Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseliris

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:25

wie doet het niewe topick???
nog 2bl
en we moeten er bij het niewe
op letten geeen onliners!!!

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:55

Ik wil het nieuwe topic wel openen is dat oke ?

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:42

sarasaartje schreef:
@horsedreamxo ik ben jaloers op jou repainttalent

ik heb geen repainttalent hoor :')
maar bedankt! :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:15

Babbelbet schreef:
Ik wil het nieuwe topic wel openen is dat oke ?

Nog een topic vol one-liners, wat een gezelligheid !!!

Het maakt me weinig uit wie hem opent, maar aub iemand die op een GOEDE manier actief is in dit topic, zodat het een beetje actief en vooral gezellig kan blijven ....

Ik heb een nieuwe manier ontdekt voor het maken van mijn staanders, zodat de lepels er af kunnen en verstelbaar zijn! Echt awesome!!
Ben ze nu aan het verven samen met de balken, dus de foto's komen zo snel mogelijk hoor :+ Maar is wel gaaf het worden al echte hindernissen, haha!

EVEN VOOR IEDEREEN EEN ALGEMENE WAARSCHUWING :'(
Pas op met het repainten van de Shire hengst! Zoals onderhand wel duidelijk is deze van een zachter materiaal gemaakt, dit materiaal heeft bij mij voor problemen gezorgd bij het repainten ... Zo ziet meneer er nu uit ... (Deze foto's zijn 3 weken oud, het is nu nóg erger geworden .... Overal scheurtjes... Kon wel JANKEN!)
http://7.media.hyves-static.net/1535844 ... 44774.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1535844 ... 44828.jpeg
Let dus alsjeblieft op en verdoe je tijd hier niet aan !!

Ik ben nu bezig met de Shire merrie een nieuwe mooie toekomst te geven :p
Ze is nog niet af hoor, de staart moet nog mooier worden verwerkt.
http://3.media.hyves-static.net/1536542 ... 42746.jpeg

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:37

echt zonde van al die moeite die je in de shire hengst hebt gestopt wanuu
maar ben wel benieuwd naar je hindernissen

Nog een paar van mijn dekentjes die ik vorige keer vergat te plaatsen
http://4.media.hyves-static.net/1536547 ... 47763.jpeg
http://1.media.hyves-static.net/1536547 ... 47776.jpeg

en nog 3 dekens waar de naam van het paard in verwerkt zit, jullie mogen weer raden ;)
het zijn Engelse namen, maar ik denk dat jullie ze niet raden
http://4.media.hyves-static.net/1535981 ... 81875.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1535981 ... 81913.jpeg
http://4.media.hyves-static.net/1535981 ... 81923.jpeg

en let op de oneliners,
dus jullie mogen raden, maar maak er geen oneliner van..
stuur anders een pb

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:55

He bah wat een oneliners weer.
Ik heb er een aantal keer erover nagedacht om definitief te stoppen met Schleich, en alles de deur uit te doen. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.

@Wanuu, erg jammer van alle tijd die je erin gestoken hebt idd, hij was erg mooi geworden. Balen dat het materiaal zo zacht gemaakt is..
@PBL, wauw, erg gave dekentjes, wat betreft de namen, ik kom zover bij de tweede en derde; Lucky & Kiss?
In ieder geval orgineel bedacht, die dekentjes met verwerkte namen.

Ik zit er nog over na te denken om een repaint op de dartmoor hengst te maken van Saboline, ze is 3 dagen geleden
Overleden en ik zou graag een herinnering willen aan haar.

Qua racebaan (voor de mensen die het überhaupt nog herinneren.) heb ik de moed opgegeven en het prulding weggegooid.
Het kwam niet uit met tijd en materiaal, dus dan maar niet. :)

Ik kruip weer onder mijn steen, af en toe een reactie en thats it. Jammer dat het zo moet gaan, ik was overigens een actieve poster/meelezer. Nu boeit het me soms niet eens meer, hooguit paginas vol oneliners en af en toe een reactie die nuttig is. Al wil ik niet beweren dat deze reactie nuttig is uiteraard.

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:58

heey als iemand gratis schleich tuig wil kijk dan in het weggeeftopic

horwse dat meen je niet waaraan is ze overleden

verder heb ik weer wat schleich tuig gemaakt maar licht voorderest me schleich stil

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:32

Ik ga morgen waarschijnlijk weer een paardje kopen :)
iemand een idee welke? ik kan echt nooit kiezen als ik bij de paardjes sta, dan sta ik er echt een halfuur :')
Echt jammer dat de shire hengst van ander materiaal is, ik vind het niet echt meer een ''schleichpaard'' omdat hij anders is dan de rest, ook is het jammer dat de paardencollectie van 2013 heelveel strikjes en vlechtjes hebben.

@Wanuu echt zonde van die shirehengst! Ik vind dat je gelijk hebt wat betreft wie het topic aanmaakt, ik volg dit topic al heel lang en zie inderdaad steeds weer dezelfde mensen actief meepraten, beter dat daardoor een nieuw topic word aangemaakt, zoals jij en palmbierlove en nog meer andere.

@Palmbierlove
Echt mooie dekentjes :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:45

dank je :)

en toen was mijn inbox ontploft door alle naam raders
iedereen bedankt :)
na een paar hints hebben een aantal de namen geraden

ik ga meestal naar de winkel toe met een bepaald model in gedachten,
maar eenmaal in de winkel neem ik vervolgens toch nog een paar anderen mee XD

ik heb al een keer een topic gemaakt, dus nu mag een ander het doen
het leukst zou idd iemand zijn die actief en goed meepraat

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:02

Hm, ik heb verhalen gehoord dat de Shire een 'test-model' was, dat ze alle Schleich zo zacht willen maken, zodat ze minder snel breken als kinderen ermee spelen. Is dit waar? Ik heb het gehoord, zij beweert dat het echt waar is ... Mocht het zo wezen, flink balen, dat word dan nooit meer repainten ...

Één model kopen?! onmogelijk! Ik koop er altijd véél te veel, hahahahahahahaha !!

Mijn nieuwste project is "af" alleen het staartje moet nog zwart, maar omdat ik haar zo vlug mogelijk wil verkopen heb ik haar nu al te koop gezet :)
Mochten er mensen hier denken, joh... Die is tof, die wil ik !

Ze is vanaf €20,00 inclusief verzendkosten :)

Afbeelding

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:03

Graag gedaan hoor :)

Ik ga meestal ook met een paardje in gedachte naar de winkel, maar gek genoeg zorgt iets er altijd voor dat dat paardje er op dat moment niet is, of iemand voor mij koopt het, of het is er niet, of er staan alleen beschadigden, ik kreeg ooit de percheron merrie van een vriendin van mij die ze nieuw gekocht had, alleen daar zit een deukje in de buik, echt jammer, maar omdat ik die van haar heb gekregen heeft het toch iets speciaals en zo erg valt het niet op :P

Vandaar dat ik meestal pas in de winkel kijk :P maar dan moet ik daar gaan kiezen wat voor geen meter werkt :') maar ik neem er altijd wel een mee als het niet meer is :j

Ik heb nu een paardje gekregen van een vriendin die ik moest repainten voor haar, ik zei dat ik het best gratis wilde doen omdat het een vriendin van me is. Ik moet haar ex-verzorgpaardje erop repainten en dat had ik dus gedaan, alleen hij is zo leuk dat ik hem niet meer kwijt wil :')
Steeds hoop ik dat ze hem vergeet, maar helaas :+

Nu wel bezig met een andere repaint op het ex-verzorgpaard van mijn moeder, die hou ik wel zelf :)
hopen dat die ook zogoed lukt als dat andere paardje :')

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:07

Nou, ik hoop toch niet dat alle schleich modellen van dat zachte plastic worden, want dan weet ik wel dat ik met verzamelen stop. Heb de shire hengst nu omdat hij er gewoon bij hoort, maar schleich moet niet alles van dat materiaal gaan maken. Zou erg jammer zijn!!

Mooie repaint wanuu!

Ik vind ook dat een nieuw topic geopend moet worden door een actief iemand die veel zinnige berichtjes hier schrijft. Zoals wannu of pbl. En in de nieuwe o-p misschien ook duidelijk en vetgedrukt iets over onliners? Deze pagina is nu ook weer de helft oneliners. Erg zonde.

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:07

@wanuu
Laten we hopen van niet, ik zou er ook erg van balen.. Als al die paarden zo zacht worden denk ik dat er minder mensen de paardjes kopen, schleich moet blijven zoals het is vind ik :)

Je repaint is mooi gelukt! ik ga morgen ook maar eens verder repainten :D
Haha bij mij is het ook moeilijk om maar met 1 paardje uit de winkel te lopen, vandaar dat ik altijd expres te weinig geld meeneem voor een tweede paardje, waar ik in de winkel dan zo van baal :') maar dat is de enige manier om er niet voor te zorgen dat ik een heel schap leegkoop :P

niet dat ik zo rijk ben hoor :') , was dat maar zo :+

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:08

amoj schreef:
Nou, ik hoop toch niet dat alle schleich modellen van dat zachte plastic worden, want dan weet ik wel dat ik met verzamelen stop. Heb de shire hengst nu omdat hij er gewoon bij hoort, maar schleich moet niet alles van dat materiaal gaan maken. Zou erg jammer zijn!!

Mooie repaint wanuu!

Ik vind ook dat een nieuw topic geopend moet worden door een actief iemand die veel zinnige berichtjes hier schrijft. Zoals wannu of pbl. En in de nieuwe o-p misschien ook duidelijk en vetgedrukt iets over onliners? Deze pagina is nu ook weer de helft oneliners. Erg zonde.

precies dezelfde gedachten :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:19

Ik zou het eventueel wel willen doen, maar echt spreken van actief kan je niet. Wel zit ik hier al vrij lang, rond deel 5. Maar zoals Telpeva ook al eerder aangaf, gaan de topics nu niet langer door?

Laatst heb ik nog de kist waarin ik de paardjes opgeborgen heb uitgezocht, de schade valt gelukkig nog mee, enkel wat krasjes en wat gebogen beentjes. Ze hadden wel bijna allemaal een dekentje om, dus extreem is het niet.
Daarna de mooiste paardjes apart gelegd, afgestoft en nu staan ze lekker te pronken op mijn boekenplank. :)

En nog steeds moet ik mijn fotos van mijn men & westerntuig uploaden, helaas nog geen goede app gevonden om ze naar internet te kunnen uploaden.

Bovendien, @Wanuu, super repaint! Erg mooi gedaan! ben erg benieuwd naar je staanders overigens.
Zelf heb ik ook ooit een poging gedaan, maar die viel na een aantal keer gebruikt te hebben uit elkaar.

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:00

Mij maakt het niet uit wie het topic opent, maar ik zou het wel erg vinden als iemand die veel oneliners heeft geplaatst of slowgechat, want dan zou ik dat gemeen vinden tegenover andere, die wel het topic gezellig houden.

Ik ben al bezig geweest aan mn witte hekjes voor mn wedstrijd ( voor verwarring, eigengemaakte wedstrijd voor mezelf)
Fotos plaatsen gaat even niet lukken, ik ben mn kabeltje kwijt.

Ik hoop 100% dat er niet meer van het zachte sleich komt, (als dat wel komt gaan we in protest mensjes! Haha)
Het zou zonde zijn als je niet meer kon repainten, alhoewel ik er niet zo'n ster in ben, maar t zou sneu zijn voor de andere!
@wannuu, ik vind je repaints erg mooi trouwens!
Pf als ik in de winkel kom neem ik altijd maar 1 of 2 paardjes mee ( Hoe komen jullie aan zo veel geld?!) Baal ik altijd wel van, als ik r ben wil ik heel de voorraad meenemen ;p

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:28

ok door alle forums weet ik niet meer wat ik hier nu allemaal wel en niet geplaatst heb,
maar volgens mij had ik de foto van mijn verzameling tot nu toe hier nog niet geplaatst
Afbeelding
dit is zonder mijn elvenpaarden, want die staan weer ergens anders
en er zitten ook andere merken bij

hihi ik kan uren naar deze foto blijven kijken, net een winkeletalage ;)

in het echt veranderd de plaats van de modellen steeds XD

enne hoe ik aan geld kom voor modellen, nou ik werk
en door tuig te verkopen
dat geld van mijn tuig houd ik apart, maar meestal heb ik het ondertussen al driedubbel uitgegeven aan modellen ;)

Roomijsjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:25

Little_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:33

Er zijn weer superleuke dingen voorbij gekomen!
Ik ben nog niet begonnen met het schilderen van mijn veulentje, maar wel bedankt voor de leuke ideeën. Waarschijnlijk wordt het een american paint horse, zoiets als deze maar dan iets donkerder.

Om nog even terug te komen op de shire hengst. Het kan inderdaad zijn dat schleich dit als proefmodel gebruikt. Het materiaal is goedkoper (daarom is hij groot maar niet veel duurder) en minder breekbaar. Of schleich gebruikt dit materiaal om dezelfde reden als papo die gebruiken het omdat er dan details te zien zijn. Dit pakt goed uit bij de grote katten (tijgers en leeuwen) maar veel nieuwe papo paardjes krijgen er kromme benen van... Dus ik hoop ook niet dat schleich door gaat met dit materiaal. Wat ik wel weet is dat de winst die schleich maakt enorm achteruit is gegaan. Schleich (het bedrijf) staat trouwens ook te koop (niet schrikken, het is al vaker door verkocht zoals in 2006 volgens mij ). Omdat het bedrijf niet zo veel winst meer maakt zijn er weinig mensen die het willen kopen, om ervoor te zorgen dat mensen het wel willen kopen moet de winst omhoog, daarom experimenteren ze misschien met het materiaal (en zijn de schleichs steeds duurder geworden). Hier staat een artikeltje in het engels over de huidige situatie.

p.s. let niet op "Schleich, the iconic German maker of porcelain figurines" wat in het artikel staat, dat klopt natuurlijk voor geen meter :=

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:28

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:41

Oke nu al pagina 99 Het lijkt mij slim om nu alvast een nieuw topic te maken zonder onliners enzo dus het is verstandig als we NU gaan kijken wie de nieuwe maakt !
Ik ga vanmiddag een zomershoot met de schleich doen als het klaar is post ik de foto's

doei ik kruip weer onder mn steen !

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:44

3 nieuwste afgeronde repaints

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:09

@ DaphneG erg mooi ik ben jaloers !!

Babbelbet schreef:
Oke nu al pagina 99 Het lijkt mij slim om nu alvast een nieuw topic te maken zonder onliners enzo dus het is verstandig als we NU gaan kijken wie de nieuwe maakt !
Ik ga vanmiddag een zomershoot met de schleich doen als het klaar is post ik de foto's

doei ik kruip weer onder mn steen !

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:29

als niemand anders zich meld, wil ik het nieuwe topic wel maken...
als iemand dat niet wil, stuur dan even een PB... ik praat mee vanaf halverwege deel acht, maar ben hier niet superactief meer... van mij mag Wanuu het trouwens ook doen, die is hier een stuk actiever ;)
wanuu?
verder heb ik hier nog wat natuurfoto's, iemand nog tips om ze realistischer te maken?
klik
klik nog een keer
deze is al wat ouder
modellen zijn van sanne_sanne.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:59

Ik wil het gerust doen, maar iemand moet even zeggen wat er exact in de startpost moet staan ;)