Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
verootjoo schreef:xPINOLOVERx schreef:IK vind het zielig, omdat ik het zelf niet leuk zou vinden om een scherp ding in mijn maag zou hebben, evenals geschop. Dat is mijn mening & ik doe het liever niet omdat mijn paard zonder geschop & sporen vooruit en zijwaarts is te krijgen, en ik ben niet zo'n fan van al die hulpmiddelen, ik vind het niet nodig. Meningen verschillen;) .
Die dingen komen bij lange na niet in zn maag hoor![]()
Hoogstens een beetje in zn buikspieren.
maar goed, ik rij zonder sporen. Rij voornamelijk recreatief en vind sporen gewoon onzin zolang je nog niet ergens in het M rijdt ofzo

Aurelia schreef:Ik vind t geen probleem, mits je er goed mee omgaat.
Als je er niet mee kunt rijden en alsmaar je pony in de buik prikt moet je het niet doen.
Cinnepin schreef:Aurelia schreef:Ik vind t geen probleem, mits je er goed mee omgaat.
Als je er niet mee kunt rijden en alsmaar je pony in de buik prikt moet je het niet doen.
Ja maar als je mensen er op aan spreekt dat ze ermee in de buik prikken wordt t 9 van de 10 keer weggewuifd, want dan is t niet waar! Ken meerdere van dat soort mensen, die je foto's of in t echt, altijd die tenen naar buiten gedraaid, je ziet dat ze t paard onnodig raken met die rotdingen, en dan nogz eggen dat t niet waar is

suleilitha schreef:Tja, ik rij liever met sporen om daar eenmalig een impulsje mee te moeten geven dan maar te moeten pompen en pompen bij sommige paarden met de kuiten, waarmee je ze nog dover voor het been maakt.
Maar ik denk dat ik nu ook onder de categorie eigenwijze kinders val?
Het is trouwens een misvatting dat mensen in de B niet met sporen zouden kunnen omgaan, een ruiter in de B kan best M zijn met andere paarden en tja, een jong paard start je niet in het M...
Ik ken genoeg ruiters die in de B correct met sporen rijden. Niks mis mee.

suleilitha schreef:Tja, ik rij liever met sporen om daar eenmalig een impulsje mee te moeten geven dan maar te moeten pompen en pompen bij sommige paarden met de kuiten, waarmee je ze nog dover voor het been maakt.
Maar ik denk dat ik nu ook onder de categorie eigenwijze kinders val?
Het is trouwens een misvatting dat mensen in de B niet met sporen zouden kunnen omgaan, een ruiter in de B kan best M zijn met andere paarden en tja, een jong paard start je niet in het M...
Ik ken genoeg ruiters die in de B correct met sporen rijden. Niks mis mee.