Fries gekregen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reggue

Re: Fries gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 16:22

Gebeld met manege,ga zo naar manege,maar ga hem anyway toch nog rijden vandaag:P
kan iemand met vertellen wrom die foto's t niet doen?
ik ga nu,de fries die momenteel door mijn vader in de trailer wordt geladen,staat te wachten :D
HOU ZOVEEL VAN HEM!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:24

denk niet dat die ouders 2x per dag met die trailer opstap gaan, maargoed. ik hou mn mond wel

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:29

Wat leuk dat je een friesje hebt :D
Bonny staat ook alleen maar zer heeft verderop (3weides) 4 andere paarden staan ;)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:37

_Amyyy schreef:
denk niet dat die ouders 2x per dag met die trailer opstap gaan, maargoed. ik hou mn mond wel

Denk ik ook niet.
:=

Maargoed. Als 'ie maar vaak bij zijn soortgenoten is.

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:04

femmiel schreef:
Bonny staat ook alleen maar zer heeft verderop (3weides) 4 andere paarden staan ;)

Zie je,zoiets bedoel ik! :P *D

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:17

Was gezellig gisteren op de manege! Maestro }> }> en hij zijn maatjes geworden,en hebben de hele tijd samen rondgerend. Lachen joh,een Shetlander naast een Fries hahahaha!
Hij kon het wel minder vinden met Reggue ;( ach ja *D
Hij staat nu met die drie pony's in de wei,maar ik moet wel over een uurtje gaan rijden.
Ik heb hem al zien steigeren gisteren,WAUW!!!
XReggue *D :+: :+:

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:22

Zal ik es uitleggen hoe het is om hem te zien/aaien/rijden?
:D
Laatst bijgewerkt door Vie op 05-07-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overload aan smileys uit bericht verwijderd.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:23

Reggue schreef:
femmiel schreef:

Zie je,zoiets bedoel ik! :P *D

En beiden schiet niet op...

Als je zoveel van je paard houd zoals je zegt, waarom doe je dan niet wat het beste voor hem is?

Een paard alleen is NIET gelukkig. Ken je die reclame van de dierenbescherming?
"Silver staat in een weide van 5000 m2, maar niemand om mee te spelen. Paarden zijn groepsdieren, dus zorg ervoor dat je paard niet alleen staat".
Waarom denk je dat ze die boodschap uitzenden, omdat een paard alleen zo'n geweldig leuk leuk leven kan hebben? Omdat mensen hem zoveel vervangende aandacht kunnen geven? Natuurlijk niet. Een mens is geen paard en een mens kan niet 24/7 per dag bij een paard zijn.

Zoals je zegt, 's avonds mag hij dan lekker weer gezellig thuis staan. Heel gezellig hoor, baas ligt te slapen, paard moet in zijn eentje alle taken van de kudde overnemen. Hoe vaak zie je in een kudde niet dat er 1 paard de wacht houd terwijl de andere slapen. Dat biedt jij je paard nu niet, je beneemt hem het gevoel van veiligheid, hij moet immers alles zelf in de gaten houden en nog slapen ook.

Als jij er geen shet bij wilt moet je zorgen dat er een andere oplossing komt waar je paard 24/7 per dag maatjes om zich heen heeft. Maar alleen zetten en links of rechts eens een paar uurtjes bij anderen in (hoeveel onrust denk je dat dat iedere keer in een bestaande kudde veroorzaakt?) is onvoldoende en not done. Dat is een paard onwaardig.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:24

Heeel leuk voor je dat je dat je een fries hebt gekregen maar krijg een beetje het penny idee bij je topic sorry!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:28

Ben ik nou de enige die zich hier echt dood aan ergert :P en haar bedenkingen hier zwáár bij heeft?

Gefeliciteerd met je paard..

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:33

Weet niet of dit wel waar is????
Anders gefeliciteerd met je fries

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:38

Ik vind het allemaal een beetje raar overkomen...

Als het allemaal echt waar is, hoop ik dat je goede begeleiding zoekt, want de dingen die je allemaal zegt komen op mij voornamelijk heel chaotisch over, laat staan op je paard!

Zoals anderen voor mij ook al hebben gezegd is een paard een kuddedier, neem er een shetje bij, of desnoods een geit! Maar helemaal alleen is sneu. En je paard steeds in verschillende kuddes zetten is in mijn ogen ook niet een super oplossing. Elke keer moet de rangorde opnieuw bepaald worden en dat brengt een hoop onrust in de bestaande kuddes en ook voor je paard!

Als ie nou elke dag met dezelfde kudde buiten komt is het al een ander verhaal, maar uit het verhaal kan ik opmaken dat ie overal en nergens bij kan komen te staan...

Ik hoop dat je goed nadenkt over wat je precies wilt en daarbij niet het welzijn van je paard uit het oog verliest! Als je paard happy is, heb jij er zelf ook meer plezier van!

edit: typo

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:47

Heb dit mijn vader laten lezen,en hij was het ermee eens dat ik geen shetje meer wilde,wilde hij namelijk ook niet meer.
Ik vroeg héél voorzichtig of er nog een Fries bij mocht,en hij zei dat hij erover zou denken...vanochtend zat hij op de sites van een stuk of vijf stoeterijen! Hoe is deze instelling,gaat dit wat verbeteren?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:50

Ik vind het heel ego van je dat je dat paard alleen laat staan
als je dan toch een stuk aan huis heb neem er dan een pony bij!
Aan alleen een paar uurtjes heeft zoon paardje niks als hij daartegenover de hele nacht weer alleen moet zijn.
Zo zie je maar weer mensen nemen paarden maar ze denken er niet goed over na wat het allemaal moet inhouden voor het paard zelf :n

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:53

DaanxBien schreef:
Aan alleen een paar uurtjes heeft zoon paardje niks als hij daartegenover de hele nacht weer alleen moet zijn.
Zo zie je maar weer mensen nemen paarden maar ze denken er niet goed over na wat het allemaal moet inhouden voor het paard zelf :n

Kijk eens ff naar de reactie van mij boven je

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:56

Reggue schreef:
DaanxBien schreef:

Kijk eens ff naar de reactie van mij boven je

Het ken nog wel een tijdje duren voor jullie daadwerkelijk nog een ander paard erbij kopen tot die tijd staatie ook aleen

Kun je niet een paardje van een van je kennissen erbij zetten tot die tijd?

Reggue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:57

Kan...

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:08

Super leuk dat je nu een fries hebt! Ik heb er zelf ook een, en dat flemen herken ik! Mijne is echt verzot op water, als we bij een meertje ofzo komen wil hij er altijd in en gaat echt met het water spelen! Meestal kunnen onze paarden gewoon een inloopstal in om daar te drinken en daar hebben ze zo'n waterbakje dat ze zelf met hun neus moeten vullen, maar als ze helemaal achter op het land staan, zetten we zo'n grote bak met water neer, en daar gaat hij dan ook helemaal mee spelen enzo! Zo lief!

Ik ben het wel met de rest eens dat het leuker is voor je paard om er een maatje bij te hebben! Toen wij ons eerste paard kregen leek hij ook eenzaam, dus hebben we er een ponyveulen bij gezet, dat ging super goed! Dus misschien is dat een idee? Een veulentje erbij? Anders heb je dadelijk 2 paarden die je moet rijden!

Succes ermee! ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:13

Je zegt dat je er perse geen shet bij wilt, maar wat is de rede daarvan? Want je hoeft er toch ook niet op te rijden, je kan de shet toch gewoon gebruiken als een gezelschapspony!

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:19

NonaWen schreef:
Ben ik nou de enige die zich hier echt dood aan ergert :P en haar bedenkingen hier zwáár bij heeft?

Nee hoor, maar stel nou dat het wel allemaal klopt.
Ik geef haar de voordeel van de twijfel.
;)

Heel goed van je dat je aan je vader hebt gevraagd of er een paardje bij mag,
daar zal Jelle een stuk gelukkiger van worden.
Probeer hem tot die tijd wel lekker veel bij andere paarden in de wei te houden,
het liefst dag en nacht.

Waarom geen Shetlander meer? Leuke pony's, joh.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:24

Ik kan me wel voorstellen dat je er geen shet bij wilt. Is toch lastiger met omheining en voeren. Wij zijn vorig jaar ook overgegaan op fjorden ipv shetten (al blijven er 2 tot hun dood hier lopen) en dat is echt een zegen.

@ TS: Fijn dat je vader het zo goed oppakt. Als hij niet zoveel geld aan een 2e fries uit wil geven en je wilt maar 1 paard waar je actief mee bezig kunt zijn, dan kun je ook nog overwegen om een oudje oid een goed plekje te bieden. Kost net iets minder en als gezelschap kun je er net zoveel plezier aan beleven.

Wel super dat de kritiek hier opgepakt wordt. Geet toch aan dat er wel aandacht aan het welzijn van het paard besteed wordt en dat is alleen maar een groot pluspunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:28

Reggue schreef:
Heb dit mijn vader laten lezen,en hij was het ermee eens dat ik geen shetje meer wilde,wilde hij namelijk ook niet meer.
Ik vroeg héél voorzichtig of er nog een Fries bij mocht,en hij zei dat hij erover zou denken...vanochtend zat hij op de sites van een stuk of vijf stoeterijen! Hoe is deze instelling,gaat dit wat verbeteren?

Sorry maar dat lijkt me toch wel erg sterk, ' zomaar' nog een fries erbij.
Je vader moet echt heel goed na gaan denken, waarom wil je geen shetlander meer? Heb je wel tijd om 2 friezen te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:30

NonaWen schreef:

Gefeliciteerd met je paard..

Nee hoor, echt niet. Het kan natuurlijk wel waar zijn, maar.. je kan een paard niet zomaar alleen zetten, klaar.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:14

Uhu .. dat wel :P
Maar ik vond dit ernstig hoor.. :')

Reggue schreef:
en er zij toch ook shows voor Friezen? Misschien ga ik daarheen en ziet hij z'n soortgenootjes ook eens ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:16

t word een beetje pennyverhaal