wat is jou leukste herinnering aan je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:30

als ik merk dat ik vooruit met hem ben gegaan,
of toenh hij me net als bij mandy een lik gaf,
als die hinnikt als ik eraan kom,
als die meteen van de andere kant van de wei naar me toe komt galopperen,
en eigenlijk nog wel meer
:o

Ndieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:34

een finale winnen van een groot concours,
met een sherp [ofso? so'n ding om je pony's nek :Y) ]
een mooi lint,
en 'n mooie plaat in de ere ronde [we are the champions - simply the best(L)]
echt vet mooi !

anniek_uc

Re: wat is jou leukste herinnering aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:22

Met mijn vorige paard, dat ze in stal lag en ik der bovenop ben gaan liggen en ze gewoon lang uit ging liggen en bleef liggen.

Ze ging toen ook helemaal op der zij liggen en ik tegen haar aan.
wat een heerlijk gevoel was dat.

gelukkig heb ik der ook foto's van, maar voelde op dat moment zoveel geluk en liefde van haar.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:56

Afgelopen winter:
Mijn tante was die week overleden. Ik zat op dat moment niet te huilen maar zat ook echt niet lekker in me vel. Kwam bij paardlief aan en ging hem poetsen in zijn stal. Hij begon allemaal gek te doen met zijn hoofd en ik duwde hem telkens weg. Ik had echt geen zin in gezeik. Maar paardlief bleef maar proberen. Toen heb ik gekeken wat ie nou eigenlijk wilde doen. Toen deed ie iets wat ie echt nog nooit eerder had gedaan... hij legde zijn hoofd op mijn schouder...(met zijn volle gewicht _O- ) Ik kon geen kant meer op! Enige wat ik kon doen is mijn arm om zijn hals leggen :(:) . Stond ik daar 5 minuten lang verplichte hug sessie met paardlief :o Moest natuurlijk meteen kei hard janken :')

Zelfde soort situatie toen ik nog op andere paarden reed:
Kwam jankend aan op stal (vriend van 3,5jaar had het uitgemaakt). Ik had er al een paar dagen echt met niemand over gepraat en wilde dat ook echt niet doen.
Ik reed toen op een paard met behoorlijke gedragsproblemen. Normaal gesproken kon je echt niet zomaar in zijn stal komen want hij was erg agressief. Ik kwam dus helemaal verstrooid aan en loop zo zijn stal binnen. Paard kijkt me even boos aan en meteen gaan zijn oortjes naar voren (doet ie nooit!) In plaats van zijn normale aanval reactie blijft ie stokstijf staan... Ik kon gewoon ineens dat paard poetsen en opzadelen in zijn stal. Hij keek me telkens aan echt zo van: "hey wat is er nou?".
Met mijn lege hoofd had ik het paard al 20minuten voor mijn les begon opgezadeld en dus stond ik daar met het paard aan de hand in de deur opening. Zelfs het liefstse paard van de wereld houdt het na een tijdje wel voor gezien, maar dit paard bleef super braaf stilstaan, echt als een standbeeld!
Na afloop drong het me ineens door dat het paard zo reageerde. Kreeg er spontaan een reuze glimlach van op mijn gezicht en heb geen een traan meer laten vallen.

Kortom paarden zijn de beste therapeuten!

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:52

vet lief:D:P

lindake

Re: wat is jou leukste herinnering aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:23

Oud topic, dus een slotje.