Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
chelle_dora schreef:Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat degene op de haf x fries (toch?) kruising past hoor. Beestje moet ook nog uitzwaren en spieren opbouwen. Ik paste toen ik mijn merrie kocht eigenlijk ook nou niet bepaald netjes erop. Ja m'n kont paste in het zadel maar daar was ook alles mee gezegd![]()
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0732_n.jpg
Zat daar dan ook nog met flink korte beugels maar bovenlichaam steekt hier ook 500 meter uit bij wijze van spreken. En nu pas ik er ook gewoon fatsoenlijk op.. Dat is het nadeel van jonge dieren, in 't begin lijk je voor geen meter te passen, maar dat trekt wel bij. En de plaatser zegt ook nog bezig te zijn met afvallen, en k zie liever een zwaarder iemand goed meezitten dan een stijve plank alle kanten op stuiteren if you don't mind.. Te groot/te zwaar is van zoveel dingen afhankelijk. Bouw van het dier, bouw van de ruiter, maar ook het kunnen meebewegen of niet van het paard, het gewicht van het tuig, en zo nog even verder.
Want op basis van de theorie van het percentage zou Maralyn wel op d'r pony passen, maar moet eerlijk zeggen dat ik Maralyn ook aan de lange kant vindt voor Rusty, maar omdat ze binnen het toegestane gewicht blijft van het percentage zou het moeten kunnen.. Vind dus dat hele percentage berekenen grootst mogelijke kul. Maar wat ook al eerder werd aangehaald, dit is geen gewicht discussie topic, dus in plaats van bij iedere foto een percentage erbij te halen, kunnen we ook gewoon op een foto of een filmpje beoordelen; kan je een stuk meer mee gok ik zo, daar was het topic ook voor bedoeld dacht ik.
En nee ik hoef niet te weten op bovenstaande foto's of ik pas of niet, dat weet ik inmiddels wel
sunday schreef:
chelle_dora schreef:Sorry hoor maar als we over afvallen gaan beginnen, heb van jou ook wel eens foto's gezien dat ik me afvraag of jij wel in je zadel past. Foto's kunnen ook nog optisch bedrog hebben. Zo te zien had het paard in kwestie echt geen last van de ruiter. En dat is geen onzin, dat ik dat Maralyn dan ook lang vind, dat is wat ik vind. Anders is jouw mening net zo goed zwaar onzinnig. Over eerlijk naar je paard gesproken, heb jij ook wel eens uitspattingen maar dat terzijde. Zullen we het hier gewoon ontopic houden?