[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 06:54

laatste 2 passen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:24

sunday schreef:
Dan vraag ik mij af als je kledingmaat 42 hebt welke inchmaat je dan van zadel moet hebben dat het zou passen. Want ik zie verschillende mensen die struizer zijn dan mij die met hun poep op een 18inch zadel zitten.

gewoon een 17,5 inch zit ik in

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:36

Ik ga mee met little_birdy en vind je ook te groot. Met maat 42 heb ik een 18 inch zadel op mijn paard liggen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:41

Laatste past :)

sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:59

Awel ik heb kledingmaat 42 en dat zadel is een 18 inch.
Maar swat het is jullie mening. Ik heb voor ik hem kocht info gevraagd bij veeartsen enz en die zijden allemaal dat het geen probleem ging zijn :-)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:17

De laatste vind ik aardig krap ( vooral voor het mooie )
Kruising vind ik eigenlijk niet meer kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:31

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat degene op de haf x fries (toch?) kruising past hoor. Beestje moet ook nog uitzwaren en spieren opbouwen. Ik paste toen ik mijn merrie kocht eigenlijk ook nou niet bepaald netjes erop. Ja m'n kont paste in het zadel maar daar was ook alles mee gezegd :')
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0732_n.jpg
Zat daar dan ook nog met flink korte beugels maar bovenlichaam steekt hier ook 500 meter uit bij wijze van spreken. En nu pas ik er ook gewoon fatsoenlijk op.. Dat is het nadeel van jonge dieren, in 't begin lijk je voor geen meter te passen, maar dat trekt wel bij. En de plaatser zegt ook nog bezig te zijn met afvallen, en k zie liever een zwaarder iemand goed meezitten dan een stijve plank alle kanten op stuiteren if you don't mind.. Te groot/te zwaar is van zoveel dingen afhankelijk. Bouw van het dier, bouw van de ruiter, maar ook het kunnen meebewegen of niet van het paard, het gewicht van het tuig, en zo nog even verder.

Want op basis van de theorie van het percentage zou Maralyn wel op d'r pony passen, maar moet eerlijk zeggen dat ik Maralyn ook aan de lange kant vindt voor Rusty, maar omdat ze binnen het toegestane gewicht blijft van het percentage zou het moeten kunnen.. Vind dus dat hele percentage berekenen grootst mogelijke kul. Maar wat ook al eerder werd aangehaald, dit is geen gewicht discussie topic, dus in plaats van bij iedere foto een percentage erbij te halen, kunnen we ook gewoon op een foto of een filmpje beoordelen; kan je een stuk meer mee gok ik zo, daar was het topic ook voor bedoeld dacht ik.

En nee ik hoef niet te weten op bovenstaande foto's of ik pas of niet, dat weet ik inmiddels wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:58

sunday schreef:
Kruising haflinger x fries

[ Afbeelding ]

Past niet. Ik vind je te groot en te zwaar.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:25

Ik vind sunday niet te groot of zwaar voor haar pony. Het is een stevige knol, echt leuk beestje. Wie weet hoe z'n nek er over een jaar of twee uitziet. Dit is geen rank gebouwd welshje maar er zit haflinger in, en dat zijn over het algemeen sober gebouwde paarden. Muchos plezieros ermee zou ik zeggen.
Sunday heeft ook een ruim vallende trui aan he, alleen aan haar benen kun je haar figuur zien en misschien is dat het deel van haar lichaam wat voller is.
En als het toch gaat over 10 minuten per week, da's niks joh. Dat lijkt me minder vermoeiend voor het beestje dan een paar rondjes door het weiland heen crossen.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:43

ik ben 1m60, weeg 60 kg en pony is 1m40 ongeveer :)
Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:02

past nog wel :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:11

Past nog

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:30

Oei, wat heb jij korte beugels :oo Zit dat lekker?
Verder past het nog mooi, ook qua plaatje :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:40

past prima !

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:44

chelle_dora schreef:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat degene op de haf x fries (toch?) kruising past hoor. Beestje moet ook nog uitzwaren en spieren opbouwen. Ik paste toen ik mijn merrie kocht eigenlijk ook nou niet bepaald netjes erop. Ja m'n kont paste in het zadel maar daar was ook alles mee gezegd :')
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0732_n.jpg
Zat daar dan ook nog met flink korte beugels maar bovenlichaam steekt hier ook 500 meter uit bij wijze van spreken. En nu pas ik er ook gewoon fatsoenlijk op.. Dat is het nadeel van jonge dieren, in 't begin lijk je voor geen meter te passen, maar dat trekt wel bij. En de plaatser zegt ook nog bezig te zijn met afvallen, en k zie liever een zwaarder iemand goed meezitten dan een stijve plank alle kanten op stuiteren if you don't mind.. Te groot/te zwaar is van zoveel dingen afhankelijk. Bouw van het dier, bouw van de ruiter, maar ook het kunnen meebewegen of niet van het paard, het gewicht van het tuig, en zo nog even verder.

Want op basis van de theorie van het percentage zou Maralyn wel op d'r pony passen, maar moet eerlijk zeggen dat ik Maralyn ook aan de lange kant vindt voor Rusty, maar omdat ze binnen het toegestane gewicht blijft van het percentage zou het moeten kunnen.. Vind dus dat hele percentage berekenen grootst mogelijke kul. Maar wat ook al eerder werd aangehaald, dit is geen gewicht discussie topic, dus in plaats van bij iedere foto een percentage erbij te halen, kunnen we ook gewoon op een foto of een filmpje beoordelen; kan je een stuk meer mee gok ik zo, daar was het topic ook voor bedoeld dacht ik.

En nee ik hoef niet te weten op bovenstaande foto's of ik pas of niet, dat weet ik inmiddels wel :')

wat een onzin dit is een heel ander plaatje als de kruising

sunday hoe kan het dan dat ik met een maat 42 wel in een 17,5 inch pas ?

ik geloof het allemaal niet zo goed meer

je bent bezig met afvallen toppie
wees dan ook zo eerlijk om er pas weer op te gaan als je op je ideaal gewicht zit en niet nu
heb je meteen een doel met afvallen :: je paard kunnen ontlasten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:46

Sorry hoor maar als we over afvallen gaan beginnen, heb van jou ook wel eens foto's gezien dat ik me afvraag of jij wel in je zadel past. Foto's kunnen ook nog optisch bedrog hebben. Zo te zien had het paard in kwestie echt geen last van de ruiter. En dat is geen onzin, dat ik dat Maralyn dan ook lang vind, dat is wat ik vind. Anders is jouw mening net zo goed zwaar onzinnig. Over eerlijk naar je paard gesproken, heb jij ook wel eens uitspattingen maar dat terzijde. Zullen we het hier gewoon ontopic houden?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:50

sunday schreef:
Kruising haflinger x fries

[ Afbeelding ]

Als je je beugels iets langer doet kun je meer in het midden van het zadel gaan zitten en pas je er waarschijnlijk wel in. Punt is dat als je je beugels langer doet het nog meer opvalt dat je gewoon voor nu echt te groot en te zwaar bent.

Wat je zegt over laat begonnen vind ik een beetje vreemd :+ 3.5 is de minimale leeftijd dat je kan beginnen, en jij bent een paar maandjes later begonnen? Daarbij heeft je paard een friezenbouw en friezen zijn laatbloeiers, en hebben over het algemeen een redelijk weke rug omdat ze niet gebouwd zijn om te dragen maar om te trekken. Wat dus maakt dat dit paard helemaal niet meer gewicht kan hebben als de gemiddelde kwpner, maar juist minder.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:52

chelle_dora schreef:
Sorry hoor maar als we over afvallen gaan beginnen, heb van jou ook wel eens foto's gezien dat ik me afvraag of jij wel in je zadel past. Foto's kunnen ook nog optisch bedrog hebben. Zo te zien had het paard in kwestie echt geen last van de ruiter. En dat is geen onzin, dat ik dat Maralyn dan ook lang vind, dat is wat ik vind. Anders is jouw mening net zo goed zwaar onzinnig. Over eerlijk naar je paard gesproken, heb jij ook wel eens uitspattingen maar dat terzijde. Zullen we het hier gewoon ontopic houden?

juist omdat ik zelf ook te zwaar ben geweest weet ik hoe moeilijk het is :)
daarom raad ik haar dat nu aan anders zou ik wijselijk mijn mond dichthouden :)

edit

ja natuurlijk kunnen er bij mij wel makkelijk nog wat kilo's af daar ben ik me bewust van :)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:03

Ik vind het gaan voor 10 minuten in de week !! (haffries)
Het is echt niet zielig voor het beestje ofzoo

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:08

ShiningStar1 schreef:
ik ben 1m60, weeg 60 kg en pony is 1m40 ongeveer :)
[ Afbeelding ]

Past maar zitten je beugels niet te kort?

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:14

Laatse 3 passen :)

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:21

Ik vind de laatste op de schimmel te groot ogen, dit omdat de beugels ook erg kort zitten,misschien met de juiste maat beugels beter in te schatten

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:33

jillhorses schreef:
Ik vind het gaan voor 10 minuten in de week !! (haffries)
Het is echt niet zielig voor het beestje ofzoo

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:35

Dat had je al gezegd jill ik heb t over de laatste de witte, de andere is al beoordeeld

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:50

Hallo,

Ik verzorgde vroeger een Ijslandertje, maar ik ben er mee gestopt omdat ik mezelf voor het plaatje toch echt een beetje lang vond worden
Op dit moment rijd ik er af en toe een uurtje op als zijn huidige verzorgster niet kan (ongeveer 1 keer per maand/2 maanden)
Qua gewicht kan ik er volgens mij nog makkelijk op, maar aangezien ik toch een aantal keer de opmerking heb gekregen dat ik er veel te groot voor ben,
Dacht ik laat ik het hier eens vragen :D

Ponylief is rond de 1.35? (zou zomaar 5 centimeter groter of kleiner kunnen zijn, ik zou het eerlijk gezegd niet precies weten),
Zelf ben ik 1.72 en weeg ik tussen de 50 en 55 kilo (schommelt nog wel eens)

Afbeelding
Hier vind ik het zelf opzich nog wel meevallen

Afbeelding
Maar hier vind ik mezelf toch echt wel een beetje te lang
(m'n beugels zitten hier wat korter omdat we gingen springen)