Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDeena_Jarig

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:59

Voor mijn foto wedstrjd perfect weer :P

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:03

Nathas schreef:
Ben het met de MOD. eens!

Same here!! Ik Tem natuurlijk niet voor niets continue.

Idd uber slecht weer. Het zal met die Horses On Ice show niks geworden zijn denk ik.
Heb net bij het oud vuil op stal weer mooie plankjes gevonden voor de S.I.L.M.'s. Happy, happy, joy, joy! Scheelt weer een bak geld!
Hoop vandaag nog wat te kunnen Schleichen. Wil graag de drie kampioenslinten voor de Awards afhebben.

Edit: Deena, je plaatst nu direct alweer een oneliner. Als je iets wil plaatsen zet er dan nog iets bij. Wellicht iets over je wedstrijd, hoeveel deelnemers je al hebt ofzo. Is intressant voor iedereen hier en je post geen oneliner!

Quote Of The Day: Als je niets nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks niemendal!!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:13

Oh die quote is toch van Stampertje uit Bambi? super!

Vandaag lekker vrij, ik denk dat ik straks verder ga met de 3 benige shet! het voetje is goed uit de mal gekomen, ik moet hem alleen hier en daar flink bijwerken. Dan wil ik 2 gaatjes boren in het paardje zelf, ijzerdraad erin, voetje er in, plakken dichtmaken en bijwerken.

Denk dat ik hem daarna te koop zet, beschilderd of onbeschilderd weet ik nog niet. Misschien een beetje een zweverige gedachte van mij (haha) maar het lijkt mij wel een leuk idee om kapotte paardjes op te knappen, te verkopen, en dan de winst te doneren aan Brook hospital of een andere paarden instantie zodat daarmee ook échte paarden geholpen kunnen worden.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:19

Jeetje Telpeva!! Met zoiets zit ik dus ook in mijn hoofd! Idd Brooke Hospital of ISFoundation.
Die laatste doen ook zoveel goede dingen! En idd dat is een quote van Stampertje. I love Bambi!!! <3
Ik heb zelfs ergens een jong hertje van Schleich met een vlindertje op de staart!

Anyway ik ga nu toch even een lintje maken en even kijken aan welke wedstrijden ik nog mee wil doen!

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:24

Ik heb ook net foto's voor een paar wedstrijden verstuurd!

PBL@ ik wil ook graag een foto in de OP. Ik stuur je wel een pb.
Telpeva@ dat lijkt me wel veel werk! Maar wel leuk, misschien kan je wel een heel schleich paard zelf kleien! ;)

Ik heb nu twee keer het ponyrijsetje, dus ik ga misschien het popje wel repainten! Weet iemand hoe ik een mooie huidkleur kan mengen???

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:12

Misschien heb je wat aan deze kleurenwaaier, http://www.beneluxspoor.org/bnls/180px_ ... 1961_1.png

Rood + Geel = oranje, als je die verdunt met wit krijg je een licht roze/oranje tint. Daar kan je vervolgens zwart of wit aan toevoegen voor zover nodig. Als de kleur dan nog te fel is of te veel afwijkt, of je meer een bruintint zoekt, kan je een klein beetje blauw toevoegen.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:12

Ik ga denk ik een palomino shetlander repainten, van ponyparkcity, ik mocht toen op hem rijden en het lijkt me wel leuk om daar dan een repaint van te maken!!

NagadLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:17

Is het te laat om mezelf te melden? (a)
Ik spaar sinds kort sleich, en heb er pas vier :')
Maar vindt ze echt geweldig :j
Dus kan ik me nog melden???

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:19

Er komt steeds weer een nieuw topic dus ik denk van wel. Welkom trouwens~!

NagadLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:21

Dankjewel :)
Moet ik mezelf even voorstellen?? O:)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:24

Dat heb je al gedaan. Maar we houden hier niet zo van veel offtopic geklets, dus vertel eens iets over je schleich?? Repaint je ook?

NagadLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:26

Heb nu dus momenteel 4 paardjes,
De witte Arabische Merrie.
De Tennessee Walking Horse Hengst.
De zwarte Steigerende Mustang hengst.
En de Shetland Merrie.

Repainten zou me ongelofelijk cool lijken, ik wil nog kijken of ik dat kan gaan doen.
En zelf tuig maken ga ik sowieso doen ^.^

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:30

Okeej, ga je foto's maken van je tuig, je repaints en misschien stalletjes, gewoon alles met schleich??

NagadLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:34

Van tuig sowieso wel en stallen ook, want die ga ik zelf maken :j
Repainten moet ik nog over nadenken aangezien mijn moeder het niet zo'n strak plan vindt...
Maar ik ben echt super enthousiast over Schleich, dus mijn verzameling zal spoedig worden aangevuld :o

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:36

Okeej. dat is leuk. Vele van de 'meepraters' op dit forum hebben hun eigen schleich site, met bijv. fotowedstrijden, winkeltjes en repaints die te koop staan. Neme daar eens een kijkje en bestel misschien iets, doe mee aan zo'n fotowedstrijd of plaats ene berichtje in het gastenboek...

NagadLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:39

Ik lees al een tijdje mee en heb besloten om mezelf aan te melden dus heb al een paar sites gespot en bekeken, jouw site is ook heeeeeel leuk :j!
Ik wil kijken of ik zelf ook een site kan maken. Heb wel al een naam voor mijn stal;
Second Chance Stables :o

Dus ik ga vandaag nog kijken om een site te maken :j

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:42

Oké leuk! Op bijv. de site van PBL, xDeena, mijn site, annickx, daar vind je ook al foto-wedstrijden.

xDeena_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:47

Hehe, heb vandaag eindelijk eens een keer opgeruimt. Stallen van mn schleich zijn nu dus weg, ze staan nu met zn allen op een veeeel te kleine plank. Maarja, opgeruimd staat netjes.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:57

Waren het mooie stallen xDeena? En trouwens heb ik nou voor jou foto-wedstrijd al ingestuurd of niet?

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:01

SanneLeoni schreef:
Bedankt Elena, ik heb je advies opgevolgd. Helaas is het bericht weer gelezen, maar niet beantwoord.
Ik kan hier zo gefrustreerd van worden :o Ik heb veel geduld, maar dit duurt me simpelweg te lang.

Ik ken het, ik heb dit zelf ook met bestellingen (iets in die richting) Dan reageren ze ook niet! Maar wat ik altijd doe, en ook best handig is, ik neem aan dat je de voor en achternaam van het persoon wel weet (want als je betaald dan zie je dat etc) en als je geld overmaakt meestal ook de woonplaats. Dan typ je bijv op telefoongids die naam en achternaam en de woonplaats in en dan zoek je naar een adres en dan staat er als ie er is een telefoon nummer bij en dan moet je die dus bellen :P Zo heb ik ook heel vaak problemen opgelost :D

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:10

Dat is wel een goed idee

xDeena_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:15

Rosan2001 schreef:
Waren het mooie stallen xDeena? En trouwens heb ik nou voor jou foto-wedstrijd al ingestuurd of niet?

Ik vond de stallen best mooi ja :') Ik heb nog geen foto's van jou gehad :p

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:18

Oke, het thema was water toch? ik ga meedoen! het is nu toch lekker natxD

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:19

Welkom Nagadlove, gezellig om nog een verzamelaar er bij te hebben!

Hierbij ook even een update van de shetlander hengst;
Zo kwam hij bij mij aan voor reparatie, met 3 beentjes, het 4e been ontbreekt volledig (lijmen is dus geen optie)
Afbeelding

Malletje gemaakt, en een nieuw voetje voor hem gemaakt. Hier een foto waarbij de helft nog in de mal aan het uitharden is. Het ijzer zit in de klei, zodat ik het beentje daarmee vast kan zetten aan het lijfje:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8klein.jpg

Hier 2 Gaatjes geboord net onder de schouder, hier komt het ijzer in vast te zitten zodat het been er later niet meer af zal vallen. (Heb het gebiedje rondom de beschadiging ook met een dremel bewerkt zodat ik wat meer oppervlak en een betere hechting heb om later het bovenbeen aan vast te zetten, en om later de schade weer weg te werken):
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7klein.jpg

En voila:
Afbeelding

Closeup binnenbeen:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 1klein.jpg

Nu is het nog een kwestie van voetje bijwerken, bovenbeen dichtwerken, en de aanhechting bij de schouder bijwerken. :D maar dat doe ik een andere keer.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:22

Die is echt gaaf joh! Ik vraag me af hoe jullie het allemaal zo goed kunnen! Ik krijg n=misschien net een mooi rondje van klei!