Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:18

Ik rijd nu meer dan 1 jaar... Tong uitsteken
Ben 4 keer ofzo gevallen,
een keer met springen, toen nam ze zo'n reuzen sprong Huilen van het lachen
En keertje sprong ze opzij terwijl we aan het uitstappen waren, pony schrok van een vogel Tong uitsteken
Nog een keer was omdat paardlief hele tijd haar hoofd omlaag deed... Tong uitsteken

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:22

ik rijd iets meer dan 2.5 jaar denk ik, weet het niet zeker meer, en k ben ongeveer 10 keer gevallen.. heb je met jonge paarden hea Tong uitsteken maar 4 keer daarvan was gewoon omdat je dan een beetje raar aaan het doen was, zoals met een shet door de wei crossen en dat de shet naar rechts gaat, en jij rechtdoor.. Clown

echt iets ergs heb ik niet gehad, alleen 1 keer mn pols zwaargekneusd en mn stuitje gekneusd, dat paard was nog niet zo heel lang hier die was verwaarloosd enzo daarom meegenomen, echt een super lief beestje was dat, die deed echt niks.. toen ging ik galoperen en toen ging ie ineens bokkken.. en toen de 5e keer met aangaloperen dat ie ging bokken viel ik eraf.. toen zijn we naar de kliniek geweest en bleek die kissing spines en artrose in zn bekken te hebben.. arm paardje, draven en stappen enzo deed ie gewoon nog voor ons! Ach gut (nu geniet hij van zijn oude daagjes op een heel groot stuk land Lovers )

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:27

ik rij nu 14 jaar
ontelbaar ik gevallen.
2x hessenschuding.
1x paard op mijn scheenbeen gesprongen
paar keer met paard en al gevallen
en gebrokken tenen Bloos ,
ooo wat ben ik een brokke piloot zeg Schijnheilig

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:30

Ik rij nu zo'n 11 jaar. Het is nog op twee handen te tellen geloof ik, 1ste keer was op en buitenrit, ik zat toen net een half jaar op les ofzo en toen sneed die pony de bocht af en kreeg ik een tak tegen mijn cap en viel eraf.
In totaal ben ik er 7 keer afgevallen, waarvan 2 keer achterover geklapt met paard en al Verdrietig , heb ontelbare boks uitgezeten, ik heb 2 keer voor het zadel op de nek gehangen en een keer voor de borst van het paard onder aan z'n nek, hoe ik dat heb gedaan?? Bloos

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:32

8 keer op bijna 9jaar tijd dat ik rijd. Allemaal in de eerste twee jaartjes. Hout vast houden maar ik wil het graag zo houden Lachen

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:34

ik rij nu ong. 5 jaar.
En ben nog niet zo heel vaak gevallen.
Vanmiddag nog.. voor het eerst van mijn nieuwe poown die ik sinds april heb. Beestje is nog erg jong, en ja wat wil je dan met dit weer, koud windje enzo. Vork
Angel dacht ddus daarom ook rennen! En nee, het was niet alleen rennen daarbij kwamen nog een paar bokjes en sprongetjes. En toen vloog ik eraf, en ik had nog geluk want het scheelde een haartje anders had ik op het hek gezeten.. Nagelbijten / Gniffelen
Heb nergens last van Afgod

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:36

even nadenken ik rij nu zo een 30 jaar............. en hoevaak ik gevallen ben?????????? zou het niet meer weten, is niet te tellen Haha!

Anniieek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:39

Ik rij nu bijna 4 jaar, en ben er nog maar 2x afgevallen. De eerste keer kwam er een hele enge man aan die het paard liet schrikken en lag er ook zo naast (had nou niet verwacht dat die man zou bijten ofzo) Tong uitsteken En de tweede keer was in het bos, daarna niet meer gelukkig Lachen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:48

Rij nu een 17 jaar en denk dat ik op n 60 keer zand en water happen zit Vingers aflikken had vroeger een hele coole wehls C witte merrie van 5 jaar oud en die heeft me in een jaar tijd wel 40 keer laten vliegen maar daar heb ik wel van leren zitten heb de laatste 5 jaar niet meer gevlogen wil ik graag zou houden. nooit iets ernstigs mee gemaakt met vliegen wel op andere manieren
1 keer met paard en al achterover gegaan was 4 weken bed rust vanwege m´n rug en de rest gebeurt altijd als ik er naast sta.
klap op m´n scheenbeen 9 jaar geleden nog steeds en bult maar doet geen pijn.
In de trailer een 2,5 jarige hengst die flipte en m´n sleutelbeen en arm gekneusd (hij wilde me n handje geven denk ik)
Paard vast houden bij de smid schud n keer met z´n hoofd en breek m´n ringvinger staat nog steeds scheef.
Opstappen paard blijft braaf staan maar wel n duim uit de kom.
Ardenner van ong 900kg op n deel van m´n voet gaan staan mogen ze nu zovaak op staan als ze willen voel ik niet Tong uitsteken wordt als ik koude voeten heb ook helemaal blauw gevlokt heel vreemd gezicht.
2 hengstveulens aan de hand buiten zetten de 1ne wou polonaise dansen en zat achter in m´n nek heb lekker op de grond liggen slapen.
En genoeg blaren van paarden die er vandoor vliegen en brandend touw in je handen hebben.

Genoeg maar niets dramatische wou ik wel graag zo houden!!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:53

Ik rijd nu 7 jaar..
Ben 5x gevallen ondertussen Lachen

1e keer zat ik op een redelijk jonge pony die achteruit gaan nog niet kende, mijn instructeur gaf haar een heel harde trap waardoor ze steigerde en samen met mij achterover viel Boos! behalve twee weken rugpijn, eventjes zwart voor mn ogen, ben ik er met de schrik vanaf gekomen..

2e keer ben ik samen met mijn pony onderuit gegaan, korte bocht op nat gras... Toen had ik wel last van mijn been, waar m'n pony met er volle gewicht op was gevallen..

3e keer samen met mijn pony de sloot in gedonderd. Ze was lekker hevig en draaide een beetje te vroeg af in ons crosspaadje.. Enkel mijn gsm heeft het niet overleefd Bloos

4e keer Huilen van het lachen ik zat op mn pony, en wou laten zien dat ik iets vanop de grond op kon rapen, zonder dat ik eraf kwam.. Damn, mislukt Huilen van het lachen

5e keer heel belachelijk Haha! met het opstappen, ik had mijn rechterteugel iets strakker gepakt en toen ik wou opstappen, begon mijn pony rondjes naar rechts te draaien, ik kon me niet goed afzetten en hong eerst nog wat te bengelen, maar toen achterover gevalle Huilen van het lachen in het gras ^^

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:27

Ik rij van mijn 4de en ben nu 17 dus ongeveer zo'n 13 jaar. Ik ben in totaal 5x gevallen.

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:34

Ik rijd nu ongeveer 5 jaar en ben nog nooit gevallen *afkloppen*. Mijn tijd komt nog wel denk ik Tong uitsteken. Als een paard bokt of er vandoor schiet is het me altijd gelukt te blijven zitten, of van zn nek weer in het zadel terug te krabbelen Haha!

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:52

Nou over bokken gesproken....!!!
vandaag,, had ik les, in een groep..
en we moesten in galop, dus ik denk leuk. Clown
Er ik spoor aan in de hoek, en op de lange zijde, dat gaat die knol als een wild beest bokken!!
Dus ik schiet naar voor, blijf zo hangen aan haar nek.
Nog een paar bokken, en ik lag eraf.
Ik hing aan haar rechterkant, maar ik viel aan haar linkerkant.
Lekker zandhappen!!
Me mond, oren, neus en ogen zaten vol met zand.
Mensen renden naar me toe, klopen het zand eraf, en deden me cap af.
Ik stond rustig op, pijn in me hoofd, en in me linkrerbeen.
even zitten, mondje speoeln, en er weer op, aleen even geen galop meer voor vandaag Tong uitsteken En nu zit er een hele bult op me been, ik heb geen idee hoe dat kwam...?

Vandaag, 6 x gevallen !!! ROFL
Dit was de ergste..
maar wat julie allemaal hebeben meegemaakt, dat staat me zeker nog te wachten..
gebroken ribben, gat in je hoofd, gekneusde rug, en dat allemaal, heb ik gelukkig nog nooit gehad..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:53

Ik rijd nu ongeveer 6/7 jaar en 4x gevallen denk ik.
3x deed echt pijn en 1x liet ik me gewoon vallen want ik kon niks meer..

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:55

Ik rijd ondertussen 12 jaar en ben van mijn huidige Haflinger zo'n 12 keer gevallen, van men vorige pony 7 keer en dan nog zo'n 3 keer van manègepony's.
Ook al een mooie prestatie.

x

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:55

Ik rijd nu 7 jaar ongeveer! En ik ben ontelbare keren gevallen.
De laatste jaren eigenlijk bijna nooit meer.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:56

ik rijd 10 jaar en ben 2 keer gevallen ...ook 2 keer goed hard trouwens ...kreeg 2 maal een paardenhoef tegen mn hoofd lang leve de cap laten we maar zeggen ik had zon grote bult door de cap heen dat mn haar gewoon omhoog stond hihi en was nog wel het braafste paard van stal ( schaam ) is zelfs verkocht en wordt nu gereden door een gehandicapt meisje Lachen

de andere keer in renesse op het strand hadden me er niet bijgezegd dat hij bijna 2 weken stil had gestaan dus die werdt nogal vrolijk in rengalop met als gevolg dat ik zon 20 meter over het zand schoof ..met vele schaafwonden als gevolg ...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:57

ik rij 33 jaar,ik ben er zo vaak afgevallen dat ik het niet meer weet....vooral bij jonge paarden inrijden....ik ben nooit echt ernstig gevallen....hoewel ...in maart viel ik eraf en kon ik haast niet meer lopen,dat heeft lang geduurt,er was vermoedelijk iets gescheurd denk ik,een wervel ofzo...

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:00

Ja, Toen ik vandaag op het punt stond te vallen, liet ik maar los, want ik kon echt niks anders.
Ik dacht, dat er een galoperend paard over me heen zou lopen, en het voelde echt of ik megenomen werd met de bezem, zulke rondjes dat ik draaide.
En toen lag ik stil, geen paard over me geen geweest. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:01

ik rij ongeveer 15 jaar en ben er 5x afgevallen.

1x tijdens een bokpartij met mijn hoofd op de bakrand gevallen gevolg: schedelbreuk.
de 2x was ook tijdens een bokpartij en ik was raar terecht gekomen gevolg: gebroken en gekneusde ribben, gebroken pols en een hersenschudding.
de 3x was ook tijdens een bokpartij niets aan over gehouden paar blauwe plekken.
de 4x toen ik op een fjord wilde "springen"ik gleed er aan de andere kant vanaf
de 5x van een shetje en waarom weet ik niet meer, wel weet ik nog heel goed dat ik de teugels niet had losgelaten en dat beest bleef rond galopperen, gevolg: enorme pijnlijke brandblaren op mijn handen die ik in sloot heb afgekoeld haha

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:02

Naja, of het rondjes waren die ik draaide, zo voelde het in ieder geval wel !!
Echt heel erg raar.
Ik kwam ook heel dom neer vindt ik..
Tong uitsteken
maar er is niks stuk bij mij, aleen een bult op me been ..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:05

Ik rij al zo'n 10 jaar en ik ben er al 49 keer vanaf gevallen.

de laatste keer van pony die weigerde boven de sprong en dus beloot om te draaien...

Een mooie fikse blauwe plek pony had niks...

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:07

ik rij 5 jaar en ben er al zo vaak afgevallen, maar de laatste keer was 3 jaar geleden Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:09

ik rijd nu 21 jaar.. en ik heb echt geen idee hoe vaak ik de grond van dichtbij heb bekeken.. vaak iig.. maar vroeger kon het me niet gek en wild genoeg..
Gelukkig heb ik nu een coole poown, en ik hoop dat ik daar niet al te vaak naast ga liggen

Laatste keer was een maand of twee geleden.. fjordje struikelde, en ik lag in zijn nek.. maar.. ben wel op mijn voeten geland uiteindelijk..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:11

27 jaar en 0 keer gevallen Haha!

Mijn paard is wel een keer gevallen toen ik er op zat..