Kerst-mutsen traditie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Kerst-mutsen traditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:15

Ah zo leuk Babsie_Flash!
Ik wil het nu ook met mijn Poooonieeee, nu nu nuuuu!!! Ja

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:54

Ik vind het echt leuk!
Mij zien ze toch al niet voor vol aan, dus ik zou het er rustig op kunnen wagen Haha!

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:00

super leuk!! Haha! de eigenaar van mijn verzorgpaard doet dit ook altijd , dit jaar ga ik haar helpen om er iets super leuks van te maken! Knipoog ik zal wel een foto plaatsen als het gebeurt is.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:03

ik denk dat de eigenaar van mij verzorgpaard er gek genoeg voor is Haha!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:07

Innepin schreef:
Ik vind het echt leuk!
Mij zien ze toch al niet voor vol aan, dus ik zou het er rustig op kunnen wagen Haha!

ik daarin tegen ben denk ik toch wel iemand die erg snel gekke dingen doet.
Als (ik denk) enige van de club heb ik felle rijbroeken en dekjes Tong uitsteken
ik zat op die duitste site te kijken, ik vind dat oording geval wel erug vet!
Maar hoe zit dat met betalen? kan dat gewoon via internet bankieren of moet dat via paypal of zo?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:08

Vorig jaar deed ik mee met een Kerstrit met vriendinnen en ik ben toen gegaan als kerstengel en mijn pony had een guirlande met lichtjes en zuurstokjes voor langs en nog van alles en nog wat in de manen Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:20

Dat betalen snap ik ook niet.
Wat is betalen 'per Nachnahme' . Ik heb geen creditcard, dus die manier valt af.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:37

nee idd, ik heb ook geen creditcard.
mijn opa wel, maar dat is voor de zaak.
en van paypal enzo heb ik nooit wat gesnapt..

bravenaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:11

ik doe gewoon bij me paard een paar handschoenen op zijn oren. staat erg grappig

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:22

ik ga denk ik zo''n gewei kopen, en voor mezelf een muts Lachen maar mijn paard is nog maar twee, rij en nog niet op, past zo'n gewei ook op een halster ?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:29

ik heb net een van die jinglesets besteld, ik heb dat met weltweit auf anvrage gedaan, ik zie wel hoe het loopt en wat er gebeurt, met een beetje geluk heb ik straks zo'n leuk setje.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 01:36

IndianLady schreef:
Weet je hoe gezellig het is, tijdens het lopen hoor je constant het gerinkel van de belletjes Vork

Dat klinkt idd heel gezellig Ja !
Wij doen ieder jaar tijdens de adventstijd van die belletjes aan het zadel Knipoog .
Babsie_Flash schreef:
paard op hol Huilen van het lachen

Echnie Haha! !!
Nassie schreef:

Lijkt me wat ehhh.... frisjes tijdens de kerst, vooral als er sneeuw ligt Nagelbijten / Gniffelen ....
Clown
Innepin schreef:
Wat is betalen 'per Nachnahme' .

Onder rembours Knipoog .

Oja, een kerstmuts heb ik zef gemaakt: als rand neem je een brede band teddy stof (meteen lekker warm aan je oren Knipoog ) en dan maak je met rode (dunne) fleece de rest van de muts. Een pommel met een belletje eraan aan de punt naaien en klaar is Klara Lachen .

Vorig jaar voor de kerstviering op stal hebben we eerst eens uitgeprobeerd of mijn merrie het niet erg vond om met een lichtsnoer (op batterijen) om d´r hoofd gewikkeld in het donker in de binnenbak te lopen Tong uitsteken . Vond ze geen probleem Cool .
Omdat ik al had beloofd om met andere dingen tijdens de kerstviering te helpen, besloten we dat mijn bijrijdster met haar zou rijden. We hadden in het totaal 14 lichtsnoeren die op batterijen werken en daarmee hebben we de contouren van Ynskje (Fries) gevolgd.
We zijn bijna 2 uur bezig geweest om de lichtsnoertjes netjes op z´n plek te krijgen, wat nog niet meevalt als je ijskoude vingers hebt Nagelbijten / Gniffelen . We hebben de snoeren aan de benen met zwarte bandages vastgezet (oppassen dat je genoeg ruimt hebt voor het buigen van de benen, anders schieten je snoeren los Rolleyes Clown ) en voor over d´r rug hebben we dubbelzijdig plakband (aan het zadeldekje) en tieraps (aan d´r staart) gebruikt. De lichtjes om d´r hoofd hebben we zoveel mogelijk aan de trens vastgezet. Het was alleen een heel gedoe om als die batterij"kastjes" weg te werken. Mijn bijrijdster had ze overal zitten! Zij was kompleet in het zwart gekleed; we hadden de kastjes in d´r laarzen gepropt, achter en voor in d´r rijbroek Haha! en aan de singelsloten.
Behalve mijn bijrijdster, ik, het meiske wat deze hele act verzonnen had (V.) Knipoog en haar vriendinnetje, wist niemand wat wij van plan waren Knipoog .
Mijn vriendin (en tevens staleigenaresse) is rijdtherapeute en zij is eerst met haar patienten en leskinderen een fakkelrit door het dorp gaan maken. Wij waren op stal gebleven om alles voor te bereiden (Glühwein & Kinderpunsch warm maken, Lebkuchen neer zetten enz.) en dus stiekum Yns klaar te maken Knipoog .
Toen ze terug op stal kwamen, vond vriendinnetje het wel een beetje vreemd dat het donker in de binnenbak was. We hadden een paar meter van de bak afgezet waar de mensen konden staan (en Glühwein/Kinderpunsch konden drinken en Lebkuchen konden eten Tong uitsteken ) en daar hadden we op de tafels kaarsjes neergezet, dus zij dacht dacht dat we voor de gezelligheid het licht uit hadden Pling .
We hadden een kerst-CD met van die "brave" kerstliedjes als achtergrond muziek aan en op een gegeven moment heb ik gezegd dat we een kleine verassing voor alle aanwezigen hadden. Op dat moment zette V. een andere CD op: "Felice Navidad", gewoon een lekker vrolijk kertmuziekje Lachen en kwam mijn bijrijdster met Yns de bak binnen. Dat was wel even een kippenvel moment Bloos . Alle het geroezemoes was in een klap voorbij. Het was echt zó´n gaaf gezicht! Yns en bijrijdster kregen aan het eind dan ook een daverend applaus OK dan! .
Sinds een week zijn we met een aantal meiden bezig om een wat groter programma voor de kerstviering te organiseren (o.a. Quadrille, circuskunstjes, de kinderen als engeltjes verkleed op de shetjes) en nu vroeg iedereen of bijrijdster weer met "verlichte Yns" mee wilde doen?! Tuurlijk, graag zelfs Ja !!
De dochter van mijn bijrijdster heeft wel-is-waar een filmpje gemaakt, maar ik zou niet weten hoe ik het hier op krijg, maar ... de kestviering is 14 dec. en daarna plaats ik zeker foto´s Lachen .

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:21

Heel herkenbaar Haha!
Nu sta ik gestald bij een boer en niet bij een ponyclub.
Maar met een aantal knotsgekke vriendinnen versieren wij nog altijd de pony's hoor Tong uitsteken
(wij zijn alllemaal 20 jaar of ouder Clown haha)
En niet alleen met kerst, ook met het EK-voetbal, koninginnedag of andere gekke dingen zijn ze "de klos" Tong uitsteken

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:32

Ik haak ff aan. Ben namelijk ook helemaal kerstmaf Knipoog

Ik heb ook een hele rits van dat soort foto's maar die moet ik eerst ff weer bij elkaar zoeken Tong uitsteken

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:12

dravergekkie; Wat een poepiieee! Word dit je kerstkaart van dit jaar of was die van vorig jaar?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:21

Nassie schreef:
dravergekkie; Wat een poepiieee! Word dit je kerstkaart van dit jaar of was die van vorig jaar?

haha die was van vorig jaar Knipoog

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:18

ArlandoO schreef:
Heel herkenbaar Haha!
Nu sta ik gestald bij een boer en niet bij een ponyclub.
En niet alleen met kerst, ook met het EK-voetbal, koninginnedag of andere gekke dingen zijn ze "de klos" Tong uitsteken

Dit geld ook voor mij. Zo gek als een deur op de boerderij:P. We zijn vorige winter(toen lag er ook sneeuw, alleen niet op de weg Haha!) met een aantal een buitenritje gaan maken. Iedereen kerstmuts op inclusief de paarden Clown. Zorro's naambordje had ook een kerstmuts opgekregen. Ik heb er nu alweer zin in.
Met Ek en koninginnedag: rood, wit, blauw, oranje Clown

Afbeelding
Afbeelding

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:36

maar weet iemand hoe je dan moet betalen? kan dat via internet bankieren of via paypal of zo?
(mijn duits is niet zo goed Tong uitsteken

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:46

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:33

ik heb het setje besteld en kreeg vandaag de rekening thuis

dus heb het geld over gemaakt en hoop nu dat het pakje snel binnen is

dat gaat indy op de kiek met de kerst tenue

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:43

dus het kan gewoon via internet bankieren?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:43

RoosG schreef:
maar weet iemand hoe je dan moet betalen? kan dat via internet bankieren of via paypal of zo?
(mijn duits is niet zo goed Tong uitsteken

Waarschijnlijk staat er op de rekening een IBAN-nr. Dat is een internationaal banken nr.
Ik weet niet hoe het met internet bankieren gaat (dat doe ik niet), maar als je met dat nr. naar de bank gaat kan je makkelijke het geld naar het buitenland (in dit geval Dld.) overmaken.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:41

kan gewoon via internet bankieren

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:55

abeltje_xx schreef:
ik heb net een van die jinglesets besteld, ik heb dat met weltweit auf anvrage gedaan, ik zie wel hoe het loopt en wat er gebeurt, met een beetje geluk heb ik straks zo'n leuk setje.

ik heb ook net de rekening met iban nr gekregen, moet wel het dubbele betalen vanwege verzendkosten ofzoiets. ik ga vanmiddag naar de bank en dan zie ik het wel.