Euwwm sorry, maar ik he maatje 38 en pas perfect op een 16.5 inch zadel. Kan 3 vingers voor de boom doen en en hand achter de lepel, dus dat is niet waar.
Ligt er dan misschien aan hoe diep de zit is, maar in zowel mijn wintec 17 inch als mijn rossner 17 inch zit ik net goed, kan me niet voorstellen dat dit een 16 inch zadel is gezien hij geen ontzettend vlakke zit heeft. Ik heb laatst een 16 inch zadeltje verkocht van lemetex, daar kon een kindje van toen 9 jaar net op zitten toen ik nog lesjes gaf, een paar maten meer hadden daar echt niet in gepast.
Ik vind dat we/jullie wel wat minder ''kwetsend'' kunnen zijn met ''te zwaar'', het kan best hard aankomen voor haar om telkens 'veelste zwaar' te horen...
Jooon
Geplaatst: 25-06-12 15:09
Ik vind de laatste niet zozeer té zwaar voor het paard, maar ik stoor me meer aan dat het zadel gewoon te klein is. Waarschijnlijk als je een groter zadel hebt dat het er dan veel mooier uit ziet. Ik vind je nog gewoon kunnen.
Laatst bijgewerkt door Jooon op 25-06-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
XxSasjuhh
Geplaatst: 25-06-12 15:11
Nietes schreef:
Op mijn manege rij ik vaak op een pony van ongeveer 1.40 (kruising haflinger) en ik ben zelf 1.60/1.65 en weeg 40 kilo. Ik vind mezelf telang, maar ben de enige uit mijn les die er nog op kan.
Als ik eerlijk ben vind ik de laatste ook niet ''te'' zwaar, is misschien aan de zware kant. Met een goed passend zadel vind ik het wel kunnen voor even
Eindelijk eens foto... Ik ben 1.75 en 66 kilo, ben igg niet dik, alleen wat brede bovenbenen wat op deze fotos nog extra vertekent... Foto's zijn beetje uit rare hoek genomen... Pony is 1.45 maar nog maar 3 en net onder 't zadel, dus gaat nog groeien (hele lijn met ouders die 1.46-1.48 zijn) en moet uiteraard nog uitzetten. http://i665.photobucket.com/albums/vv17 ... G_3237.jpg
Heb volgens mij op de vorige blz. dit ook al gevraagt, maar er geen antwoord op gekregen. Ik rijd vaak in mijn les op 3 kleine pony's, ik zelf ben 1.60/1.65 en weeg 40 kilo. 1) De ene is ongeveer 1.35/1.40 (kruising haflinger), 2) eentje ongeveer 1.40 (heel smal gebouwd(waarschijnlijk kruising met appie)) 3) De andere is 1.37
Ik zelf vind mezelf sowiezo voor nummer 1 & 3 te groot, Wat zouden jullie denken?