Heb jij een instagram account voor je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunnybellami

Re: Heb jij een instagram account voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:30

Mijn account is gewoon openbaar, mn privé account ook.

Heb zondag een fotomeeting, dus dan eindelijk nieuwe foto's om te plaatsen yay:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:56

Ja dat vind ik geen probleem, maar andersom zien ze niets toch?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:11

Mijn account is ook gewoon openbaar :)

Ik vroeg me trouwens af he, lezen jullie de beschrijving bij de foto altijd? Of bijvoorbeeld alleen als het niet te lang is oid?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:13

Amable schreef:
Mijn account is ook gewoon openbaar :)

Ik vroeg me trouwens af he, lezen jullie de beschrijving bij de foto altijd? Of bijvoorbeeld alleen als het niet te lang is oid?

Afhankelijk van hoe ik op instagram kijk. Neem ik niet de tijd, dan lees ik maar half. Neem ik de tijd, lees ik gewoon alles als het interessant is voor het stukje meer lezen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:18

Ik lees altijd alles :D Ik volg ook enkel accounts die ik boeiend vind, dus dan lees ik met plezier de hele beschrijving :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:42

Same :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:47

Wat maakt een account dan boeiend? Hebben jullie misschien voorbeelden van boeiende accounts? Ben wel heel benieuwd :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:50

Ben ik ook benieuwd naar!

Volgens mij zag ik het al vaker voorbij komen, maar ik moet toegeven dat nu ik niet meer zo veel foto's heb ik ook minder motivatie heb om te blijven posten.. :( Hoe doen jullie dat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:20

Ik zoek gewoon oude foto's op die plaats ik dan met een passend onderschrift. Mijn laatste is er ook zo eentje. Motivatie om te posten is er wel gelukkig.

Alleen vraag ik me nog steeds af waarom een prachtige foto minder likes krijgt, dan een hele simpele foto met een telefoon gemaakt, maar wel scherp. Ik kan er nog steeds niet bij. Een foto van een paar weken geleden kreeg bijna 300 likes... Dat ging ook meteen heel snel. Laatste foto is superscherp en veel mooier, gaat lang zo snel niet.

Boeiende accounts, tjeee... Ja ik ben zelf geen setjespersoon, maar het account van Pradadaan vind ik echt superleuk! Verder vind ik mensen die op niveau rijden ook vaak erg leuk, vooral als ze meer persoonlijke dingen plaatsen. En zo kan ik ook een totaal ander ding leuk vinden. Het hoeven niet altijd perfect pictures te zijn.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:09

Ik vind accounts met veel rij foto's en ook foto's van het paard samen met degene of alleen het paard heel leuk. Hoeft niet perfect of alleen maar shoots maar vind vooral leuke of mooie foto's leuk.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:33

AafKusLife schreef:
kyrkelover schreef:
Wat mij altijd het meeste verbaasd is dat het echt niks uitmaakt of je wel of niks kent. Ik bedoel Feline ook ze maakt leuke filmpjes maar echt iets kunnen? Dit zegt ze zelf ook hoor dat ze geen ster ruiter is daar gaat het niet om, maar vind het soms apart hoe idolaat mensen bijv. Dan van zo iemand kunnen zijn. Bij een Anky of Jeroen of net wat snap ik het. Zelf heb ik Feline gezien in Renswoude bij de oefencross aldaar. Ik kende haar niet meisje wat bij mij rijdt wel. En oefff wat had ze problemen in het parcour denk voor iedere hindernis minimum 1x stil gestaan. Nu was ik dus natuurlijk benieuwd naar het filmpje en dat heeft ze best leuk gedaan. Aan het eind ook alle weigeringen en zo.

Ik denk omdat er heel veel jonge fans zijn en op die leeftijd denk je er niet zo over na hoe goed ze rijdt en weet en kan je natuurlijk zelf waarschijnlijk ook nog niet zo veel.

Ik weet niet of dit echt zin heeft om nog op te reageren na 2,5e maand haha maar misschien schept het wat duidelijkheid :)

Wat kyrkelover zegt is helemaal waar hoor. Ik ben absoluut geen speciale ruiter. Maar waarom dan de fans zo idolaat van ons zijn? Ik denk omdat wij dus hetgene zijn wat voor ons normaal is :) Ieder klein meisje droomt van zoiets wat in onze ogen simpel is. En vooral; het is haalbaar. Voor 99% van ons is een plek van Anky en Jeroen niet haalbaar, en een plek van mij of een andere Paarden YouTuber ( op Jill nagelaten haha...) is het wel haalbaar en kunnen ze zichzelf makkelijker indenken :) Buiten dat zijn wij natuurlijk wat meer van onze leeftijd en weten we wat meer wat de kijkers willen, dat is voor een ouder persoon (hoeft echt niet, kijk maar naar hart voor paarden) wat lastiger!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:30

Amable schreef:
Wat maakt een account dan boeiend? Hebben jullie misschien voorbeelden van boeiende accounts? Ben wel heel benieuwd :)

Die van Damiana Konka (Spöckinger ondertussen, sinds ze getrouwd is) is boeiend. Ze rijdt dressuur, maar is bijvoorbeeld ook actief op youtube waar ze interactieve video's maakt, heeft shows gedaan op equitana waar ze dan ook een live video heeft gedaan. Dat soort 'achter de schermen' dingetjes vind ik wil interessant. Of de accounts van al die duitse dressuurruiters. Ze zijn allemaal erg actief en vooral de dingen die ze op hun story zetten zijn leuk. Het is een beetje te vergelijken met een FMA zoals ze die op youtube maken :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:00

Ik lees hier mee! Ik heb dan wel geen Instagram speciaal voor mijn paard (wie weet straks als ik weer meer ga doen met haar van voorjaar), maar wel voor mijn Berner Sennen x labrador pup (@banjertheboulab).

Ik probeer dagelijks 1 foto te plaatsen en langzaam ook wat actiever te worden met reageren op anderen. Ik zag hier voorbij komen dat sommigen het lastig vinden om elke dag een foto te maken. Ik heb een album op mijn telefoon met allemaal foto's die ik leuk vind voor op Instagram, dan zoek ik daar dagelijks één uit. En wil proberen om wat meer met evenementen of populaire hashtags te doen zoals #tbt of voor honden #tongueouttuesday. Of aankomend weekend als Formule 1 weer begint (fanatiek volger), maar die foto's zijn natuurlijk van te voren al te maken.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:15

Ik ben heel snel jaloers op andere, ik druk mijzelf heel erg naar beneden. Dat mensen mij niet leuk vinden. Heel lastig, vooral voor mijzelf. Ik plaats voornamelijk telefoonpics, is dat minder dan met een camera? Ook mijn youtubekanaal lijkt niet intressant ofzo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:59

JoycexEnya schreef:
Ik ben heel snel jaloers op andere, ik druk mijzelf heel erg naar beneden. Dat mensen mij niet leuk vinden. Heel lastig, vooral voor mijzelf. Ik plaats voornamelijk telefoonpics, is dat minder dan met een camera? Ook mijn youtubekanaal lijkt niet intressant ofzo.

Kwaliteit maakt echt weinig uit heb ik het idee. Mijn meest gelikete foto is met beroerd licht en niet scherp. Maar het is wel een grappige foto in combinatie met een korte grappig bedoelde omschrijving.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:12

JoycexEnya schreef:

De mobieltjes van tegenwoordig maken prima foto's! Voor op Instagram is dat goed hoor!
Ik heb 12,1K volgers en mijn account bestaat voor een heel groot deel uit mobielfoto's :) Maar een klein deel is echt van een camera (eens in de zoveel tijd een fotoshoot).
Dus no worries! En gewoon lekker genieten van je account!

carlopony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:28

@carlo-verleun

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:48

@felinehoi ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En als ik dan naar mezelf kijk vind ik accounts als die van Jill en Danielle van Mierlo juist weer heel leuk en leerzaam hoe hun dingen aanpakken en ook geweldig om achter de schermen te kijken bij zulke goede ruiters. Denk dat jullie allemaal 1 ding gemeen hebben, passie en enthousiasme en denk dat jullie video's daardoor juist zo goed bekeken worden. Als je het zelf leuk vind om te doen breng je het over en is het leuk om naar te kijken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:02

felinehoi schreef:
Ik weet niet of dit echt zin heeft om nog op te reageren na 2,5e maand haha maar misschien schept het wat duidelijkheid :)

Wat kyrkelover zegt is helemaal waar hoor. Ik ben absoluut geen speciale ruiter. Maar waarom dan de fans zo idolaat van ons zijn? Ik denk omdat wij dus hetgene zijn wat voor ons normaal is :) Ieder klein meisje droomt van zoiets wat in onze ogen simpel is. En vooral; het is haalbaar. Voor 99% van ons is een plek van Anky en Jeroen niet haalbaar, en een plek van mij of een andere Paarden YouTuber ( op Jill nagelaten haha...) is het wel haalbaar en kunnen ze zichzelf makkelijker indenken :) Buiten dat zijn wij natuurlijk wat meer van onze leeftijd en weten we wat meer wat de kijkers willen, dat is voor een ouder persoon (hoeft echt niet, kijk maar naar hart voor paarden) wat lastiger!

Blijft toch leuk, social media als onderwerp hoor... Ook na 2,5 maand...

Jill laat natuurlijk wel zien dat het ook als hobby haalbaar is. Of ben ik nu in de war? Zij staat toch gewoon op pension? En werkt gewoon buiten haar hobby om? Niet in de paarden, als ik me goed herinner. Helaas geen tijd om al die blogs en vlogs bij te houden, af en toe schiet er eentje voorbij en dan kijk ik met veel plezier.

Vind de reacties van de 'jeugd' ook altijd erg leuk om te zien, soms gewoon hilarisch :o En dan weer onvoorstelbaar... :oo Heb met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe bekend jij bent, terwijl ik zelf nog nooit van je had gehoord :o En denk dat je het toch echt wel van die leeftijden moet hebben. Zelf ben ik ook nog jeugd (vind ik dan), maar zo fanatiek ben ik niet op social media, wat betreft interactie. Zelfs op mijn Facebook (privé) laat ik het nog wel eens na om te reageren of iets te liken. Reageren op merken doe ik sowieso al nooit. Het is volgens mij een compleet nieuwe generatie social media gangers...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:04

Celine_Famke schreef:
JoycexEnya schreef:

De mobieltjes van tegenwoordig maken prima foto's! Voor op Instagram is dat goed hoor!
Ik heb 12,1K volgers en mijn account bestaat voor een heel groot deel uit mobielfoto's :) Maar een klein deel is echt van een camera (eens in de zoveel tijd een fotoshoot).
Dus no worries! En gewoon lekker genieten van je account!

Ik doe inderdaad ook het meeste met mijn telefoon (Galaxy S6 Edge), met name opnames buiten zijn hartstikke goed :j Ik heb wel het idee dat hoe scherper je foto's zijn, hoe meer ze geliket worden. Maar wel met de voorwaarde dat er iets gebeurt op de foto, anders dan de standaard rijfoto's ofzo.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:09

Dat idee heb ik ook.
Ik plaats sinds kort ook mobiel foto's (Galaxy S7) omdat ik een ernstig gebrek aan foto's had en ik mn camera niet zo vaak mee heb naar stal :P

Laatst toevallig wel en toen schrok mevrouw van een paar duiven in de binnenbak. Helemaal over de zeik en daar had ik een foto gemaakt en die op insta gezet. Waar ik normaal tussen de 60-80 likes krijg, kreeg ik op deze 160 :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:17

Mijn topfoto: https://www.instagram.com/p/BReWvaHjx-3 ... elifestyle

Bizar voor een foto waarop het paard uit verhouding is en er eigenlijk niets bijzonders op de foto te zien is... :oo

Ik hoop dat hij goed opent trouwens :+ Want kan hier even geen gewone foto's plaatsen. ;(

Plaats ik een paar dagen later een mooie galopfoto in wedstrijdoutfit, superscherp, geen lelijke achtergrond ofzo... Krijg ik maar 70 likes :')

Enige foto die ik wel begrijp dat is die met mijn paard en een kat... Dat is tenminste best leuk :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:21

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:27

Ja echt onbegrijpelijk soms :')

Even offtopic: paljaslaura, welk dekje ligt er onder je zadel op de foto in de laatste link? :o
Ik ben zoooo verliefd op die kleur maar kan m nergens meer vinden.
Behalve de Anky pads of QHP pads komen wel in de buurt maar ik vind die wat te dik.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:34

paljaslaura schreef:
Ik had vorige week wedstrijd waar ook een fotograaf aanwezig was en die foto heeft 501 likes gehaald :wow:
https://www.instagram.com/p/BR6n1BbAuwV ... showjumper

Maar over idiote likes gesproken, ik had 1x een foto van m'n zadel gepost en die was echt ontploft haha. Dus zoals Janine al aangaf, geen peil op te trekken :')
https://www.instagram.com/p/BO7QKthBgpQ ... showjumper

Bij deze foto's begrijp ik het wel, de eerste foto is heel leuk omdat jij tijdens de sprong recht in de camera kijkt. Dat maakt de foto an zich totaal anders als alle andere springfoto's die er zijn en dus uniek in zijn soort, moet je vaker doen :P

Foto 2 is een foto die maar weinig mensen plaatsen, en apart omdat je beugel exact dezelfde kleur heeft als het zadeldekje. Dus wederom iets anders dan anders :)