgezette baan (baantje meer).
Erg leuk hoor zulke parken, maar er wordt niet verantwoord omgegaan met de pony's. Toen niet in ieder geval.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:10

Ja ponypark Slagharen is nu Pony Park City geworden dacht ik, of ik moet het fout hebben?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:27

Je hebt gelijk hoor..
Het heet nu PonyparkCity..

XzourayaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:52

Ik vind het een heel leuk park, en dat er veel ste groten kinderen op zitten heb ik nog niet gezien.
en als het gebeurd worden ze er af gehaald meestal.
En met de pony's uitdelen word er ook rekening mee goehouden met je lengte, er zijn
namelijk ook ponny's van max 1.20 (groter niet)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:14

het klinkt natuurlijk erg leuk, je gaat op vakantie en je hebt tijdens je verblijf een eigen pony! dat willen we toch allemaal?
we vergeten alleen dat die o zo leuke pony geen speelgoed is en dat het beestje niet eeuwig kan blijven rond rennen.
tijdens deze vakanties hebben we lekker de penny leeftijd en we weten alles beter en zijn experts in het omgaan met pony's.

MAAR......dat zijn we zeker niet, lekker hard gaan op de pony is even leuk maar dag in dag uit jaar in jaar uit telkens weer een ander kindje dat met je aan de haal gaat.
ik ga niet roepen hoe slecht of goed de pony's worden behandels maar ik vind het erg sneu voor ze.
ik ben ook zeker geen voorstander van dit soort vakanties, simpel omdat we denken te weten wat we doen maar dat doen we zeker niet!
een pony is geen speelgoed! een pony moet je koesteren en er zuinig op zijn

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:18

mooi vermeld Bonita_Bon...helemaal met je eens!

over ik had veel plezier toen ik daar kwam etc..
je bent kind, merkt niks van wat een paard mankeert
en hebt geen idee hoe een paard zich kan voelen..
dus van dat ze niks mankeren en ik ben er geweest gaat niet in mij op..
je was/bent dan klein, en weet niet wat een paard kwa medische zorg
kan missen

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:06

Bestwel dom allemaal dat gelul dat het dierenmishandeling is. :+
Ik kom er al 6 jaar. *D
ik weet precies hoe er met die pony's word omgegaan.
En dat is allesbehalve wreed. :j
Die pony's worden elke ochtend on half 6 gecontoroleerd op ziektes en scheurtjes in de hoeven.
En als een paard geen zin meer heeft, rent hij heus wel weg hoor. -:)
En dat kind ligt jankend op de grond en hoeft 'dat stomme knol' niet meer.
Dat paardje heeft weer lekker een vrije dag. *\o/*
Zo slim zijn ze wel hoor.
Ik weet niet war jullie inschatten bij het IQ van een paard? ;(
Xx Elisa :):)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:09

Een paard rent echt niet weg als hij het slecht heeft hoor. Het is een kuddedier, verlaten van de kudde betekend in het wild vaak gewoon de dood hoor ;) .

En daarbij, het IQ van een paard zal waarschijnlijk heuul, héuuuuuul laag zijn :) . Paarden kunnen geen logische verbanden leggen zoals mensen. Daarbij vergeten ze dingen al binnen 10 seconden.
Ik vraag me eerder af wat jouw IQ is, 'gecontoroleerd', 'kit' ? Je kunt moeilijk meer dan honderden pony's iedere dag controleren. En het feit dat ze 's ochtends niets hebben wil niks zeggen, koliek kun je bijv. niet plannen ;) .

iris2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:28

ik vind het wel leuk maar sommigge paarden gaan er echt slecht aan toe hoor ;(

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:47

Nee, ik ga er nooit meer heen. Veel te grote kinderen op veelste kleine pony's, die ook nogeens erg veel galoperen, en soms de pony's ook slaan. Leuke bedoelingen hoor, maar er moet beter op de pony's gelet worden. En de zogenaamde leeftijdsgrens die er is, wordt niks mee gedaan, pony's worden meegegeven aan kinderen boven de 12. kortom, de mensen denken alleen maar aan hun eigen centjes ;(

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:45

ik vind het in een woord, niks.
Er word te weinig toezicht gehouden, en word niet normaal met de pony's omgegaan
en bijna alle pony's hebben gedragsproblemen.
Ze geven die kinderen zomaar een pony mee, en ze mogen er mee doen wat ze willen.
Het is net zo raar als zulke kinderen een eigen pony geven,
want dat is eigenlijk wat het is.
Ook zijn er vaak veel te grote kinderen die toch nog rijden,
en veel kinderen rijden ook erg lang en galoperen gelijk.
En wat ik nog het ergste vond om te zijn toen ik er was,
was dat een paar jongentjes, in de bak een pony met de zweep
sloegen tot hij ging steigeren, dan er af sprongen en zo maar door,
en de mensen die de ponys mee geven zeiden er niks van.

De pony's worden ook echt niet goed verzorgd, en kom op zeg,
dat het gelul is dat het zielig is, is dus echt niet waar,
je moet ook niet alleen kijken naar het lichamelijke,
maar denk ook aan al die gedrags problemen die die pony's hebben,
die komen echt wel ergens van daan hoor!
En er zijn aardig vaak pony's niet lekker. Het idee is leuk voor de kinderen,
maar volgens mij is het voor de pony's een hel.