Hoe deed jij dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:07

Mijn opa had altijd friezen en daar 'reden' wij wel eens op (eerder een rondje hobbelen ofzo :D) En we vonden dat zo leuk dat toen mijn zus en ik 7/9 jaar waren we 10 lessen op de manege mochten, mijn ouders dacht dat het daarna wel zou stoppen, maar niet dus :D En toen hebben we samen met mijn opa naar paarden gezocht (wel 4/5 jaar later hoor) en uiteindelijk 2 super beestjes gevonden! Maar één daarvan is al met pensioen(bijna 26 jaar) en daarvoor in de plek is een super leuke pony gekomen :D

Dus eigenlijk heb ik niet heel erg hoeven zeuren^^

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:08

Evelinelover schreef:
@Eva_Verboom
Omdat ze bang zijn dat het volgend jaar niet lukt met me huiswerk...

daar hebben heel veel ouders last van ja. eigenlijk ook wel logisch! probeer ze te laten inzien dat je het wel kan, nouja, tenminste als je het wel red. dan mag het misschien wel! :)

Evelinelover

Re: Hoe deed jij dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:23

Jaa volgens mij gaat het makkelijk lukken...(hoop ik ook natuurlijk)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:29

Ik had een heel overzicht gemaakt van alle kosten en hoe ik het zou doen als er eenmaal een eigen paard was. Toen mocht het opeens!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:44

het is mij ook nooit gelukt. Ik mocht zelfs niet eens op les. Was financieel te duur en ze hebben een grote antipathie tegen het ´paardenwereldje´ (vaak terecht denk ik). Alleen hoe kunnen ze daar nu wat van afweten als ze er nooit wat mee te maken hebben.
Deals als: als ik een paard krijg hoef ik nooooit meer wat voor mijn verjaardag hielpen ook niet.
Je moet denk ik de mazzel hebben dat je ouders heb die zelf wat met paarden hebben of voldoende geld.
Het inzichtelijk maken van de kosten kan denk ik ook helpen, volgens mij zijn er genoeg ouders die denken dat een paard veel meer kost dan dat het inwerkelijkheid doed. Mijn vader kwam nooit verder dan: mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar komen zij te sterven, dan valt er niks te erven. Nou so what, je kan je geld toch niet meenemen als je dood gaat, waarom zou je het achter laten voor een ander.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:46

nou,, uhm het begon bij een verzorg shet.. die heb ik dus verzorgd en die eigenaerssen wilde een grotere voor haar zelf en voor mij dus samen die pony gekocht; schat van een beest,, die vrouw wilde haar niet meer. hebben wij haar dus over gekocht , die pony overlijde jammer genoeg:(:( en toen hebben we weer een neiuwe gekocht eigenlijk heel slim :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:47

het is mij ook nooit gelukt! maar je leer zoveel van een leuk verzorgpaard en de manege :D ga eerst door met leren en nieuwschierig zijn en als je een baantje hebt kun je er zelf voor gaan werken! ik denk ook dat je het dan veel meer respecteert :D dan weet je wat het kost en wat het is :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:52

ow ik wil ook zo graag...

bij deze: ik ben jaloers!

ik denk niet dat ik het binnenkort voor elkaar krijg, mijn moeder houd niet van paarden en is allergisch en mijn vader haat paarden omdat mijn zusje een ongeluk heeft gehad...

ik blijf maar gewoon sparen

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:47

Wij hebben al een hele tijd paarden. Mijn moeder (pol@bokt) houd ook van paarden, dus hebben we al heel lang paarden. ;) Gelukkig..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:49

Ik heb eigenlijk nooit gezeurd om een eigen paard.
Wist toen ik jonger was ook wel dat mijn ouders het niet konden betalen.
Heb dan nu ook geen eigen paard, als het mogelijk is wil ik misschien over 2 jaar een eigen paard.
Maar wil dan alles voor elkaar hebben zoals de stalling en ik wil sowieso een lieve verzorger.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:53

Mijn ouders willen er het geld niet aan uitgeven omdat ze ook nog op vakantie willen en omdat mijn moeder niet wil dat ik in de winter in het donker door de polder moet fietsen omdat we maar 1 auto hebben.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:01

me verzorgpony kregen we gratis aangeboden.
dus die mocht ik hebben

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:02

Pff, ik mag er ook geen omdat het financieel hoog KAN oplopen, en voor veel problemen kan zorgen.
Mijn ouders denken echt dat een paard steeds ziek wordt (oke hangt per paard af) maar een paard hoeft echt niet vaak ziek te worden als hij zijn goede verzorging krijgt.
Maar zowiezo vinden ze ook dat het veel tijd kost, en ze denken dat ik minder goed me best op school zal doen.
Ik ben nu 15, over paar jaar als ik dan werk en het zelf financieel aan kan neem ik er een ;)
Ondertussen geniet ik van de manege lessen heb ook een tijd een verzorg haflinger gehad, maar helaas moest ik daarmee stoppen.

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:04

Jaa ik krijg haar ook aangeboden maar ik mag het niet HEEL misschien volgend jaar

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:06

roodje ik snap je ouders best.
ik ben 400 euro per maand kwijt voor mijn pony der stalling enzo
vorige winter is ze geopereert.
verder is ze nooit ziek hoor
met er is in 5 jaar 2 keer een da weze kijken.
maak een mooi kosten schema en overleg dat is met je ouders
deed ik ook zo zijn mijn ouders er over gaan denken.
en toen ik beauty als aanbod kreeg was het helemaal goed

ik moest wel goede cijfers halen hoor inruil voor haar

Adanka_Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:06

Ik reed op een manege maar die ging helaas weg.
Ze hadden een aantal pony niet meer nodig.
Ik had daar een lievelingspony en die moest ook weg.Ze vroegen aan mij of ik haar wilde hebben. Eerst mocht het niet van me ouders want ik had nog geen stalling. Uiteindelijk had ik een stalling gevonden. Ik ging naar de eigenaars toe en vertelde ze dat de pony bij mij terecht kon. Ze vertelden me dat de pony al weg was. Ik heb nachten lang liggen huilen want ze was echt mn aller aller liefste schat(L)
Uiteindelijk dacht me moeder er over na om een eigen pony te nemen want uiteindelijk hadden we al een stal gevonden !!
Toen zijn we op zoek gegaan en heb ik een hele lieve pony gekregen die ik nog steeds heb en ik heb nu ook nog een paard erbij :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:07

Niet zeuren :P, en afwachten

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:12

Jaa Volgend jaar want ze zijn bang dat het niet goed gaat met mijn huiswerk (ze zijn mijn ouders) Maarja en dan heel misschien mag het! hopen maar

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:14

Ik welke klas zit je?

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:14

Ik heb eigenlijk nog nooit gezeurd. Mijn vader's peetoom (buurman) heeft mijn vader staan overhalen, Want...
Hij had ooit een A pony gekocht voor zijn nichtjes (3 meisjes) die waren te groot geworden en de A pony werd doorverkocht
aan de buren, die was toen ook te groot geworden, en toen heeft mijn vaders peetoom, mijn vader overgehaald, dat het zo'n
lieve pony was, en dat hij in de buurt moest blijven, en dat ik mooi oud genoeg was, (ik was 5 jaar). Mijn vader's peetoom reed zelf ook paard, hij had een stuk of 10 paarden. En hij wou graag dat iedereen in de buurt ging paardrijden. }> En toen kreeg ik dus de pony. Als jullie het nog snappen. ;) En die kleine A pony heb ik nog steeds.

En natuurlijk kun je niet je hele leven op een A pony rijden, dus kreeg ik toen ik 10 jaar was een C pony. Mijn vader had het zelf ook in de gaten, dat ik niet op een A pony kon blijven rijden. Mijn vader wou zelf liever een fries kopen (kon hij ook voor de koets), maar toen heeft dus de oude eigenaar van die A pony (waar wij hem van hebben gekocht) overgehaald, dat je met een fries niet op de ponyclub kon. En als ik dan ooit op de ponyclub ging, kon dat dus niet. }> Dus zo kwam die C pony. ;)

En natuurlijk was het een irritant pony'tje. Dus ik ging een beetje rond hobbelen., kwam mijn vader op een dag mee aan, dat ik ook wel een priveles mocht :D . Dus zo gezegt zo gedaan, ik ging naar priveles. Super spannend en gezellig. En 1 jaar priveles te hebben gehad, heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat de ponyclub erg gezellig enzo was. Dus toen naar de ponyclub, En toen heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat ik goed reed en dat ik gewoon concours moest gaan starten. }> Toen moest ik dus wel zeuren. Haha, maar mijn vader luistert snel naar andere mensen, dus zo gezegt zo gedaan. Ik mocht concours rijden. }>

En toen had ik mijn eerste concours gereden, kwam het bericht, dat ik ook al weer te klein werd voor die C pony. |( Dus weer op zoek naar een andere pony. Instucteur, vriendin instucteur, mijn moeder en ik mee om een dagje pony's te gaan kijken. :9 Mijn instucteur had 4 pony's opgezocht wat haar wel wat leek en zo gingen we een dagje gezellig pony's kijken. Met niet het plan om een paard te kopen, want dan konden we altijd nog een dagje kijken naar pony's als er niets tussen zat. ;) Dit waren de 4 pony's.
1. E pony-Trok heel erg in je hand en hij hing, ik vond hem niet fijn.
2. D pony- 2 jaar niet meer goed gereden, (1x in de maand) had M1 gelopen, maar was niet vooruit te branden. Je had sporen en zweep en nog kwamen we niet vooruit.
3. E pony- een super goed, braaf paard, wat netjes naar je luisterde, trok niet, was niet sloom ( dit paard heb ik nu)
4. E pony- pony steigerde en bokte als je been gaf. En dat wou ik dus niet hebben. }>

En zo kwamen we dus aan onze laatste pony, wie ik nog steeds heb. ;)

sorry voor het lange verhaal. :+ Hopelijk snappen jullie het een beetje. Het is wel snel en kort uitgelegt, want in het echt ging het veeeeel moeilijker. ;)

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:15

Hoelang hebben jullie er eigelijk over moeten doen tot jullie een pony kregen?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:16

Het probleem is dat ik van mijn vader wel een paard mag over een paar jaar, maar mijn moeder is daa flink op tegen.
Gewoon afwachten :j

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:16

In groep 8 en dus volgend jaar middelbare en daarom zijn ze bang voor het huiswerk

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:16

Gewoon gevraagd.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:17

bokken123 schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit gezeurd. Mijn vader's peetoom (buurman) heeft mijn vader staan overhalen, Want...
Hij had ooit een A pony gekocht voor zijn nichtjes (3 meisjes) die waren te groot geworden en de A pony werd doorverkocht
aan de buren, die was toen ook te groot geworden, en toen heeft mijn vaders peetoom, mijn vader overgehaald, dat het zo'n
lieve pony was, en dat hij in de buurt moest blijven, en dat ik mooi oud genoeg was, (ik was 5 jaar). Mijn vader's peetoom reed zelf ook paard, hij had een stuk of 10 paarden. En hij wou graag dat iedereen in de buurt ging paardrijden. }> En toen kreeg ik dus de pony. Als jullie het nog snappen. ;) En die kleine A pony heb ik nog steeds.

En natuurlijk kun je niet je hele leven op een A pony rijden, dus kreeg ik toen ik 10 jaar was een C pony. Mijn vader had het zelf ook in de gaten, dat ik niet op een A pony kon blijven rijden. Mijn vader wou zelf liever een fries kopen (kon hij ook voor de koets), maar toen heeft dus de oude eigenaar van die A pony (waar wij hem van hebben gekocht) overgehaald, dat je met een fries niet op de ponyclub kon. En als ik dan ooit op de ponyclub ging, kon dat dus niet. }> Dus zo kwam die C pony. ;)

En natuurlijk was het een irritant pony'tje. Dus ik ging een beetje rond hobbelen., kwam mijn vader op een dag mee aan, dat ik ook wel een priveles mocht :D . Dus zo gezegt zo gedaan, ik ging naar priveles. Super spannend en gezellig. En 1 jaar priveles te hebben gehad, heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat de ponyclub erg gezellig enzo was. Dus toen naar de ponyclub, En toen heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat ik goed reed en dat ik gewoon concours moest gaan starten. }> Toen moest ik dus wel zeuren. Haha, maar mijn vader luistert snel naar andere mensen, dus zo gezegt zo gedaan. Ik mocht concours rijden. }>

En toen had ik mijn eerste concours gereden, kwam het bericht, dat ik ook al weer te klein werd voor die C pony. |( Dus weer op zoek naar een andere pony. Instucteur, vriendin instucteur, mijn moeder en ik mee om een dagje pony's te gaan kijken. :9 Mijn instucteur had 4 pony's opgezocht wat haar wel wat leek en zo gingen we een dagje gezellig pony's kijken. Met niet het plan om een paard te kopen, want dan konden we altijd nog een dagje kijken naar pony's als er niets tussen zat. ;) Dit waren de 4 pony's.
1. E pony-Trok heel erg in je hand en hij hing, ik vond hem niet fijn.
2. D pony- 2 jaar niet meer goed gereden, (1x in de maand) had M1 gelopen, maar was niet vooruit te branden. Je had sporen en zweep en nog kwamen we niet vooruit.
3. E pony- een super goed, braaf paard, wat netjes naar je luisterde, trok niet, was niet sloom ( dit paard heb ik nu)
4. E pony- pony steigerde en bokte als je been gaf. En dat wou ik dus niet hebben. }>

En zo kwamen we dus aan onze laatste pony, wie ik nog steeds heb. ;)

sorry voor het lange verhaal. :+ Hopelijk snappen jullie het een beetje. Het is wel snel en kort uitgelegt, want in het echt ging het veeeeel moeilijker. ;)

Zo Zo jij hebt een vader die dus echt makkelijk over te halen is ! xD