[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:28

Laatste 2 passen allebei! En voor de eenalaatste: jij zou nog wel een stukje mogen groeien maar zo gaat t ook prima hoor ;)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:31

Ja klopt dat weet ik zelf ook ik ben heeeel erg bezig met mijn houdimg (2 jaar geleden was ik heel erg hard gevallem en ben toen heel angstig geworden waardoor mijn zit vanaf het 0 punt opnieuw opgebouwd moesf worden) maar nu gaat het volgens mij en mijn Instructrice super! Ik zit veel meer achterover, en nette stille handhouding ik heb alleen heel veel moeite met mijn hakken uitdrukken (vandaar de korte beugels ook) maar ik probeer ze altijd weer wat langer te doen maar lucky heeft nog altijd arabier bloed in haar zitten en ik heb altijd zoiets van als ze er vandoor gaat of een bok geeft (doet ze nog weleens) dan heb ik een veel betere balans om te blijven zitten
Daarom loopt ze ook niet heel geweldig mooi ik werk eerst aan mijn zit en een betere balans zodat zij gewoon lekker soor kan lopen zonder balast en daarna werk ik aan het net lopen van de pony onder mij

Maar dat is even offtopic :D maar heel erg bedankt voor de tups ik ben er heel hard mee aan het werk!!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:02

lienieminie schreef:
Ja klopt dat weet ik zelf ook ik ben heeeel erg bezig met mijn houdimg (2 jaar geleden was ik heel erg hard gevallem en ben toen heel angstig geworden waardoor mijn zit vanaf het 0 punt opnieuw opgebouwd moesf worden) maar nu gaat het volgens mij en mijn Instructrice super! Ik zit veel meer achterover, en nette stille handhouding ik heb alleen heel veel moeite met mijn hakken uitdrukken (vandaar de korte beugels ook) maar ik probeer ze altijd weer wat langer te doen maar lucky heeft nog altijd arabier bloed in haar zitten en ik heb altijd zoiets van als ze er vandoor gaat of een bok geeft (doet ze nog weleens) dan heb ik een veel betere balans om te blijven zitten
Daarom loopt ze ook niet heel geweldig mooi ik werk eerst aan mijn zit en een betere balans zodat zij gewoon lekker soor kan lopen zonder balast en daarna werk ik aan het net lopen van de pony onder mij

Maar dat is even offtopic :D maar heel erg bedankt voor de tups ik ben er heel hard mee aan het werk!!

Even oftopic, als jij je beugels wat langer doet kan het je wat meer zekerheid geven :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:52

Myrthe2003 schreef:
lienieminie schreef:

Even oftopic, als jij je beugels wat langer doet kan het je wat meer zekerheid geven :)

(De allerlaatste offtopic :D) ik ga het zeler een keer proberen mijn ervaring is altijd dat ik dan om de haverklap mijn beugel kwijt ben omdat ik mijn hakken niet kan uitdrukken maar ik ben er heel erg hard mee aan het trainen en ik stop niet voordat ik een normale goeie zit +:)+ heb dus nogmaals heeel erg bedankt voor alles tips!!

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:03

Lieniminnie, ik vind je echt te groot...

Laatste past mooi! Goede combi!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:20

Hoi allemaal,

Ik heb een verzorgshetlander alleen weet ik niet of ik te groot/zwaar voor hem ben?
Dokus is een grote Shetlander en zijn stokmaat is zoiezo boven 1 meter. Hij is 11 jaar en heeft ruime gangen.
Ik zelf ben 12 jaar
Ongeveer 1.50
En 36 kilo
Ben ik te groot/zwaar voor Dokus??

Afbeelding

Afbeelding

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:23

Maxime_Dokus schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb een verzorgshetlander alleen weet ik niet of ik te groot/zwaar voor hem ben?
Dokus is een grote Shetlander en zijn stokmaat is zoiezo boven 1 meter. Hij is 11 jaar en heeft ruime gangen.
Ik zelf ben 12 jaar
Ongeveer 1.50
En 36 kilo
Ben ik te groot/zwaar voor Dokus??

[ [url=m/wbEMS7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNH02d.jpg]Afbeelding[/url] ]

je treekt je benen op dus kan niet zo goeed zien.
heb je noga nog andere foto's?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:30

Beter ??

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:32

Als je met zadel gaat rijden vind ik het prima :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:36

Als je nou eens stopt met je gezeur over dat wel-niet zonder zadel en je gewoon ontopic blijft reageren heeft ze er ook nog wat aan.

Maxime_Dokus, deze foto's zijn te onduidelijk. Heb je een goede foto vanaf de zijkant?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:37

xniieeenke schreef:
Als je met zadel gaat rijden vind ik het prima :P

en waar slaat deze reactie op?
Ts vroeg of ze te groot of te zwaar is en daar voegt deze reactie niks aan toe..

@ts: ik vind dat je nog net past. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:38

Ik zei dat het nog past, met het prima gedeelte, pff, 1 woord offtopic en je word afgezeken en soms hele gesprekken offtopic en dan word er pas wat gezegd?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:44

Is deze beter??
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Knorretjee op 27-10-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:44

Moderatoropmerking:
In dit topic gaat het er puur om of iemand wel of niet op een pony past. Andere tips of commentaren zijn offtopic en daarmee niet toegestaan. Dit is terug te vinden in de regels, aan het begin van dit topic. Nu dus graag weer on topic verder.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:45

Wow, erg! Maar, ik denk dat je nog wel past, maar veel groeien moet je niet meer.
Dit soort vragen niet hier trouwens x

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:52

Oke heel erg bedankt!

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:49

Ik vind je ook nog goed passen! Zowel met als zonder zadel!

Mandareina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:02

Freki schreef:

Waarom vind je haar te groot? Ze komt nog niet eens onder de buik uit :j

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:51

NikitaMyBabe schreef:
Freki schreef:

Waarom vind je haar te groot? Ze komt nog niet eens onder de buik uit :j

Even haar post opnieuw bekeken...

Ik denk dat ik bedoelde tegen een andere Bokker. Linieminnie past namelijk mooi, excuses!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:49

[/quote]

Even haar post opnieuw bekeken...

Ik denk dat ik bedoelde tegen een andere Bokker. Linieminnie past namelijk mooi, excuses![/quote]

nu vraag ik me af, vond je mij te groot voor de pony? (bedoelde je mij? haha)
Afbeelding

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:05

ik vind het net op de grens. qua lengte zou je echt bijna niet meer kunnen en gewicht denk ik ook niet meer :S

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:07

hmm.. oke dankje.. haha had gehoopt dat het nog wel kon..

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:07

Ik weet het niet, heb je toevallig nog een foto?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:08

mingming schreef:
Ik weet het niet, heb je toevallig nog een foto?

ja, ik zoek ze even! (heb je ook wat aan springfoto's ?)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mijn houding is op de eerste foto niet mooi overigens ! ik was toen aan het eind van de les, dus dit is niet de houding die ik heb met rijden verder. al ben ik er van overtuigd dat mijn houding nog wel anders mag.. maar daar werk ik aan!
Laatst bijgewerkt door its_daantjee op 28-10-15 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt