Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daisyxx schreef:Heej allemaal!
leuke reacties, en boze.
Ik ga er ook niet op rijden, heb ik besloten.
Maar ik zet dr wel voor de kar!
Alleeen, heeft iemand een site waarop ik kan zien hoe dat ongeveer moet.
Want heb het nog nooit gedaan, en wil me er graag in verdiepen:)!
Doeidoei.
Mennen is iets heel anders dan rijden, je zit verder van het paard af, je kunt geen been/zit hulpen geven en je hebt alleen de leidsels, zweep en stem als hulpen. 
Daisyxx schreef:Heej allemaal!
leuke reacties, en boze.
Ik ga er ook niet op rijden, heb ik besloten.
Maar ik zet dr wel voor de kar!
Alleeen, heeft iemand een site waarop ik kan zien hoe dat ongeveer moet.
Want heb het nog nooit gedaan, en wil me er graag in verdiepen:)!
Doeidoei.
!
en dat zeg ik alleen om ongelukken te voorkomen. resident schreef:Ten eerste is Daisy te jong en vrij klein. Bovenop jouw gewicht komt ook nog het gewicht van het zadel.
Lijkt mij niet erg verstandig om dit te doen.
En ik zag dat de eigenaar de pony voor de kar wilt zetten, dan help daar gewoon lekker bij! Dat kan ook nog eens 10x leuker zijn dan zo'n klein dier te gaan kwellen! femmetjee schreef:ik ben 1.68 en weeg 49 kilo, en ik rij ook wel eens op de shet van een vriend van mij !
en hij heeft echt geen problemen met een bosrit

xJakoline schreef:femmetjee schreef:ik ben 1.68 en weeg 49 kilo, en ik rij ook wel eens op de shet van een vriend van mij !
en hij heeft echt geen problemen met een bosrit
dan wil ik wel eens weten hoe groot die shet is. ;O
Je benen zullen er iig wel onderuit komen. En hoe weet je dat hy er geen problemen mee heeft? Een paard is een vluchtdier, dus die laat niet snel zien dat hij pijn heeft.
Ik vind dit echt té erg. Ieder paard mag een maximaal 15 % van zn gewicht dragen , als hy te dik is moet je die kilo's er nog aftrekken.
Dus stel het is een grote shet, dan istie rond de 300 kilo..
300 : 100 x 15 = 45 kilo.
Dus dan ben je echt veel te zwaar!
niet banketstaaf bedoeld hoor.

xJakoline schreef:nee er stond 20 % maar het is echt 15