ik ben 1.70 en ongeveer 70 kg
heb deze pony een half jaar bijgereden. ze is een engelse volbloed die van de baan komt.
qua beenlengte gaat het naar mijn idee wel, alleen qua bovenlichaam?
(gaat dus om het plaatje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Immelicious schreef:Ik lees hier zo nu en dan, vind het grappig om al die reacties te lezen. Volgens jullie zal ik ook veel te groot en te zwaar zijn voor mijn pony. En ja misschien ben ik dat ook voor het plaatje (te groot dan)
Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als je zelf goed in balans bent en je paard niet in de weg zit wat is dan het probleem? Zie zo vaak mensen die perfect op hun paard passen maar hem toch gruwelijk in zijn beweging belemmeren.
Jammer dat sommige reacties hier zo negatief zijn tegenover anderen waarvan ik denk ik zie het probleem niet? Uiteraard is het je eigen risico als je een foto plaatst hier, maar het valt me gewoon op
Sodeletuut schreef:Immelicious schreef:Ik lees hier zo nu en dan, vind het grappig om al die reacties te lezen. Volgens jullie zal ik ook veel te groot en te zwaar zijn voor mijn pony. En ja misschien ben ik dat ook voor het plaatje (te groot dan)
Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als je zelf goed in balans bent en je paard niet in de weg zit wat is dan het probleem? Zie zo vaak mensen die perfect op hun paard passen maar hem toch gruwelijk in zijn beweging belemmeren.
Jammer dat sommige reacties hier zo negatief zijn tegenover anderen waarvan ik denk ik zie het probleem niet? Uiteraard is het je eigen risico als je een foto plaatst hier, maar het valt me gewoon op
Ik zie vaak voorbij komen dat gezegd wordt; Maar dit is erger dan dat.. En dat is ook een beetje wat jij doet.. Ik bedoel, dan kan je ook zeggen dat het niet goed is als iemand met een slofteugel in de krul trekt, maarja, het is veel erger als iemand daarbij ook nog met sporen in zijn paard zit te porren.. Ja oké, dat is waar, maar dat maakt het eerste nog niet goed. Dat vind ik dus ook met wat jij zegt. Oké, als je goed mee gaat in de bewegingen, is dat misschien beter dan wanneer je dat niet zou doen, maar te zwaar is te zwaar, en dat is gewoon niet goed voor het lichaam van het paard. Ik weet natuurlijk niet hoe de verhouding is tussen jouw paard en jou, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik reageer gewoon naar aanleiding van je stukje tekst.
ponylies schreef:maar dat past toch makkelijk
ik pas ook op hafjes met mijn 1,85 ziet er niet mooi uit maar kan kwa gewicht makkelijk
Immelicious schreef:Daar heb je gelijk in, maar ik doel hier voornamelijk op mensen die "te groot" zouden zijn omdat hun benen bijv. wat lang zijn en net onder de buik uitkomen.
Valt me op dat hier meteen word gezegd je bent echt veel te groot dit kan echt niet, terwijl ik die foto zie en denk ach misschien klopt het plaatje niet helemaal.
Ik kan me vinden in het te zwaar zijn voor een paard, ben ik het ook mee eens, te zwaar is echt niet goed voor een paard. Zo laat ik sommige mensen ook niet op die van mij omdat ik ze te zwaar vind.
Het is ook niet zo dat ik iedereen ongelijk geef hier, maar soms denk ik joh moet je dan persé op een paard van 180 zitten als je iets langer bent? Dat is mijn overall conclusie in dit topic.
Misschien moet ik me er ook niet mee bemoeien, maar ach je mening delen staat vrij he
(overigens plaats ik mijn reacties met een knipoog, wil niemand persoonlijk aanvallen ofzo)