Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Concorde schreef:Ik was ze niet vaak met shampoo (beestje loopt ook overdag buiten), maar als ik dat wel doe is 't meestal gewone goedkope babyshampoo of maar net wat ik nog in de badkamer heb staan en niet lekker vind voor mn eigen haar. Momenteel is dat Palmolive. Paard doet het er prima op.
!
)
.
ik doe het met baby-shampoo!
BenB schreef:Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van wassen met shampoo's. Ik vind dat afspoelen met alleen water ook voldoet.
Maar als het echt nodig zou zijn (voor een wedstrijd met een schimmel) op de donkere vlekken een beetje zilvershampoo wat je heeeel goed uitwast.
Mariekwyf schreef:Ik zou het zelf echt nooit doen!
In mensenshampoo zitten geurtjes waar sommige/vele paarden niet tegenkunnen.
En er zelfs een alergische reactie kan ontstaan.
Het kan altijd met neutrale mensen schampoo natuurlijk
maar ik zou er mee oppassen.
vooral bij de gevoeligere paarden.
Bij mijn leasepaard zou ik dat dus echt niet moeten doen die krijgt er gegarandeert jeuk van
Toen ik haar daar mee gewassen had (ik spoel altijd goed uit !) kreeg ze over haar hele lichaam grote bulten. Waarschijnlijk een allergische reactie. Je hebt inderdaad wel gelijk dat er veel paarden niet tegen mensen shampoo kunnen maar dit verschilt wel per paard natuurlijk 
Ik was dr altijd met de babyshampoo van de aldi en dr manen en staart met zilvershampoo overigens heb ik een fjord dus vandaar dat ze er geheel aan moet geloven. Doe het al jaren zo en ze heeft nog nooit ergens last van gehad