de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 23:15

muiszje schreef:
ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als de TS. Mijn merrie ziet er dan nog wel echt super goed uit voor haar leeftijd, maar ruggetje en kont beginnen in te vallen. Krijg daar af en toe eens een opmerking over. Maar het irritantste vind ik nog wel: Je moet niet NAAST je paard lopen! maar je moet erop zitten!

Ik kan zoooo zwaad worden dan.. alsof zij weten wat er aan de hand is.
(mijn poniepoon is 36 en heeft veel oliebol gehad, nu is ze de ultieme wandel-pony en we leggen vele kilometers af..)

Dat is ook iets wat ik vaak hoor "je moet er niet naast lopen, maar erop zitten". Dit hoor ik meestal in de winter als ze op stal staat, want dan wandel ik trouw elke dag met haar omdat ze veel moet stappen voor haar achterbenen.

Ik heb 's winters tijdens mn dagelijkse wandelingen met haar ook vaak dat auto's, zelfs vrachtwagens, en wandelaars stoppen (of langzaam gaan rijden met raampje open) en dan vragen waarom ze slecht loopt, of dan krijg ik opmerkingen als: weet je dat je paard kreupel loopt? maar dat vind ik echt niet de gemeenste opmerkingen, ze komen tenminste niet met een opmerking dat ik haar mishandel ofso..

_Bonte_

Re: de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:16

Op een hele gemene manier zeggen dat hij echt moddervet is

vlak naast mijn ( ik was toen 8 ) tegen een andere vrouw zeggen dat ik hem helemaal niet goed verzorg ;(

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:21

Mijn paard danst heel erg, sommige mensen zijn er jaloers op, maar de jury's smullen er van.
Maar dan rij je gewoon in de bak en dan wil de die voep wel in de benen hebben ( hij doet het niet zomaar! natuurlijk :9 )
Maar ja dan krijg je tijdens de training dingen naar je hoofd zoiets van: "Showerd! Laat dat beest is op zn eigen benen lopen, of kan ie dat niet meer". Dat bedoel ze dan als grap maar t raakt je tog wel...

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:09

'Wat heeft die een lelijk hoofd zeg!'
ze heeft geen kuiltje in haar hoofd nee, maar haar hoofd is Wel mooi!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:14

Wanneer ik nu eens een écht paard ga kopen. :))

Ik trek me er niks van aan, mijn pony is zijn gewicht in goud waard, en dat zij een kleine Draver geen echt paard vinden is niet mijn zorg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:18

Iemand die mag mij niet, en die reargeert het af op Ramona.
'' Ze is lelijk''. ze is alleen maar goed voor de slager, tis een mislukking etc.
Ik trek me er niks van aan, want de rest is super positief, en voor mij is ze gewoon de beste!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:19

je zal maar zo'n lelijke draver hebben die niks kan :roll:

naja laat het naast me liggen, dat ander enu zo jaloers zijn :wave:

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:21

iemand die mij niet mag over mijn kruising
'watheb je nou weer voor grasmaaier bij je'

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:21

"Je hebt alleen maar kosten aan dat krakkemikkige paard". Nou die heb ik er graag voor over, dat zij een fijne, oude dag heeft..

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:22

Dat ik met mijn pony nooit fatsoenlijk een parcours zou kunnen doorkomen...

Ik spring nu Internationaal met haar :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:25

ik had mijn paard 1 dag, was er super trots op! van de stalhouder kreeg ik complimentjes, dat het zo'n rustig paard is enzo. In een schuur op het erf staat ook een handelaar, en die begon: het is een gelderse, nooit kopen, rotknollen (hoe ongelijk kun je het hebben!) en zijn ruiter: wat heb je voor hem betaald? dus mijn moeder: jij hebt er vertand van, zeg het maar. dus zij weer: minder dan de slachtprijs!
en bedankt...daar ging mijn trots...
ze heeft me 1x een half uurtje les gegeven, nou alles wat fout kan zijn aan een paard was fout: hij zette zijn achterbenen niet onder de massa, hij drukte zijn rug weg, hij kon niet ontspannen, hij was niet aan eht been...alleen maar negatieve dingen gehoord (en ja, hij liep niet goed, maar het zadel had een te kleine boom en dat deed hem zeer).
Nu lach ik achter het handje, mijn paard loopt nu in een jaar beter dan haar paard in 5 jaar :D

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:27

zo zo drie pony,s ingeleverd op die knol!

paard heeft nu exceem heb je wat!
dit is drie keer niks

verschrikkelijk dat mensen zo denken
maar die zelfde persoon vroeg me een week later wel of ze mijn paard als verzorg paard kon hebben.

ja duhh mijn knol was toch drie keer niks!! 8)7

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:31

tegen mijn zus werd ooit gezegd dat ze nooit ver met haar pony zou komen, was niet geschikt voor dressuur ze kon de pony beter verkopen en een betere kopen.
Het mooiste was dat ze deze persoon er een aantal jaar later tussen de paarden met haar pony finaal afreed in de M2 dressuur.
En van mijn eigen paard is gezegd dat hij alleen maar geschikt was voor recreatie en dat eigenlijk nog niet eens het was maar een raar beest wat niets kon. inmiddels zijn we M1 startgerechtigd.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 01:49

Mijn shet daar zei een oude vrouw over "ohw uik dacht dat je met je hondje door de straat liep."

Mijn friese merrie stond een handelaar te kijken en die riep ineens "1500 en dat is veel want de slacht geeft niet veel meer." de man was wel al 80 en gek in zijn hoofd. Ik reed zijn handelpony`s altijd in waarna we ze naar een mooi huisje verkochten. maar die slachtprijs zit gewoon in die koppie`s.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:15

wat voor een lelijk vals beest is dat daar wil niemand toch op rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:11

ok, geen YR meer :o maar wel zwaar beledigende opmerking:

Kijk, daar heb je zo'n zeldzame muilezel _-:(

Lange oren: ja
Zeldzaam: ja

Maar toch echt een Mangalarga Marchador :D

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:22

*ik kende haar al 5 jaar en wist dat ze mishandeld werd,dus zodra ze tekoop stond heb ik haar gekocht*
Toen ik voor het eerst les kreeg met haar
*wat een rotte pony,kan je haar niet terugbrengen en een goede kopen*
en een half jaar later vroeg diezelfde vrouw of ze haar kon kopen :')

En dan op stal bijons nog van zo'n verwende vrouw die een paard uit kwam proberen
'Hahahhaha,als deze niets wordt,kan ik nog altijd die witte nemen,HAHAAHA'

hahha wat leuk. :\

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:26

ik was de pony van mijn zus aan het klaarmaken, opzadelen etc.
komt er iemand langs lopen, en zegt opeens heel hard; goh ben je de kar vergeten!

kon ik niet waarderen, t is een goedgekeurde newforestpony kroonmerrie!
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 14-08-09 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:28

Heb al aantal opmerkingen naar me hoofd gegooid gekregen maar meer uit jaloezie!Maar ook van me eigenwijze uit de kluite geschote shet en zeker na ze 1ste wedstrijd iedereen weet hoe hij is uitproberen etc en zeker op nieuw terrein is hij niet de makkelijkste als kids dan toch wedstrijd willen heb ik zo iets van prima! Me dochter kwam met laatste hindernis lelijk ten val afgevoerd ambulance (ben al wat gewend met hun 2 dat schilt maar leuk is het niet) kom ik op stal pfff dat je die k*tknol nog niet naar de slager breng ! alsof die pony er wat aan kan doen niet dus !

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:31

ik vind dat de rottigste opmerkingen altijd komen van mensen die er weinig of niets vanaf weten,
je weet dat ze er niets vanaf weten,maar daarom zijn hun reacties net zo kwetsend ..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:40

Mijn paard is erg moeilijk met aansingelen dus dat moet af en toe met wat kracht gebeuren, komt er een kerel aan die zegt, je hoeft je paard niet door de midden te trekken, ik nog geprobeerd uit te leggen maar daar had ie lak aan en melde mij wel even dat mij paard dan een rotknol is en ik op zoek moest gaan naar een andere zodat deze naar de slacht kon en zou ik er dan wel wat aan hebben.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:42

Staleigenaar:
'Ha, daar heb je de tank weer'
En de staleigenaar toen ik ging rijden:
'En ik wil die vetzak niet meer terug zien voor ie zeiknat is van het zweet'

Eh, ja... Ik weet onderhand wel dat er wat af mag hoor...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:45

Ik krijg qua uiterlijk altijd alleen maar positieve opmerkingen.
Krijg wel vaak te horen dat het een b*tch is, maar goed, dat is ze ook :D

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:50

Fien__ schreef:
ik vind dat de rottigste opmerkingen altijd komen van mensen die er weinig of niets vanaf weten,
je weet dat ze er niets vanaf weten,maar daarom zijn hun reacties net zo kwetsend ..

inderdaad,ik kreeg ook wel opmerkingen naar mijn hoofd,als :;je komt niet verder met dat paard,maar zelf rijdt diegene helemaal geen wedstrijden omdat ze bang zijn voor hun eigen paard.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:03

ach... ook vaak dat ik op mijn paard moet zitten ipv ernaast, en dat ik dom ben een paard gekocht te hebben met een probleem aan haar hoef...
dat ik af en toe met haar moet wandelen ipv rijden neem ik er graag bij ;)

en van mijn vorig paard, ik ging voer kopen voor mijn nieuwe arabier,
daar zegt de verkoper: met een arabier kun je toch niets aanvangen,
die zijn niets waard...
laat deze vent nu wel iets van paarden kennen (zijn zoon deed mee aan paralimpics), toch heb ik het mij niet aangetrokken...
Ik ben er nadien trouwens nooit meer geweest,
ik heb een winkel gezocht met vriendelijke mensen!

Ook een jongen die ooit op Gino reed, de arabier, noemde hem een rotknol omdat hij een bokje gaf...
tja, sorry, een 3-jarige die je onterecht in zijn mond trekt reageert terug :+