[centraal] ben ik te groot /zwaar voor mijn pony deel 16

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:08

laat ik het ook maar eens proberen.
ik ben 1.70 en ongeveer 70 kg
heb deze pony een half jaar bijgereden. ze is een engelse volbloed die van de baan komt.
qua beenlengte gaat het naar mijn idee wel, alleen qua bovenlichaam?
(gaat dus om het plaatje)
Afbeelding

dancer_

Re: [centraal] ben ik te groot /zwaar voor mijn pony deel 16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:09

Ik vind het nog passen hoor :j

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:11

voelde mezelf altijd zo groot op dr :o

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:11

Plaatje is nog mooi!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:16

past mooi plaatje stoor ik me niet aan ;)

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:18

Wat is het maximale wat een kleine D nog kan dragen(ong.1.40)?? En dan niet een haflinger, fjord, ijslander etc. :p O ja en het gaat hier eigenlijk ook alleen maar om af en toe een buitenritje te maken.??

little_birdy

60 kilo

Eske_B

Iets van 50-60 kilo, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:29

laatste past prima, hoor!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:41

Dat hangt echt af van pony tot pony, is hij iel of stevig, conditie,...

Ik heb zelf een dpony (new forrest) van 1.45 schoft en weeg wel een beetje veel meer dan de getallen hierboven. Mijn pony heeft hier absoluut geen last van. Heb elke week les om mijn houding te verbeteren en [naam] haar spieren te onderhouden.

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:50

Ik lees hier zo nu en dan, vind het grappig om al die reacties te lezen. Volgens jullie zal ik ook veel te groot en te zwaar zijn voor mijn pony. En ja misschien ben ik dat ook voor het plaatje (te groot dan)
Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als je zelf goed in balans bent en je paard niet in de weg zit wat is dan het probleem? Zie zo vaak mensen die perfect op hun paard passen maar hem toch gruwelijk in zijn beweging belemmeren.
Jammer dat sommige reacties hier zo negatief zijn tegenover anderen waarvan ik denk ik zie het probleem niet? Uiteraard is het je eigen risico als je een foto plaatst hier, maar het valt me gewoon op ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:55

Immelicious schreef:
Ik lees hier zo nu en dan, vind het grappig om al die reacties te lezen. Volgens jullie zal ik ook veel te groot en te zwaar zijn voor mijn pony. En ja misschien ben ik dat ook voor het plaatje (te groot dan)
Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als je zelf goed in balans bent en je paard niet in de weg zit wat is dan het probleem? Zie zo vaak mensen die perfect op hun paard passen maar hem toch gruwelijk in zijn beweging belemmeren.
Jammer dat sommige reacties hier zo negatief zijn tegenover anderen waarvan ik denk ik zie het probleem niet? Uiteraard is het je eigen risico als je een foto plaatst hier, maar het valt me gewoon op ;)

Ik zie vaak voorbij komen dat gezegd wordt; Maar dit is erger dan dat.. En dat is ook een beetje wat jij doet.. Ik bedoel, dan kan je ook zeggen dat het niet goed is als iemand met een slofteugel in de krul trekt, maarja, het is veel erger als iemand daarbij ook nog met sporen in zijn paard zit te porren.. Ja oké, dat is waar, maar dat maakt het eerste nog niet goed. Dat vind ik dus ook met wat jij zegt. Oké, als je goed mee gaat in de bewegingen, is dat misschien beter dan wanneer je dat niet zou doen, maar te zwaar is te zwaar, en dat is gewoon niet goed voor het lichaam van het paard. Ik weet natuurlijk niet hoe de verhouding is tussen jouw paard en jou, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik reageer gewoon naar aanleiding van je stukje tekst.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:04

ik daag degene met het lapje tekst bij deze uit om een foto te plaatsen ;)
als het de haf in je profiel is snap ik niet dat je je zorgen zou maken :P

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:06

Sodeletuut schreef:
Immelicious schreef:

Ik zie vaak voorbij komen dat gezegd wordt; Maar dit is erger dan dat.. En dat is ook een beetje wat jij doet.. Ik bedoel, dan kan je ook zeggen dat het niet goed is als iemand met een slofteugel in de krul trekt, maarja, het is veel erger als iemand daarbij ook nog met sporen in zijn paard zit te porren.. Ja oké, dat is waar, maar dat maakt het eerste nog niet goed. Dat vind ik dus ook met wat jij zegt. Oké, als je goed mee gaat in de bewegingen, is dat misschien beter dan wanneer je dat niet zou doen, maar te zwaar is te zwaar, en dat is gewoon niet goed voor het lichaam van het paard. Ik weet natuurlijk niet hoe de verhouding is tussen jouw paard en jou, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik reageer gewoon naar aanleiding van je stukje tekst.

Daar heb je gelijk in, maar ik doel hier voornamelijk op mensen die "te groot" zouden zijn omdat hun benen bijv. wat lang zijn en net onder de buik uitkomen.
Valt me op dat hier meteen word gezegd je bent echt veel te groot dit kan echt niet, terwijl ik die foto zie en denk ach misschien klopt het plaatje niet helemaal.
Ik kan me vinden in het te zwaar zijn voor een paard, ben ik het ook mee eens, te zwaar is echt niet goed voor een paard. Zo laat ik sommige mensen ook niet op die van mij omdat ik ze te zwaar vind.
Het is ook niet zo dat ik iedereen ongelijk geef hier, maar soms denk ik joh moet je dan persé op een paard van 180 zitten als je iets langer bent? Dat is mijn overall conclusie in dit topic.
Misschien moet ik me er ook niet mee bemoeien, maar ach je mening delen staat vrij he :)

(overigens plaats ik mijn reacties met een knipoog, wil niemand persoonlijk aanvallen ofzo ;))
Laatst bijgewerkt door Immelicious op 22-10-11 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:06

ponylies schreef:
ik daag degene met het lapje tekst bij deze uit om een foto te plaatsen ;)
als het de haf in je profiel is snap ik niet dat je je zorgen zou maken :P

Het is die haf uit mijn profiel ja ;) Ik ben 173 en mijn haf ong 145...... *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:07

maar dat past toch makkelijk :')
ik pas ook op hafjes met mijn 1,85 ziet er niet mooi uit maar kan kwa gewicht makkelijk ;)

edit ben het zeer zeker eens met jouw zin over paarden van 1;80 :j

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:09

ponylies schreef:
maar dat past toch makkelijk :')
ik pas ook op hafjes met mijn 1,85 ziet er niet mooi uit maar kan kwa gewicht makkelijk ;)

Ik weet dat ik erop pas, en zeker niet te zwaar ben, maar denk wel als ik bepaalde foto's van mij en mn haf hier zou zetten ik wel commentaar zou krijgen op mijn lengte. Dat is meer wat ik bedoel ;)

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:09

Afbeelding
ben ik te groot, mijn beugels zitten hier wel op springmaat.
ik ben niet zo heel zwaar (50 kg) en 1.64 lang

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:12

Past

Sodeletuut

Immelicious schreef:
Daar heb je gelijk in, maar ik doel hier voornamelijk op mensen die "te groot" zouden zijn omdat hun benen bijv. wat lang zijn en net onder de buik uitkomen.
Valt me op dat hier meteen word gezegd je bent echt veel te groot dit kan echt niet, terwijl ik die foto zie en denk ach misschien klopt het plaatje niet helemaal.
Ik kan me vinden in het te zwaar zijn voor een paard, ben ik het ook mee eens, te zwaar is echt niet goed voor een paard. Zo laat ik sommige mensen ook niet op die van mij omdat ik ze te zwaar vind.
Het is ook niet zo dat ik iedereen ongelijk geef hier, maar soms denk ik joh moet je dan persé op een paard van 180 zitten als je iets langer bent? Dat is mijn overall conclusie in dit topic.
Misschien moet ik me er ook niet mee bemoeien, maar ach je mening delen staat vrij he :)

(overigens plaats ik mijn reacties met een knipoog, wil niemand persoonlijk aanvallen ofzo ;))

Oké, dan begreep ik je even verkeerd. Ik denk dat jij het wel net zo bedoelt als ik het zou zeggen: zolang je je paard niet in de weg zit, qua lengte of gewicht, kan het. Want ook met je lengte kan je het paard in de weg zitten, met je bovenlijf kan je het paard uit balans brengen, en met je benen kan je de voorbenen van het paard in de weg zitten. Maar ik denk gewoon dat het kijken naar de combinatie is.
Jij past in ieder geval prima! :)

ikbencarmen (ik ook haha! :P ): Past prima! :j

ikbencarmen

gelukkig

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:14

ikbencarmen schreef:
gelukkig

Nog makkelijk hoor!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:14

Oke dan waag ik het na dat tekstje even erop met een foto die ik meerdere malen al heb geplaatst.
Maar goed toen was het de ene keer: Te groot
Andere keer: kan nog

Dus nu doe ik het nog eens:
Afbeelding

Oja ik rijd er amper meer op!
en ik lijk zwaar maar ik ben niet zwaar, mijn benen worden dikker doordat ik zit
en ik ben wel aan de grote kant, dat weet ik!

Degene boven mij: Past~!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:16

Ik vind je te groot

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:16

Te groot.. Je voeten komen er helemaal onderuit :P