[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:22

ze heeft inderdaad een ingezakte rug, maar aangezien ze een manegepony is kan ik niet bepalen of ze nog bereden wordt.. Verder merk ik niet dat ze pijn/last heeft (bij mij niet, maar ook niet bij anderen)
Het plaatje vertekend het trouwens ook iets.

elenaMM77

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:50

ik weet niet hoe oud je bent..
maar in principe kun je dat wel 'bepalen xx_essi_xx.

wij hadden een paard staan, waar ik op ingedeeld was tijdens de les.
ik kwam op stal, stond ie met dikke korsterige plekken de mij drukplekken toeleken..

heb er een instructeur bijgeroepen die daar in de buurt stond en aangegeven dat ik mij er niet prettig bij voelde om op dat dier te stappen.. Er moest even flink geschoven worden met de indeling en ik kon daarna kiezen uit twee andere paarden.. Dat specifieke paard is gelijk die week uit alle lessen gehaald om de plekken tot rust te laten komen en voor zover ik begrepen heb, hebben ze ook zijn spullen nagekeken en aangepast..

voor mij is het dan heel simpel.. ik sla liever een les over (en of ik het geld dan terugkrijg, dat is een tweede zaak), dan een paard of pony te rijden, waar ik niet op wil stappen omdat hij overduidelijk een ongemak heeft..

veel mensen denken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen op welke paarden of ponies er mee lopen..
En idd, niet op het aantal uren dat een gezonde pony loopt, of welk paard je graag rijd.. Maar je kunt wel gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen als jij het niet verantwoord vind dat een specifieke pony meeloopt.. Je kunt niet voorkomen dat ze hem vervolgens elders indelen, maar wel voorkomen dat je er zelf op stapt natuurlijk..

als iedereen die verantwoording neemt, dan halen ze zo'n dier uiteindelijk uit de lessen natuurlijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:07

Ik vind de laatste niet passen, met zo'n rug past geen enkel iemand erop dus ongeacht je lengte of gewicht zeg ik nee.

En ga mee in wat elena zegt. Je kan wel zelf bepalen op welk paard je in iedergeval niet, en zonodig of je niet een les overslaat.

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:11

elenaMM77 schreef:
ik weet niet hoe oud je bent..
maar in principe kun je dat wel 'bepalen xx_essi_xx.

wij hadden een paard staan, waar ik op ingedeeld was tijdens de les.
ik kwam op stal, stond ie met dikke korsterige plekken de mij drukplekken toeleken..

heb er een instructeur bijgeroepen die daar in de buurt stond en aangegeven dat ik mij er niet prettig bij voelde om op dat dier te stappen.. Er moest even flink geschoven worden met de indeling en ik kon daarna kiezen uit twee andere paarden.. Dat specifieke paard is gelijk die week uit alle lessen gehaald om de plekken tot rust te laten komen en voor zover ik begrepen heb, hebben ze ook zijn spullen nagekeken en aangepast..

voor mij is het dan heel simpel.. ik sla liever een les over (en of ik het geld dan terugkrijg, dat is een tweede zaak), dan een paard of pony te rijden, waar ik niet op wil stappen omdat hij overduidelijk een ongemak heeft..

veel mensen denken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen op welke paarden of ponies er mee lopen..
En idd, niet op het aantal uren dat een gezonde pony loopt, of welk paard je graag rijd.. Maar je kunt wel gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen als jij het niet verantwoord vind dat een specifieke pony meeloopt.. Je kunt niet voorkomen dat ze hem vervolgens elders indelen, maar wel voorkomen dat je er zelf op stapt natuurlijk..

als iedereen die verantwoording neemt, dan halen ze zo'n dier uiteindelijk uit de lessen natuurlijk.

Het klopt dat ik zelf kan bepalen of ik op een pony stap, maar niet of anderen erop mogen.. Er rijden meer kinderen op dat netzogroot zijn als mij en soms zelfs groter.
En zoals ik in mn vorige post zei, het plaatje vertekend het ook iets. Ze heeft dit al heel lang en er nooit last van gehad. Maar ik begrijp jullie reacties

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:22

Ik vind je opzicht wel passen , maar zoals iedereen als zegt : als ik jou was zou ik niet meer op die pony stappen. :j

Btw : Jij kan niet tegenhouden dat andere d´r op rijden , maar begrijp ik nou goed , dat je ondanks de reacties toch door wil blijven rijden ( tenminste dat is wat ik voor zoverre uit jou post kan halen ) ? Dat zou ik persoonlijk erg egoïstisch vinden. Het lijkt geen verschil te maken , maar wanneer jij er niet op rijdt , hoeft de pony een uurtje minder te lopen. Verander de wereld begin bij jezelf ;)

Vlinder_O1O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:27

Heb je al tegen de instructrice verteld dat je je er onprettig bij voelt omdat ze een erg slechte rug lijkt te hebben?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:27

Afbeelding
Past dit?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:32

past op zich prima..
alleen ik vind het een wat typisch gezicht,
ik weet niet waarom, heb ook geen op of aanmerkingen..
maar is iets een beetje apart.

Edit: in tegenstelling tot vele anderen, denk ik dat bij jou je beugels misschien een gaatje te lang zijn, je kunt daardoor je hakken niet echt meer uitdrukken en staat bijna op de pony?

kan aan mij liggen hoor, nogmaals, ik kan er niet echt de vinger op leggen wat er nu zo afwijkt aan een 'normaal beeld.. maar na een paar keer goed kijken, lijkt het mij alsof je beugel een gaatje korter mag om meer steuk te hebben, volgens mij kun je met deze lengte ook niet meer lichtrijden zonder te 'wrikken'?

maar dat is eigenlijk off topic.. kwa lengte en postuur pas je prima.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:39

Ik ga mee met hierboven, inderdaad misschien een gaatje te lange beugels.
Maar komt misschien ook van de hoofdhouding van de pony en dat achterbeen zo ;p

Overigens vind ik het wel gewoon passen.

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:43

Afbeelding

Hier heb ik een nog wat andere foto waarbij je haar rug anders ziet, vinden jullie het zo wel kunnen? Of nog steeds niet? Dan stop ik ermee
(Het is op een barebackpad)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:49

Hier lijkt het dan weer mee te vallen...
Ik vind het lastig!

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:34

Laatste twee passen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:27

Misschien word de rug door het zadel naar onder gedrukt. Met pad lijkt het wel te gaan. Doe je trouwens lichtrijden als je met de pad rijd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:38

xx_essi_xx schreef:
[ Afbeelding ]

Hier heb ik een nog wat andere foto waarbij je haar rug anders ziet, vinden jullie het zo wel kunnen? Of nog steeds niet? Dan stop ik ermee

Ik vind het wel kunnen. En trouwens, iemand anders dan de eigenaar heeft er toch niets over te zeggen hoe en met wie de pony werkt.Als jullie zeggen, dat die pony, zonder dat jullie hem kennen,niet meer bereden zou mogen worden, dan mogen jullie zelf een rustplek voor hem aanbieden, en overkopen dus.Vraag aan de berijdster: loopt de pony goed? Zo ja, niets aan de hand naar mijn mening.

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:30

anjali schreef:
xx_essi_xx schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vind het wel kunnen. En trouwens, iemand anders dan de eigenaar heeft er toch niets over te zeggen hoe en met wie de pony werkt.Als jullie zeggen, dat die pony, zonder dat jullie hem kennen,niet meer bereden zou mogen worden, dan mogen jullie zelf een rustplek voor hem aanbieden, en overkopen dus.Vraag aan de berijdster: loopt de pony goed? Zo ja, niets aan de hand naar mijn mening.

ja, hij loopt niet ongelijk ofzo. Ik voel niet dat hij last heeft en bij andere zie ik het ook niet.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:50

Past dit nog?

Afbeelding

is een super leuke pony om te rijden :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:55

past naar mijn mening prima

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:59

Mooie combi hierboven!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:21

Past nog makkelijk.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:22

past

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:51

Past goed, erg mooie combinatie ook!

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:30

Afbeelding

De pony is 1,38
Ik ben zelf 1,60 - 55 kilo
Het zadel is kunststof dus die weegt geen drol.

De pony heeft overgewicht, ik rijd eigenlijk zo min mogelijk maar wil het wel weer oppakken. Ik wil hem niet belasten met extra gewicht. Ik heb dus ook geen rijfoto's van nu (die hierboven is van een tijdje geleden) Maar hij is nu al goed afgevallen!

Inmiddels ziet hij er zo uit:
Afbeelding

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:31

kan prima! ik zou het rijden langzaam aan weer oppakken :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:16

Past prima.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:17

Past prima! :)