een jonge pony die met zijn BIJNA 3 jaar al 3 uur rijd!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 18:58

Ragdollcat schreef:
Tja, geld he, ze willen hoe dan ook eraan verdienen.

En die vrouw die wilde hoe dan ook er gelijk veel plezier van hebben en gunde haar paard niet om rustig aan sterker te worden en uit te harden enzo, en het erge is die merrie deed alles heel erg graag en sprong heel hoog en met veel plezier en alles, echt een doooooodgoeie paard van karakter en mooi dat ze was, en maar doorrijden om het helemaal kapot te krijgen zodat er geen vage klachten meer bestaan maar echte keiharde klachten en problemen om het maar afgekeurd te krijgen en binnen 2 weken stond dat nieuwe paard al en al hup gelijk in de springles, bah echt ik haat die vrouw, een erge vervelende harde verwende kreng.

En dat paard was zo jong en dan al zoooo braaf zelfs in het verkeer, echt zo'n paard had ik best graag willen hebben, graag alles voor jou willen doen om je te plezieren en dan superverkeersmak ook, en een schoonheid ook nog, heb er nog foto van haar liggen met mijn allereerste paard neus aan neus.

Ja dat denk ik ;)
Maar opzicht gezien moet die vrouw toch ook wel gaan nadenken?
Haar kost het alleen maar geld!
Als zij zó gek is om dat paard door te blijven rijden en te blijven verkloten...
Kan ze elke maand, misschien wel om de week, haar beurs opentrekken!

Maar heb natuurlijk veeeeeeeeeeelmeeer medelijden met het paard!!!
Dat lijkt me logisch,
Die vrouw komt er ooit nog wel eens achter dat rijden niet altijd het belangrijkste is,
Want met een niet gezond paard valt er niets te rijden, toch? ;)

sammy_joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:59

Achossiie
Naja veel suc6 der mee met het praten met die baas hopen dat het je lukt!!!;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:27

Arm paardje..
Ik vind drie jaar al redelijk jong om een paard in te rijden.
Maar dat ze gaan springen en zo lang gaan rijden vind ik gewoon zielig.
Ik heb altijd geleerd dat je pas echt mag gaan springen als een paard 5 jaar oud is.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:43

Lieszje schreef:
Arm paardje..
Ik vind drie jaar al redelijk jong om een paard in te rijden.
Maar dat ze gaan springen en zo lang gaan rijden vind ik gewoon zielig.
Ik heb altijd geleerd dat je pas echt mag gaan springen als een paard 5 jaar oud is.

Tja,
Daar zie je niet voor niets wel eens vaker jonge pony's bij onderlinge wedstrijden rijden.
Sommige denken ook des te jonger ze het aangeleerd krijgen hoe beter ze het gaan doen.
Ik zou zelf ook pas rond 4 / 5 jaar gaan springen :o
Zoieso wil ik mijn paardje eerst eens goede technieken aanleren zoals galopswissels en een beetje wijken, zodat ik hem eerst goed vooruit gereden krijg en dat springen komt later wel!
Zodat ik hem maar als eerst een beetje ontspannen krijg gelopen ;)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:56

Inderdaad is het om met een paard dat nog niet volgroeid is met 2,5 jaar niet verstandig om zo lang en intensief te rijden. Maar mag ik vragen hoe oud jij bent? Want heb je al met de eigenaar gepraat? En hoe is het dan afgelopen?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:54

senoritakimm schreef:
Inderdaad is het om met een paard dat nog niet volgroeid is met 2,5 jaar niet verstandig om zo lang en intensief te rijden. Maar mag ik vragen hoe oud jij bent? Want heb je al met de eigenaar gepraat? En hoe is het dan afgelopen?

Ik ben bijna 15 jaar,
En met de leeftijd heeft het niks te maken he, ;)
Zoals ik al zei de officieele eigenaar ken ik niet...
Ik heb wel met de baas van de manege gepraat die de verzorging van de pony's op zich heeft genomen.
Hij vond het ook teveel en lopen nu ook minder als tevoren,

Maarja dat heb je altijd als pony's lief zijn!

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:03

mensen,
ik wil even een mededeling oproepen:

Gister is het niet zo goed gegaan ;(
Zoals jullie weten spring ik hem 1x per week in de springles (één van die pony's)
Hij had vantevoren al 2uur dressuurles gelopen en daarna moest ik springen,
Ik MOEST springen van de lesgever en heb dus ook niet mee losgereden alleen een paar sprongen gemaakt,
Hij was zo moe dat hij gewoon door een hele hindernis viel en ben toen ook ECHT gestopt.
Een van die andere jonge pony's reed ook mee voor zijn 1ste uur en zou daarna nog 1 uurtje in de dressuurles lopen.
Mijn lesgever wou hem inplannen voor de springles erna maar zei de andere lesgever van de dressuurlessen dat zij hem nodig had.
En toen kwam het!

De pony waar ik op sprong wat hélémaaaaal kapot was, moest zijn 4DE UUR RIJDEN!
10 tot 11 dressuurles
11 tot 12 dressuurles
12 tot 1 springles (waar ik in meereed)
1 tot 2 springles

Ik dus HUILEND van het paard gestapt en in de hoek gaan staan,
Ik moest dus naar me lesgever komen en wat deed hij?

Hij pakte me VOLOP bij de arm en kneep er heel hard in en zei:
Als hij nu niet ophoud met janken voor mijn andere rijders wat straks hierna meerijden dan zorg ik dat jij er nooit meer opkomt, of je gaat door met rijden of je gaat naar de andere kant van de bak.

Ik dus opgestapt en alleen maar gestapt met hem.
Ik rij dus paarden voor hem in wat ik in het begin (wat heeeeeel stom van me was) gratis en voor niets deed.
Maar wat ik vanaf nu ook niet meer deed he ;)
Ik wou er geld voor hebben en nu dus dit.
Ik denk nu dus echt flikker ook maar op met die paarden van je.
Ik naar de baas weer gegaan en dit en dat was er gebeurd.
En weet je wat hij zei?
Ja moet hij weten hoevaak hij die pony laat lopen het is wel wat veel maar is zijn verantwoordelijkheid.

Ik denk echt,
Waarom zou ik nog paarden zadelmak voor de lessen gaan maken terwijl ik er toch alleen een rot gevoel mee krijg?
Paarden gaan inrijden voor 4 uur in de lessen te laten lopen?
Nooooo way!

Doe het dus ook niet meer behalve voor een hele aardige man van Belgie waarvan de paarden niet de lessen in gaan.

De dressuur lesgever heeft gezegt dat ze hem maar zaterdags uit de dressuurles haalt zodat hij niet zoveel meer kan lopen.

Ik vind het zoooo dom, hij geeft nog geen ene respect voor mij dat ik dat allemaal doe.
Dank voor stank !

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:25

Zo denk ik er ook over alleen helaas heb ik de knoop doorgehakt om mijn toekomstige topper te verkopen of om te ruilen voor een merrie vanaf 1.60, ivm mijn toppertje helaas te klein zal blijven voor me.

En de mijne is net in mei 3 jaar geworden en heb hem nog lekker mee het land op laten gaan om nog lekker te volgroeien. Is van mei 2006.

Anoniem schreef:
idd met 3 beginnen met longeeren met 3,5 zadelmak maken en licht aan rijden en met 4 pas door rijden. zijn naar mijn idee mooie leeftijden :) wat er mis kan gaan ? nouja ong. alles wtb de groei van zijn lichaam en geestelijk is per paard heel verschillend

Cequinta

Re: een jonge pony die met zijn BIJNA 3 jaar al 3 uur rijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:32

willen jullie alsjeblieft ook even reageren wat ik heb getypt :D
want vind dit eigenlijk wel belangrijk

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:32

@TS Waar is dat ?? Want idd ik vind dat je volkomen gelijk hebt en als ik eerlijk mag zijn gaan die pony´s er binnenkort er helemaal aan en zijn ze zo goed als aan gort gereden. Het enige wat jij nog kunt doen en echt dat zou ik als ik jou was ook echt doen en dan niet voor hem maar in het belang van de pony´s leg jou verhaal A.U.B. voor bij de dierenbescherming...Want dit hoe hij er zo mee omgaat kan en mag gewoon weg niet dat valt zeer duidelijk onder mishandeling en aftakeling.

Meiss zet je knop om en doe het in belang van de pony´s en bel desnoods vandaag nog naar de dierenbescherming en vertel jou verhaal zoals jij hem hier net ook omschreven hebt, A.U.B echt doen hoor!!

Succes ;)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:47

__Possie__ schreef:
@TS Waar is dat ?? Want idd ik vind dat je volkomen gelijk hebt en als ik eerlijk mag zijn gaan die pony´s er binnenkort er helemaal aan en zijn ze zo goed als aan gort gereden. Het enige wat jij nog kunt doen en echt dat zou ik als ik jou was ook echt doen en dan niet voor hem maar in het belang van de pony´s leg jou verhaal A.U.B. voor bij de dierenbescherming...Want dit hoe hij er zo mee omgaat kan en mag gewoon weg niet dat valt zeer duidelijk onder mishandeling en aftakeling.

Meiss zet je knop om en doe het in belang van de pony´s en bel desnoods vandaag nog naar de dierenbescherming en vertel jou verhaal zoals jij hem hier net ook omschreven hebt, A.U.B echt doen hoor!!

Succes ;)

Jaa ik vind het ook hartstikke DOM van hun!
Zoieso,
Als ik nu naar de politie ga kan hij worden aangehouden wegens mishandeling, want hij hoort van me af te blijven!
Maar als ik naar de dierenbescherming ga, hoef ik daar niet meer te komen terwijl ik daar voor iemand anders nog paarden rijd, het is dan weer tegenover wat ik allemaal doe niet eerlijk want dan laat ik mijn kans weghalen.
Heb het zoieso al tegen de baas gezegt en een meneer van die daar heel vaak komt, en hij vind het ook niét meer normaal!
Hij zelf zou ook gaan praten met de baas dus hopen op meer info ;)