Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elenaMM77 schreef:ik weet niet hoe oud je bent..
maar in principe kun je dat wel 'bepalen xx_essi_xx.
wij hadden een paard staan, waar ik op ingedeeld was tijdens de les.
ik kwam op stal, stond ie met dikke korsterige plekken de mij drukplekken toeleken..
heb er een instructeur bijgeroepen die daar in de buurt stond en aangegeven dat ik mij er niet prettig bij voelde om op dat dier te stappen.. Er moest even flink geschoven worden met de indeling en ik kon daarna kiezen uit twee andere paarden.. Dat specifieke paard is gelijk die week uit alle lessen gehaald om de plekken tot rust te laten komen en voor zover ik begrepen heb, hebben ze ook zijn spullen nagekeken en aangepast..
voor mij is het dan heel simpel.. ik sla liever een les over (en of ik het geld dan terugkrijg, dat is een tweede zaak), dan een paard of pony te rijden, waar ik niet op wil stappen omdat hij overduidelijk een ongemak heeft..
veel mensen denken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen op welke paarden of ponies er mee lopen..
En idd, niet op het aantal uren dat een gezonde pony loopt, of welk paard je graag rijd.. Maar je kunt wel gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen als jij het niet verantwoord vind dat een specifieke pony meeloopt.. Je kunt niet voorkomen dat ze hem vervolgens elders indelen, maar wel voorkomen dat je er zelf op stapt natuurlijk..
als iedereen die verantwoording neemt, dan halen ze zo'n dier uiteindelijk uit de lessen natuurlijk.
xx_essi_xx schreef:[ Afbeelding ]
Hier heb ik een nog wat andere foto waarbij je haar rug anders ziet, vinden jullie het zo wel kunnen? Of nog steeds niet? Dan stop ik ermee
(Het is op een barebackpad)
anjali schreef:xx_essi_xx schreef:[ Afbeelding ]
Hier heb ik een nog wat andere foto waarbij je haar rug anders ziet, vinden jullie het zo wel kunnen? Of nog steeds niet? Dan stop ik ermee
(Het is op een barebackpad)
Ik vind het wel kunnen. En trouwens, iemand anders dan de eigenaar heeft er toch niets over te zeggen hoe en met wie de pony werkt.Als jullie zeggen, dat die pony, zonder dat jullie hem kennen,niet meer bereden zou mogen worden, dan mogen jullie zelf een rustplek voor hem aanbieden, en overkopen dus.Vraag aan de berijdster: loopt de pony goed? Zo ja, niets aan de hand naar mijn mening.