Terecht boos? of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Terecht boos? of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:35

Sorry hoor maar vind het een beetje een vreemd verhaal aan t worden. Waarom loop je dan zo een drama te schoppen als uitpraten toch geen zin meer heeft voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:39

Omdat ik dr niks mee kan dat ze het achter me rug om doet...
Niks tegen me vertelt... En dr excusses niet aanbiedt...
Daar kan ik dus niks mee...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:45

Nou dan kun je toch zeggen dat je het wel zo netjes vind dat ze haar excuses aan zou bieden?

Edit: Waarom zou ze dan eigenlijk excuses aan moeten bieden als je er verder toch niets mee zou doen?
Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 06-08-09 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:45

TS, als je dit niet eens op een normale manier kan oplossen... Hoe ga je dat later doen als je vindt dat je onrecht is aangedaan / je ergens niet mee eens bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:48

Neej dit licht anders... als ik met haar praat dr over en ik zeg dat het niet normaal is & ik het abnolmaal vind wat ze gedaan heeft dan is het : "Ja en? Belooft is belooft! " Ik kan het dr dan wel mis belooft hebben ... Maar dan hoeft ze het niet achetr mijn rug om te flikken..., maar ja dat vind ik zelf...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:52

Nee, dit ligt niet anders. Klaarblijkelijk kan jij je punt niet duidelijk maken t.o.v. mevrouw 2. Waarom denk je dat het later wel gaat lukken? Je moet ergens beginnen...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:55

De vraag in de titel is "terecht of niet?", jij krijgt antwoorden die je volgens mij helemaal niet verwacht. Niet de hele wereld kan 't met je eens zijn hoor. Volgens mij is dit gewoon een miscommunicatie en 't moet gewoon uit te praten zijn.

Er is in dit topic ook gezegd dat de TS niet verantwoordelijk zou zijn als die mevrouw van haar paard zou vallen, dit is wel zo omdat je verantwoordelijk bent voor het gedrag dat je paard vertoont, ten aller tijde.

Er is een verschil tussen dislectisch zijn en geen zin hebben om te typen, ik ben zelf zo dislectisch als een deur maar ik snap wel dat "neej" "nee" moet zijn en "mis" "misschien", kan je wat meer je best doen om te typen? Dat berichtje over je verleden heeft natuurlijk niks te maken met de discussie, daar heeft die mevrouw ook niks mee te schaften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:56

Ja dit is niet de eerste x dat ze zo maar op mijn pony stapte.. Dit heeft ze ook bij mijn shet gedaan (waar ze veelst te groot voor is) en dat heb ik dr ook vergeven & er zijn grenzen...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:56

O ja en hoe ben je daar dan achter gekomen? volgens mij snapt bijna ieder volwassen mens wel dat je niet op een shetlander kunt gaan rijden als je er te groot voor bent..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:59

Waarom vraag je haar dan uberhaubt om op jouw pony te rijden? Als zij dit al een keer eerder heeft gedaan...

Ik denk dat er in de post van authentic een zeer grote kern van waarheid zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:04

Ik heb haar gevraagt omdat zei goed kan rijden^& normaal met pony;'s om kan gan & daat vind ik erg belangrijk... Ik hoeft niet van die mooi-weer-rijders...
En hoe ik dr achter ben gekomen dat ze op me shet ree? Lang leven een stal eigenaar die eerlijk is en alles vertelt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:07

Waarom wil je iemand hebben die goed kan rijden, als je niet wilt dat diegene er op rijdt? Dan kan je beter iemand zoeken die goed kan poetsen, zich aan de afspraken houdt en je alles eerlijk verteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:40

Daar heb je een punt... Maar die vallen dus negens te vinden en aangezien ik een moeilijk paard heb.... HEt punt is... ik vind het niet erg dat ze er op heeft gereden... maar hoe ze het achter me rug om heeft geflikt & als ik dr dan weer zie & spreek dan houdt ze dr mond dicht..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:47

TS, dan kan je dat toch op een normale manier tegen haar zeggen. Dat je het niet leuk vind dat ze er op heeft gereden, want dat was niet afgesproken... Dat ze er wel op mocht rijden voor een keertje, maar waar jij bij zou zijn!

Even hoe mevrouw 2 gaat reageren in het midden gelaten, dan heb jij in ieder geval gezegd wat je op je hart hebt en kan je het 'loslaten'.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:56

Ja ik wil het ook los laten maar dat is dus moeilijk... want mevrouw 2 die leeft in dr eigen wereldtje... En vind deze dingen dus normaal waar door het dus voor mij moeilijk word!
Als ze gewoon netjes dr exuse aanbiedt is dr niks meer aan de hand...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:58

Als jij niet zegt dat je het vervelend vind, zal ze het niet weten en dus sowieso haar excuses niet aanbieden ;)

Praat nou gewoon met haar, misschien verbaast ze je nog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:02

Ze weet dat ik boos op dr ben omdat ze zonder toestemming op mijn paard is gestapt.
Als iemand boos s is het meestl terecht toch?

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:03

Ten 1ste is het inderdaad niet tof dat ze achter je rug om op je paard is gestapt,maar om daar nu heel boos om te worden ?
Ten 2de je kan er toch gewoon normaal over praten boos worden is heel normaal ,maar boos blijven erg ongezond!
Ten 3de wat hebben de mishandelingen van je vader ermee te maken daar kan je gewoon hulp voor gaan zoeken en zorgen dat je alles weer 100% op een rijtje krijgt !
Ten 4de is de 3de rede geen aanval maar advies.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:06

Nou, dat ligt niet zo makkelijk. Soms vat je iets verkeerd op (je begrijpt bijvoorbeeld een grapje niet), soms hoor je maar de helft en trek je de verkeerde conclusie.... Soms zijn mensen dus boos, omdat ze niet begrijpen of verkeerd begrijpen wat de ander bedoelt.

Hierdoor zou ik altijd zeggen: Praat erover. Dan kan jij je ei kwijt en de ander ook haar verhaal!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:07

Ik snap best dat je boos bent,maar ik vind het een beetje erg overdreven.Sorry,maar heb jij zelf ook niet dingen gedaan die je eigenlijk niet mocht? Ja dus,vergeet het en ga normaal met mevr. 2 om.Iedereen heeft wel eens iets gedaan wat niet mocht,maar om er dan een heel drama van te maken?
Dit wilde ik toch effe kwijt,verder bemoei ik me er niet mee.
Vergeten en vergeven hoort ook bij het leven.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:09

macholoverr schreef:
Als iemand boos s is het meestl terecht toch?

Uh, nee. En als jij toch het idee hebt dat jij terecht boos bent, vanwaar dan de topictitel?

Ga gewoon praten, zeg wat je op je hart hebt en zeg dat jij wilt dat ze excuses aanbiedt en dan is het aan haar of ze dat ook doet. Heb jij 't van je hart.

Overigens, heb je m'n berichtje over spelling gelezen? Je slaat nu gewoon letters over.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:10

terecht boos :o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:11

Er is pas een probleem, zodra jij er een probleem van maakt. Om te beginnen kun je die persoon nog even zeggen dat je haar in het vervolg niet meer op je pony wil hebben. Dan kan daar geen miscommunicatie meer over zijn. Evt. met een neutraal iemand erbij om te zorgen dat het niet uitloopt tot een welles-nietes discussie.

En verder gewoon contact met die persoon verminderen. Niet elkaar negeren, maar gewoon niet meer op zoeken. Je weet wat je aan die persoon hebt, trek daar je conclusies uit. ;)

Wat de rest van je problemen er allemaal mee te maken hebben snap ik trouwens ook niet. Zoek een persoon op waar je met je zorgen en je verhaal terecht kunt zou ik zeggen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:12

Gohya, Je weet dat ik zuinig ben op mijn pony's & er niet iedereen oplaat!
Het is geen manege pony... dan kan ikd r net so goed op een manege zetten & dr als manege pony laten gebruiken!
Mevrouw 2 weet dit ook van mij...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:14

Jeetje,
Als mevrouw 1 niet kon dan moest zij toch ook op jouw pony? Ik snap wel dat het niet leuk is omdat het achter je rug is gebeurt maar stap gewoon naar haar toe en zeg dat het je niet fijn vindt. Daar hoef je echt niet voor te slaan oid...

PS: zelfs, nee, zeker als je dislexie hebt, kun je best even je tekst door een spellingscontrole halen want dit is echt verschrikkelijk om te lezen (en het lijkt me straf om 'x' met 'keer' om te wisselen...)