Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
romyloverrr schreef:iertje93 schreef:eenalaatste past denk ik nog wel even. Pony kan echt wel 16 % van zijn eigen lichaam dragen toch?
Bovendien heeft ze hier een boddyprotector aan en een jas die opzwelt door de wind. Denk dat het niet heel lang meer past. Maar nog wel voor even hoorbovendien is het alleen voor buitenritjes...
En laatste past nog makkelijk!
het is ook niet het gewicht maar de lengte waarom het hier ( vind ik ) niet meer past !
SuuzMickey schreef:Laatste past, en idd vind ik die 15% ook niet helemaal kloppen hoor. Ligt aan de bouw van het paard en waar hij aan gewend is en de spieren enzovoort. Ook kan een normaal paard (als we over het gemiddelde paard praten) echt wel rond de 80 kg dragen.
maralyn schreef:SuuzMickey schreef:Laatste past, en idd vind ik die 15% ook niet helemaal kloppen hoor. Ligt aan de bouw van het paard en waar hij aan gewend is en de spieren enzovoort. Ook kan een normaal paard (als we over het gemiddelde paard praten) echt wel rond de 80 kg dragen.
Niet alleen op jou hoor, maar meerder mensen.
Lezen is een kunst....BLijkt wel weer. DAarom leg ik het nog 1 keer uit.
Smalle pony's warmbloedjes groot en klein 12.5 %
Grovere pony's (ouderwetse new forrest, Cob, Sport haflingers) 15/16%
Koudbloeden= 20 %
Is een fjord een halfbloed dan? En een haflinger ook? Dat vind ik knap! Ik heb geleerd dat ze koudbloeden zijn en dus 20% kunnen dragen.
20% van 450= 90 kilo....TADAAAAM en daar hebben we hem weer.