Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SportHorsess schreef:Evt. ga ik het nog doen onder begeleiding van iemand met vééél ervaring omdat ik ook geholpen heb op de manege.
SportHorsess schreef:C_arola schreef:Heeft de eigenaresse ervaring met het zadelmak maken en doorrijden van paarden? Zo nee, dan zou ik een professional inhuren om ervoor te zorgen dat het dier op een goede en verantwoorde manier ingereden en doorgereden word.
Ja de eigenaares heeft ervaring in het doorrijden van paarden.
Typfout ik ben 160

Diane65 schreef:En misschien ga je zelf wel ineens in de mond hangen omdat het paard ergens van schrikt en opzij springt en jij je op de een of andere manier probeert vast te houden. En dan zijn de rapen misschien wel gaar, of jij ligt er af of het paard heeft een trauma opgelopen van het rukken in zijn mond. Worden jullie er dan samen wel beter van?? Ik denk het echt niet. En drie jaar manegeles-ervaring is echt te weinig om een paardje in te gaan rijden.
Ik zou het echt overlaten aan professionals en daarna besluiten of je het paard eventueel wil kopen.
). Maargoed welsh pony van 3 jaar oud --> ik inrijden. Geloof me.. Ik zou het nooit doen, na een paar dagen bleek gewoon dat ik nog niet de ervaring had die ik dacht te hebben. Op een manege stap je naar binnen om een lesje te rijden maar je weet niet wat er allemaal bij komt kijken. Na 11 dagen moest ik haar verkopen, dat nog met een pony.. Dat wil jij toch niet met een paard nog wel meemaken?