Een pony beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:45

dussssss

Pardon??? Je vraagt om hulp. Dan hoef je me niet zomaar af te snauwen??

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:39

Ik vind het geen goede manier om een pony te beleren,
het klinkt mij iets te klungelig /onhandig.
Wél goed dat je er hulp bij hebt,
maarre. Zes jaar rijervaring zegt niet zo veel.
Ik zelf heb tien jaar rij ervaring,
en ik zou mij er niet aan wagen een paard te beleren.
Dat laat ik liever aan de mensen over die er écht iets van weten.
;)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:02

Is het nou je vraag of je het goed doet.. of wat wil je met dit topic precies bereiken? Of leg je uit wat je aan het doen bent met je pony? ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:54

Ik bedoelde het trouwens ook helemaal niet beledigend, maar ik vraag me af wat je nou eigenlijk wilt bereiken met dit topic, wil je graag ons informeren hoe het met jullie gaat, of vraag je jezelf af of jullie het goed doen? heeft het misschien een andere reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:22

:)* Ik vraag me ook af wat de feitelijke bedoeling is, ik zag het eigenlijk als een soort "beleren voor dummies". ;)

Gewoon_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:29

Purky schreef:
En meteen over penny.nl.. Jullie kennen haar geeneens! :Z

Ja, dat vind ik ook hoor. Beetje overdreven om haar maar gelijk een penny te noemen. Lekker makkelijk. Zeg gewoon wat ze fout doet en leg haar duidelijk uit hoe ze het wel moet doen. Daar heeft ze meer aan dan een penny genoemd te worden.

Alleen topicstartster ik vind je verhaal een beetje vaag met ja dat deed me zus en ja dat was een typfout.
Ook wil je totaal niet luisteren naar mensen die je tips geven. Je bent nogal eigenwijs.
Ik zal je vertellen: je kunt beter luisteren naar de mensen die het BETER weten ook al is het irritant dat betweterige mensen zich ermee gaan bemoeien, je wil toch zeker niet je paard verpesten? En dat gebeurt nogal vaak als jonge meisjes eigenwijs doen en niks willen aannemen van anderen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:06

Jongens! kunnen we elkaar nou niet 1 keer gewoon in de waarde laten?
steeds weer dat penny gedoe!!

Ik weet niet hoe oud TS is.
Maar jonge meisjes of jongens, verwoorden zich gewoon op deze manier.
En of het nou waar is of niet.

Het hoeft echt niet meteen te betekenen dat dit een verzonnen verhaal is, en dat TS aandacht wil of zo.
Misschien is Hij/Zij gewoon heel trots dat ze haar pony gaat beleren, en wil hij/zij dat gewoon eventjes kwijt. in de hoop op leuke reacties! ( zoals wij allemaal hier op bokt )

en of het nou verstandig is of niet, dat is hun eigen keus.
en ja misschien krijgen we wel weer een verpeste pony erbij. maar iedereen doet toch wat hij zelf wil.

Sorry even van dit bericht.
Het valt me gewoon heel erg op dat iemand met een ietsje ongeloofwaardig verhaal gelijk weer tot penny wordt bestempeld.

Jongens we zijn allemaal jong geweest.
"nu praat ik even uit me zelf" toen ik een jaar of 10 was, kon ik me nog niet zo verwoorden als dat ik dat nu kan, toen ging dat ook op deze manier!
en kreeg ik idd ook heel veel van die berichten als PENNY en zo.
Uiteindelijk ga je geen topic`s meer openen. want je bent toch een penny. elkt topic wordt een rel topic
maar als je nog zo jong bent kan je nog niet denken als een volwassene.

Anoniem

Re: Een pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:09

en als je nog zo jong bent, moet je geen paarden willen beleren, Dhani ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:10

suleilitha schreef:

tenzij je wilt dat het fout gaat natuurlijk!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:12

suleilitha schreef:

Nee daar heb je gelijk in! maar wat doe je er tegen?? heb jij geen domme dingen gedaan in je leven?
Ik heb ook op jonge shetjes gereden die de 2 nog niet gepasseerd hadden.

dan ben je een jong meisje die de gevaren nog niet op de weg ziet liggen. en al zeker niet denkt in het belang van je pony. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:14

Ik heb wel domme dingen gedaan, wie niet, alleen hebben ze me wel van huis uit geleerd dat ik, toen ik er niet aan toe was, me niet met groene paarden en ponies moest bemoeien....

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:18

suleilitha schreef:
Ik heb wel domme dingen gedaan, wie niet, alleen hebben ze me wel van huis uit geleerd dat ik, toen ik er niet aan toe was, me niet met groene paarden en ponies moest bemoeien....

Ja maar lieverd! niet iedereen krijg dat mee! mijn ouders wisten nix van paarden. waren er zelfs bang voor dus ik kon mijn gang wel gaan!
alleen moet ik er wel bij zeggen dat mijn ouders me geen veulen of jonge pony zouden geven als ik er 1 zou krijgen dan! ( mooit gehad dus )

tamarmaxisam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 06:34

suleilitha schreef:
Eh... dussssss?
Met dit weer wordt elk paard druk als je bij ze in de stal komt, ze willen namelijk allemaal maar één ding, naar buiten!!!

nou hij is 1x eerder door onze buurman hoefbevangen geweest toen was het in de winter en toen was het ook net klaar en toen stond ze ook steeds op en te hinniken

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:43

tamarmaxisam schreef:
nou hij is 1x eerder door onze buurman hoefbevangen geweest toen was het in de winter en toen was het ook net klaar en toen stond ze ook steeds op en te hinniken

mag ik aan jou vragen wat hoefbevangen is??? Want ik weet het niet :o

tamarmaxisam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:40

LadyLynn schreef:
tamarmaxisam schreef:

mag ik aan jou vragen wat hoefbevangen is??? Want ik weet het niet :o

jahoor
Dat is als een paard teveel eet dan word hij dik en heeft hij last van zijn benen dan liggen ze meestal

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:05

ghighi...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:10

Bijna goed hur...

Het is als er te weinig bloed naar de hoeven gevoerd kan worden dan sterven er dus cellen af en krijg je oedeem (net als bij mensen waarbij iets afgeknelt wordt).
Hierdoor kan de hoefwand van het hoefbeen los raken en dit doet heel veel pijn bij een paard.
Verder kan een oorzaak zijn dat ze te veel vet eten vanuit gras. Maar dat komt dan door de suikers die in gras zitten en een stofje vrijmaken in het lichaam die de bloedbaan verstopt. Dit is niet omdat een pony dan te dik wordt..

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:19

tamarmaxisam schreef:
Daantje1981 schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat in je profiel geschreven staat dat maxi hoefbevangen is??
Is dat al over?

ja bijna maar dat gaan we eerst nog rustig opbouwen hoor voordat ik haar ga beleren maar nu is het onderhand al over en kan ze weer lopen dus nu zijnwe rustig aan het opbouwen

wat is het nou is ze nog hoefbevangen of is het het nu helemaal over??

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:22

Ik vraag het me ook een beetje af..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:24

Het was geloof ik twee weken geleden al over gegaan, want hij hinnikte als ze naar de stal kwamen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:25

mooi dat je paard zo braaf is!
maar beloon het paard dan ook gelijk met iets lekkers!
dan blijft het leuk voor zo'n paard! :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:35

Maar je kan toch niet aan een hinnikend paard merken of deze hoefbevangen is of niet?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:24

Axel_Valerie schreef:
Maar je kan toch niet aan een hinnikend paard merken of deze hoefbevangen is of niet?

Nee inderdaad, dus het slaat ook nergens op dat ze zegt dat ie niet meer hoefbevangen is omdat hij weer hinnikt.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:40

silfie35 schreef:
Axel_Valerie schreef:

Nee inderdaad, dus het slaat ook nergens op dat ze zegt dat ie niet meer hoefbevangen is omdat hij weer hinnikt.

Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik denk dat zij denkt dat als een paard hinnikt hij dus weer wil werken en happy is, dus dat hij dan niet hoefbevangen meer zou zijn.. ;)

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:48

Uuuuuhhhhmmm... Mijn verzorgpaard was ook hoefbevangen en die hinnikte altijd als ik kwam en dat is pas na een hele tijd over gegaan dus dat hinniken heeft er niks mee te maken.