Vervolg; ZIELIG!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

claudia_lady

Re: Vervolg; ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:12

In het vorige topic maakte iedereen een gedoe ervan , en ik moet zeggen ikvond en vind het nog steeds erg penny ....Maar als het echt waar is wat dat meisje zegt dan moet ze er iets aan doen . Bel de dierenbescherming ofzo maar ik zou niet zelf voor de kosten opdraaien ... heeft die man het mooi makkelijk.
Zou je een x foto's kunnen laten zien ?? Dan kan iedereen het op z'n eigen manier beoordelen .

Ik snap hoe bezorgt je bent , maar ik snap ook dat de bokkers dit niet echt vertrouwen . Ik heb vaak genoeg de dierenbescherming bij de deur gehad of briefjes bij de paarden gevonden , geschreven door kinderen. De dierenbescherming vertelde me dan dat mensen hadden gebeld omdat onze zielige paardjes nog buiten stonden in de winter .Dat was idd waar , onze 24 jarige fjordxhaflinger en onze 2 jarige shire xfries stonden nog mooi buiten .Nadat ze dat hadden gezien was het uiteraard goed .....

2 dagen later zien we die meisjes rijden op onze shirexfries ...Ze hebben dus meer verpest dan dat ze goed hebben gedaan ....

Wat ik hier mee wilzeggen is : ga naar de dierenbescherming ,laat die mensen een oordeel trekken en steek niet zelf geld in de zaak...

Dit is NIET aanvallend bedoelt !

Groetjes en suc6 verder

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:53

Hoe staat het er nu mee? Heb je nog nieuws?
Ik vind het, nogmaals, super dat je je op deze manier inzet!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:07

claudia: Nouja best als jij het penny vind, is het niet maargoed........

Ninx: Nog hetzelfde, ik kan ze nu allemaal aaien maar moet achter het hek blijven, anders worden ze wild. Ze eten allemaal het hooi.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:17

Kimie Wat ben je toch lief ! :D ;) :(:)

xx Rean (K)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:39

kijk jij gaat dus alleen in op dat penny gedoe ... je voelt je nog al erg aangevlogen . Ik heb niet eens gezegt dat ik je niet geloof , maar ja ik vind het penny ...

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:51

Uhm ik ga ook op de rest in hoor?
Ja, als iemand mij penny noemt, of het penny vind zonder die pony's ooit gezien heeft, ga ik erop in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:58

Ben benieuwd naar foto's maar weet niet of je die wel mag plaatsen?

Ik vind het heel erg lief van je ouders dat ze het goed vinden dat je wormenkuren betaalt, ikzelf zou dat niet toestaan.
Het lijkt me beter eerst te proberen dit via de DB te regelen, mochten zij er echt niets aan willen doen (ze hebben nu eten, water en staan niet compleet in de blub? Dan zullen ze vast en zeker helaas niets doen :( ) dan kun je altijd zelf nog iets proberen. Misschien kun je anders een soort 'club' opstarten met een aantal meiden uit de buurt? Dat je vraagt of jullie ze mogen verzorgen? Dan kun je die verantwoordelijkheid en wellicht de kosten wat delen?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:13

Ik plaats geen foto's, wil de eigenaar ook niet :)

Ik heb er idd wel geluk mee dat mijn ouders het goed vinden, maar ze zijn zelf ook paardenmensen. De DB is trouwens geweest, en ze houden het in de gaten en ze zeiden dat ik niks meer moest gaan betalen.
Een club, nee :) Ik hou het liever klein, en niet bekend maken.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:31

Beste ts,

Hierbij zou ik je toch wel even op het volgende willen wijzen.

Jij kan best die beesten gaan ontwormen maar dat gaat nie heel veel nut hebben. Als ze op hetzelfde landje blijven staan is het hetzelfde als water in koffiekopjes naar de zee dragen! En als jouw ouders "paardenmensen zijn zouden die dat zeker moeten weten. Geef je geld toch niet uit aan zoiets onzinnigs! Dan blijf je bezig!!

Citaat:
Een besmetting komt tot stand door opname van infectieuze eieren vanuit de weide of box. Deze eieren kunnen jaren in leven blijven, wat dus inhoudt dat een plek waar paarden hebben gelopen die de eieren uitscheiden heel lang besmettelijk blijft.

Bovenstaand stukje komt uit de Bokt Wiki. Het houdt dus kort gezegd in dat het geen bal zin heb om die beesje te ontwormen als ze op het zelfde stukkie blijven staan :o

Zeg dit echt niet om je te plagen maar vind het wel een beetje adrem en ondoordacht.

Succes ermee

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:06

Alsof het mijn eigen woorden zouden zijn! Ik sluit me volledig aan bij WP!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:14

Ik heb in het vorige topic ook gereageerd, niet heel heftig als ik het zelf mag zeggen, maar wel mijn mening over wat ik dacht.
Toch dan mijn excuses..!!
Ik blijf er wel bij dat ik het wel een aparte manier van praten vond, vanuit die ts.. Maar dat is mijn mening..

Wel goed van deze ts dat ze meegegaan is.. Succes met alles verder, denk niet dat het makkelijk zal worden als je alles tiptop in orde wil hebben, gezien deze omstandigheden..

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:06

HEhe dat is wat ik wilde zeggen .....
Bedankt Whitepanther