muiszje schreef:ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als de TS. Mijn merrie ziet er dan nog wel echt super goed uit voor haar leeftijd, maar ruggetje en kont beginnen in te vallen. Krijg daar af en toe eens een opmerking over. Maar het irritantste vind ik nog wel: Je moet niet NAAST je paard lopen! maar je moet erop zitten!
Ik kan zoooo zwaad worden dan.. alsof zij weten wat er aan de hand is.
(mijn poniepoon is 36 en heeft veel oliebol gehad, nu is ze de ultieme wandel-pony en we leggen vele kilometers af..)
Dat is ook iets wat ik vaak hoor "je moet er niet naast lopen, maar erop zitten". Dit hoor ik meestal in de winter als ze op stal staat, want dan wandel ik trouw elke dag met haar omdat ze veel moet stappen voor haar achterbenen.
Ik heb 's winters tijdens mn dagelijkse wandelingen met haar ook vaak dat auto's, zelfs vrachtwagens, en wandelaars stoppen (of langzaam gaan rijden met raampje open) en dan vragen waarom ze slecht loopt, of dan krijg ik opmerkingen als: weet je dat je paard kreupel loopt? maar dat vind ik echt niet de gemeenste opmerkingen, ze komen tenminste niet met een opmerking dat ik haar mishandel ofso..
)

maar wel zwaar beledigende opmerking: